AH-medewerkers vervolgd na pakken winkeldief

Matthijs

AH-medewerkers vervolgd na pakken winkeldief

Bericht door Matthijs »

[quote]
AMSTERDAM (ANP) - Twee medewerkers van
een Albert-Heijnvestiging in Amsterdam
worden vervolgd omdat ze geweld hebben
gebruikt tegen een winkeldief.

.
Volgens een woordvoerster van het
openbaar ministerie in Amsterdam
gebruikten de twee „excessief geweldâ€
Madtice

Bericht door Madtice »

Ik vind het belachelijk dat ze excessief geweld hebben gebruikt, hoe logisch het ook lijkt. Als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen komen we nergens met deze wereld.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Inderdaad ze hadden de winkeldieven moeten toejuichen en in de watten moeten leggen.:!
Madtice

Bericht door Madtice »

O ja, dat is precies wat ik zeg :!

Ik heb het over excessief geweld. Ze hadden de winkeldief gewoon moeten vasthouden tot de politie gearriveerd was, met als enig 'geweld' hem onvrijwillig op zijn plek houden. Onder excessief versta ik dat ze hem gemarteld hebben: slaan, schoppen, hoofd op de stenen slaan, etc. Waarom? Is dat rechtvaardigheid? Nee, dat mogen ze niet, zo mogen hem alleen vasthouden tot de politie komt.

Dus ik heb nergens gezegd dat ze hem in de watten moeten leggen, toch? Niet meer van maken dan er werkelijk staat.
Alex

Bericht door Alex »

Hallo Alex hier,

Dit onderwerp zat mij de hele dag al dwars, Madtice je kan dat nou wel zeggen, maar ik vind het heel begrijpelijk. Dit idioot type mens vraagt om geweld. Ik heb trouwens nergens gelezen dat hij te hard is aangepakt.

Zulke mensen moeten ze vastbinden en in een te kleine vrieskist opsluiten, en op de Noordpool dumpen. Precies hetzelfde met de lieverdjes in Venlo.

Ik heb eens ergens gehoord dat we in Nederland de crimenaliteit hard wouden aanpakken. Nederalnd is ver heen. Nu we ook de mensen nog gaan vervolgen die hierbij willen helpen.

Ik vind dat er een verschil is tussen besrtijden en het recht in eigen handen nemen.

Als er bij mij wordt ingebroken moet ik de inbreker vriendelijk vragen om te vertrekken, en aub niet weer te komen.

Laat mij niet lachen....

Ik vind de Wereld echt waardeloos met gemak. Volgens mij is hier niets aan te doen.

ps. wij TE VEEL rechten.
Madtice

Bericht door Madtice »

De medewerkers zijn opgepakt vanwege excessief geweld lees ik in de eerste posting van dit topic. Dat is echt niet zomaar hoor, en dat mag gewoon niet. Ik zeg toch niet dat we vriendelijk moeten zijn tegen die overvaller, en hem thee en koekjes moeten brengen. Waar halen jullie dat toch steeds vandaan? Ik zeg alleen maar dat je hem niet in elkaar mag slaan. Dat wil je misschien wel, maar zelfbeheersing moet ergens beginnen. Wraakgevoelens zijn egoistisch.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik denk dat als ik die vent overmeestert ook wel een pak slaag uitgedeelt zou hebben. K'zou echt niet zeggen van "Foei, dat mag je niet doen", en dan vervolgens op de juten wachten die hem binnen een uur met waarschuwing van "niet weer doen hoor!" weer naar huis toesturen.

Ik vind het schandalig dat die jongens daarvoor de kans hebben om 6 jaar in de bak te moeten zitten.
Olli

Bericht door Olli »

Het is misschien niet goed te praten, maar ik kan me er alles bij voorstellen dat je iemand een paar flinke rossen verkoopt.

Maar je zult natuurlijk altijd beleven dat de winkeldief er met een boete of andere flutstraf vanaf komt en dat de medewerkers veel meer straf krijgen.
En daar kan ik niet tegen
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Geweld tegen dieven vind ik best kunnen. Anders leren ze het nooit. Een misdadiger heeft te veel rechten in Nederland. Dat zie je ook nu weer. Ze hebben zelfs het recht om een aanklacht in te dienen tegen degenen die hen gearresteerd hebben. Tevens komt de vraag bovendrijven: de hoeveelste keer was het? Hebben de dieven iets gezegd? Heb ze zelf ook geweld gebruikt? Het is een beetje speculeren, maar je moet het zeker in ogenschouw nemen. Tenslotte, het indienen van een aanklacht vind ik echt geniepig. Als je steelt, weet je dat dit de risico's zijn, die moet je dan ook nemen zoals ze zijn.:mad2:
Schuimpje

Bericht door Schuimpje »

Ze moeten juist zulke mensen belonen die de daders zelf kunnen pakken!!! dan hoeft de politie daar ook niet meer achter.

maar nee hoor dit is juist de omgekeerde wereld. je mag niet eens je eige spullen meer verdedigen!!

vorige week stond er nog in de krant van een man die een autoradio had gestolen, het echtpaar waar de radio van was belde de politie en hield de dief staande. de eigenaar wilde de radio uit de handen pakken van de dief, maar nu zul je het niet geloven maar hij moest NETJES AAN DE DIEF VRAGEN OF HIJ ZIJN RADIO TERUG KON KRIJGEN !!!

snap jij het, dan hoop ik het ook te snappen
rekna

Bericht door rekna »

Die overvaller had alleen maar een gebroken neus. Dus zo hard zullen ze ook niet geslagen hebben. 't Is diep droevig mensen!!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

SOESTDIJK - Prins Bernhard is boos over de vervolging door justitie van twee Amsterdamse medewerkers van Albert Heijn die een overvaller overmeesterden. In een telefoongesprek met de hoofdredactie van De Telegraaf heeft de prins laten weten zelfs bereid te zijn een eventuele boete voor het tweetal te betalen, aldus de krant woensdag.

"Ik ben echt kwaad", aldus prins Bernhard. "Ik vind het schandalig wat hier gebeurt. Dat mag u publiceren, want iedereen mag weten hoe ik hierover denk." De prins wil niet uitsluiten dat de twee medewerkers van de supermarkt te veel geweld hebben gebruikt. "Ik weet natuurlijk ook wel dat bepaalde dingen niet mogen, maar aan de andere kant zeg ik 'Goed zo, goed zo'. Ik vind het fantastisch wat deze mannen hebben gedaan."
Zal die Bernard nu de populairste worden?
Lachen ofniet dan. Goeie kerel die Bernard:bou::bou:
Schuimpje

Bericht door Schuimpje »

GOED ZO, GOED ZO!!!!:-:o:o
Plaats reactie