Een beetje aandacht voor mijzelf

Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Een beetje aandacht voor mijzelf

Bericht door Robert »

Morgen onder uw aller aandacht,
De Nieuwe Kerk in Delft.

Morgen wordt daar een niet zo zuivere leer verkondigd :(
Maar normaal kerken wij daar, en de gemeenten van ds den Breejen en vd Belt.
(al mochten we er de afgelopen zondagen niet in :( )

En ook niet te vergeten, Robert (dat ben ik) is in deze kerk getrouwd.
Er worden niet veel huwelijke voltrokken (De meeste vinden de kerk te groot)

Maar op dit soort momenten ben ik toch wel trots dat het ook een beetje mijn kerk is :cool:
Maar ik ben nog blijer dat het geen museum is, zoals in Amsterdam (Nieuwe Kerk)

Dus, tussen alle treurnis door morgen ook even denken: Daar in het midden stond ooit Robert op zijn schone bruid te wachten :D

En als de preek je niet bevalt, denk dan maar: "Gelukkig preekt zondag hier ds den Breejen, vd Belt of Blenk weer."

tot zover deze persoonlijke overpijnzing.
england

Bericht door england »

Waarom mochten jullie er niet in?

Maar lastig is het wel, hoe kun je zo evangeliseren als je nooit weet wie er nu weer in de preekstoel verschijnt? Moet je met evangelisatie meteen een lijstje met dagen meegeven wanneer mensen maar beter niet naar de kerk kunnen gaan...
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door england
Waarom mochten jullie er niet in?
Dat zal vast zijn, in verband met de voorbereidingen voor de "bijzetting" van prinses Juliana. Dat is morgen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
england

Bericht door england »

aha, ik vat em, tsja, ik ben niet zo erg op de hoogte vrees ik...We hopen in mei in Delft te komen denk ik..als alles lukt...
Lecram

Bericht door Lecram »

Het is daar nog niet zo erg als in de grote of nieuwe kerk (of zo) van Den Haag, waar zelfs occultistische beurzen worden gehouden :(
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

In de nieuwe kerk van komen alleen de confessionele en de GB predikanten. We hebben een eigen wijkkerk. (naast de 2 grote kerken, de Oude en de Nieuwe Kerk)
Evangelisatiediensten, en alle activiteiten gebeuren in onze eigen wijkkerk.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Morgen onder uw aller aandacht,
De Nieuwe Kerk in Delft.

Morgen wordt daar een niet zo zuivere leer verkondigd :
En als de preek je niet bevalt, denk dan maar: "Gelukkig preekt zondag hier ds den Breejen, vd Belt of Blenk weer."

tot zover deze persoonlijke overpijnzing.

Ik denk dat er morgen een onzuivere leer gepredikt wordt en dat Christus er niet aan te pas zal komen. (jammer dat men zo afglijdt)

[Aangepast op 29/3/04 door Jelle]
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Er werd veel gezongen in de dienst, maar wat minder bijbel gelezen. Hoorde ik op het nieuws.

Misschien komt er wel helemaal geen preek. Ik ben iig wel benieuwd!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Lijkt me voor Bernhard een raar idee om daar te zijn.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Robert,

Pak je kans en maak de mensen bekend met het feit dat in die Nieuwe Kerk elke zondag diensten worden gehouden. Normaal zal er voor die Nieuwe Kerk wel niet zoveel aandacht zijn, maar nu kan je zeker wel mensen bereiken die zeggen: Hee, hoe zou het er zondagsmorgens of zondagsmiddags in die kerk zijn en dat ze dan WEL onder een zuivere, evangelische prediking terecht komt.
Zielen voor de eeuwigheid. Plaats gewoon wat bordjes aan lantaarnpalen bij dat plein en waar al die hordes mensen komen te staan! Overleg eens met wat mensen van je gemeente.

Refojongere

P.S. Sorry dat ik er nu pas mee kom...

[Aangepast op 29/3/04 door Refojongere]
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Robert,

Pak je kans en maak de mensen bekend met het feit dat in die Nieuwe Kerk elke zondag diensten worden gehouden. Normaal zal er voor die Nieuwe Kerk wel niet zoveel aandacht zijn, maar nu kan je zeker wel mensen bereiken die zeggen: Hee, hoe zou het er zondagsmorgens of zondagsmiddags in die kerk zijn en dat ze dan WEL onder een zuivere, evangelische prediking terecht komt.
Zielen voor de eeuwigheid. Plaats gewoon wat bordjes aan lantaarnpalen bij dat plein en waar al die hordes mensen komen te staan! Overleg eens met wat mensen van je gemeente.

Refojongere

P.S. Sorry dat ik er nu pas mee kom...

[Aangepast op 29/3/04 door Refojongere]
Tja, jammer hoor.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Robert,

Pak je kans en maak de mensen bekend met het feit dat in die Nieuwe Kerk elke zondag diensten worden gehouden. Normaal zal er voor die Nieuwe Kerk wel niet zoveel aandacht zijn, maar nu kan je zeker wel mensen bereiken die zeggen: Hee, hoe zou het er zondagsmorgens of zondagsmiddags in die kerk zijn en dat ze dan WEL onder een zuivere, evangelische prediking terecht komt.
Zielen voor de eeuwigheid. Plaats gewoon wat bordjes aan lantaarnpalen bij dat plein en waar al die hordes mensen komen te staan! Overleg eens met wat mensen van je gemeente.

Refojongere

P.S. Sorry dat ik er nu pas mee kom...

[Aangepast op 29/3/04 door Refojongere]
Tja, jammer hoor.

Had je willen helpen dan Barryvrouw?
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Robert,

Pak je kans en maak de mensen bekend met het feit dat in die Nieuwe Kerk elke zondag diensten worden gehouden. Normaal zal er voor die Nieuwe Kerk wel niet zoveel aandacht zijn, maar nu kan je zeker wel mensen bereiken die zeggen: Hee, hoe zou het er zondagsmorgens of zondagsmiddags in die kerk zijn en dat ze dan WEL onder een zuivere, evangelische prediking terecht komt.
Zielen voor de eeuwigheid. Plaats gewoon wat bordjes aan lantaarnpalen bij dat plein en waar al die hordes mensen komen te staan! Overleg eens met wat mensen van je gemeente.

Refojongere

P.S. Sorry dat ik er nu pas mee kom...

[Aangepast op 29/3/04 door Refojongere]
Tja, jammer hoor.

Had je willen helpen dan Barryvrouw?
Ik moet gewoon werken morgen dus helaas...
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Je kunt toch snipperen
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Je kunt toch snipperen
In 't onderwijs onmogelijk. Niet toegestaan.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Plaats reactie