BEZUINIG JIJ/U AL?
BEZUINIG JIJ/U AL?
er word veel over de bezuinigingen gesproken.
supermarktoorlogen/ lonen worden bevroren/dure ziektekostenpremies volgenmd jaar etc. etc.
maar bezuinig jij of jullie al?
Gaan jullie nu ook massaal naar de Aldi?
Zeg je bijvb. abonnementen/lidmaatschappen op?
laat je de auto vaker staan?
ga je volgend jaar goedkopere vakantie plannen?
ga je minder uit eten?
koop je goedkopere kleding?
kortom:
wat doe jij of jou gezin aan bezuingingen?
supermarktoorlogen/ lonen worden bevroren/dure ziektekostenpremies volgenmd jaar etc. etc.
ga je minder uit eten?
kortom:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Wij halen de boodschappen bij de Aldi (deden we net nadat de euro's waren in gevoerd)
Wij gaan nu samen de krant lezen met de buren.
Kleding koop ik meestal in de uitverkoop. Zowieso vind ik kleding al duur. Of ik koop een lapje en maak er iets van.
En je kijkt nu ook echt veel sneller naar: wat is nu echt belangrijk. Heb je het echt wel nodig!??!
(veel leuke dingen kopen op een rommelmarkt, vind je toch zulke leuke dingen het is wel zoeken maar toch ook wel erg leuk. Dingen zelf maken en repareren en daarvoor wat meer tijd aan besteden.)
Wij gaan nu samen de krant lezen met de buren.
Kleding koop ik meestal in de uitverkoop. Zowieso vind ik kleding al duur. Of ik koop een lapje en maak er iets van.
En je kijkt nu ook echt veel sneller naar: wat is nu echt belangrijk. Heb je het echt wel nodig!??!
(veel leuke dingen kopen op een rommelmarkt, vind je toch zulke leuke dingen het is wel zoeken maar toch ook wel erg leuk. Dingen zelf maken en repareren en daarvoor wat meer tijd aan besteden.)
okay als jij flauw doet, doe ik ook even flauwOorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Effe een flauw grapje, ik weet het hoor...
Dus niet: Koopt Refowaar, dan helpen we elkaar!
?????

Ik kies principieel voor een christelijke kruidenier, behalve als de onchristelijke kruidenier echt veel goedkoper is. DAN ga ik afwegen, en misschien kies ik dan wel voor de onchristelijke......principieel vind je niet?

(Zie het topic EO over werkgevers)
Nou ja, arm, dat heb je als je een nieuwe woning betrekt. Je krijgt er dus wat voor terug.Oorspronkelijk gepost door RensArme jij!! :t :pu :bu :iOorspronkelijk gepost door Lecram
Bezuinigen?? Ik heb in geen jaren zoveel geld uitgegeven als de laatste twee maanden :#:$
Het is overigens wel zo dat ik bij grotere uitgaven eerst de prijzen van verschillende aanbieders vergelijk. Zo heb ik honderden euro's kunnen besparen op een parketvloer, de keuken, het verhuisbedrijf en vloerbedekking.
Nu moeten we voor de tuin offertes gaan aanvragen en dat doen we bij verschillende hoveniers. Ik zeg dan tegen de aanbieders dat ze de scherpste prijs moeten offreren omdat anderen ook aanbieden. Daarna kan je nog in onderhandeling gaan voor een nog lagere prijs. Maar goed, ik zit in de handel, dus heb wat ervaring

Verder ben ik blij dat ik een zeer zuinige vrouw heb. Aan de ene kant remt zij mij bij uitgeven van geld en ik stimuleer haar om eens wat extra te doen (anders gaan we nooit uit eten :$ )
Vooral op kleding! Ik haalde altijd veel in duurdere winkels, nu ga ik altijd naar Hennes en Mauritz. Stukken voordeliger maar toch leuk. Alleen voor een feestje haal ik nog merkkleding. Scheelt enorm.
Enne....boodschappen bij de Aldi en Dirk:!
Ook heb ik mijn mobiele abonnement naar een prepaid om laten zetten. Ik betaalde meer dan dat ik belde.
[Aangepast op 1/12/03 door Jootje]
Enne....boodschappen bij de Aldi en Dirk:!
Ook heb ik mijn mobiele abonnement naar een prepaid om laten zetten. Ik betaalde meer dan dat ik belde.
[Aangepast op 1/12/03 door Jootje]
Bezuinigen? waarom? Ik heb nog helemaal niet bezuinigd. We kunnen elkaar natuurlijk ook een probleem aanpraten, maar we zouden oko eerst eens even kunnen afwachten of het nu wel allemaal zo erg is en wordt als men zegt. Bij velen slaat de schrik toe maar als ik lees of hoor wat iedereen nog doet heb ik het idee dat het allemaal nog wel meevalt.
Met veel dingen ben ik altijd al zuinig geweest en zuiniger kan en behoeft ook niet. Ik denk nietdat we nu binnenkorte tijd allemaal naar de steun moeten omdat we niet meer kunnen rondkomen.
Bij vele gezinnen komen nog dubbele salarissen binnen en kan men best een stapje terug doen.
Maar om nu ineens te gaan doen of we nu de crisis tegemoet gaan lijkt me een beetje overdreven.
Met veel dingen ben ik altijd al zuinig geweest en zuiniger kan en behoeft ook niet. Ik denk nietdat we nu binnenkorte tijd allemaal naar de steun moeten omdat we niet meer kunnen rondkomen.
Bij vele gezinnen komen nog dubbele salarissen binnen en kan men best een stapje terug doen.
Maar om nu ineens te gaan doen of we nu de crisis tegemoet gaan lijkt me een beetje overdreven.
Aldi vind het fijn om elke week een paar dingen in prijs te verlagen, en dat uitgebreid in de krant te zetten.
Hier kun je zien wat er omhoog gaat. Deze lijst wordt bijgehouden.
Hier kun je zien wat er omhoog gaat. Deze lijst wordt bijgehouden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: BEZUINIG JIJ/U AL?
bezuinigen doe ik al sinds ik op mezelf woon.Billy schreef:er word veel over de bezuinigingen gesproken.
ga je minder uit eten?
kortom:
ik ga ok koopjes jacht, aanbiedingen, kijk soms bij de kringloop, vermaak veel meer....
en ik was genoodzaakt om bepaalde donaties stop te moeten zetten.
Als ik in de supermarkt ben, dan kijk ik altijd éérst naar de artikelen die ik nodig heb én die ook nog op het randje van de verkoopdatum zitten......die zijn dan flink afgeprijsd: kassa.......
verder koop ik vrijwel altijd de huismerken, of, als ik uit ondervinding weet dat ze gewoon goed zijn, dan ook de zgn. C-merken.
slechts van enkele zaken koop ik de A-merken.
Ook struin ik eerst de reclamefolders af, en spel ze volkomen van voren naar achteren en vergelijk ze onderling. En dan maak ik een lijstje van de dingen die ik nodig heb, en verdeel die over de twee of drie winkels waar ze het goedkoopste zijn die week.
Groente en aardappelen koop ik hier op het dorp "bij de boer".....scheelt zéker 50% op de winkelprijs.......(gisteren bijv. een kilo vers van het land-spruiten voor € 1,= en een rode kool voor € 0,40). Er staan een paar grote kasten buiten waar de diverse land-verse groenten en aardappelen liggen uitgestald, en van een prijs voorzien. daarnaast een geldkist waar je de totaalprijs, van wat je meeneemt, in kunt doen. De boer(in) zelf is in geen velden of wegen te bekennen, ze vertrouwen blindelings op de eerlijkheid van de mensen..............naast de geldkist staat overigens nog een snoeptrommel met snoep voor de kinderen................
verder koop ik vrijwel altijd de huismerken, of, als ik uit ondervinding weet dat ze gewoon goed zijn, dan ook de zgn. C-merken.
Ook struin ik eerst de reclamefolders af, en spel ze volkomen van voren naar achteren en vergelijk ze onderling. En dan maak ik een lijstje van de dingen die ik nodig heb, en verdeel die over de twee of drie winkels waar ze het goedkoopste zijn die week.
Groente en aardappelen koop ik hier op het dorp "bij de boer".....scheelt zéker 50% op de winkelprijs.......(gisteren bijv. een kilo vers van het land-spruiten voor € 1,= en een rode kool voor € 0,40). Er staan een paar grote kasten buiten waar de diverse land-verse groenten en aardappelen liggen uitgestald, en van een prijs voorzien. daarnaast een geldkist waar je de totaalprijs, van wat je meeneemt, in kunt doen. De boer(in) zelf is in geen velden of wegen te bekennen, ze vertrouwen blindelings op de eerlijkheid van de mensen..............naast de geldkist staat overigens nog een snoeptrommel met snoep voor de kinderen................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kilo spruiten voor een euro is niet echt goedkoop.Rens schreef:Als ik in de supermarkt ben, dan kijk ik altijd éérst naar de artikelen die ik nodig heb én die ook nog op het randje van de verkoopdatum zitten......die zijn dan flink afgeprijsd: kassa.......
Rode kool weet ik niet. Die krijgen we namelijk altijd gratis, de hele winter door.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.