Waar zitten die gasten toch?

Plaats reactie
Breekijzertje

Waar zitten die gasten toch?

Bericht door Breekijzertje »

Saddam en Osama................

't Is toch niet te geloven (er van uitgaande dat ze het leven nog hebben) dat die gasten noch ergens vrij rondhuppelen?

Een 'breekje' van Breekijzertje
refo

Bericht door refo »

Dat komt omdat Bush heeft gezegd dat als ze gevonden worden, ze niet gevangen mogen worden genomen.
Bush heeft namelijk een vijand nodig om herkozen te worden. Die herverkiezing is nog lang niet zeker, maar zonder Bin Laden kan hij het zeker schudden. En Saddam is feitelijk al verslagen, maar als hij gevonden is, is er weer veel minder reden om Amerikaanse soldaten dood te laten schieten in Irak.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dat komt omdat Bush heeft gezegd dat als ze gevonden worden, ze niet gevangen mogen worden genomen.
Bush heeft namelijk een vijand nodig om herkozen te worden. Die herverkiezing is nog lang niet zeker, maar zonder Bin Laden kan hij het zeker schudden. En Saddam is feitelijk al verslagen, maar als hij gevonden is, is er weer veel minder reden om Amerikaanse soldaten dood te laten schieten in Irak.
Zou het (uitgaand van jouw theorie) ook een geweldige opsteker voor George kunnen zijn als ze wel opgepakt worden?

Een 'breekje' van Breekijzertje
Guppy

Bericht door Guppy »

Oorspronkelijk gepost door refo

Zo'n antwoord vind ik echt een dooddoener. Ik geloof niet dat Bush dit heeft gezegd.
En sowieso, wat er ook gebeurt, ik denk dat hij de herveriezing toch op z'n rug kan schrijven.....
Robert

Bericht door Robert »

Sorry, maar dat is echt een typische linkse manier van stemmingmakerij die niet gebaseerd is op enig feit.

Dat heet: zelf de argumenten maken om je standpunt (anti-bush) te bevestigen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik ben van Refo ook wel betere argumenten gewend.

Of Bush herkozen wordt hangt niet alleen af van zijn vijanden. Het hangt ook af van de tegenkandidaten uit de Democratische hoek. Op zich heb ik weinig problemen met een democratische president, want wat in Amerika 'links' of 'democraat' is, is hier in Nederland altijd nog 'rechts' of 'liberaal'. Alleen op grond van het immateriële standpunt van Bush, hoop ik op zijn herverkiezing.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
refo

Bericht door refo »

Nix linx!!
Gisteren in de krant: Bin Laden is allang dood en de regering weet dat.
Olli

Bericht door Olli »

Nou ik weet wel waar ze zijn hoor!

Die twee hebben gewoon een kamer tegenover het witte huis gehuurd en die zitten lekker voor de televisie te lachen om die mafkezen die zich ik weet niet wat overhoop halen om ze te vinden!:P:P:P:P
refo

Bericht door refo »

tegenover?! erin!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De voormalige Iraakse president Saddam Hussein bevindt zich nog altijd in Irak en is vijf dagen geleden gezien in de noordelijke stad Kirkuk. Dat zei Jalal Talabani, een lid van de Iraakse regeringsraad, meldde donderdag de Britse krant The Guardian. Saddam zou zich in steeds kleinere kring bewegen in een poging om te voorkomen dat hij wordt gearresteerd.

Talabani is leider van de Patriottische Unie Koerdistan, die een belangrijk deel van het Koerdische noorden van Irak onder controle heeft. Volgens hem heeft de verdreven president afgelopen weekeinde onderdak gehad bij de sunnitische Arabische gemeenschap aan de rand van Kirkuk.

"Saddam heeft goede relaties met de Arabieren die hij naar Kirkuk heeft gestuurd om de stad etnisch te zuiveren van Koerden en Turkmenen", aldus Talabani. Saddam zou verblijven in het gebied tussen de Hawija-regio en de vlakte rond Kirkuk, waar hij bij sunnieten en trouwe Baath-leden verblijft.

De laatste keer dat Saddam in het openbaar is gezien, was in het noordoosten van Bagdad, terwijl de coalitietroepen al bezig waren om de stad binnen te trekken.

De Amerikaanse regering heeft een beloning van 25 miljoen dollar (bijna 22 miljoen euro) uitgeloofd voor informatie die leidt tot de aanhouding van de voormalige president.

Een woordvoerder van de Amerikaanse strijdkrachten zei op de hoogte te zijn van de berichten over Saddams verblijfplaats in Kirkuk. "Er komen veel meldingen binnen over Saddam in centraal-Irak.

Sommige zijn geloofwaardig, andere duidelijk niet. We blijven voortdurend zoeken naar iedereen, onder wie de voormalige leider, die een gevaar vertegenwoordigt voor de stabiliteit in het land."
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik heb van begin af aan al gezegd, die krijgen ze niet zo makkelijk als dat ze denken. En verder: het zou me niets verbazen als beide partijen de boel op een ogelofelijke manier besodemieteren. Misschien verdienen ze wel gewoon lekker grof geld samen (B(ush) & S(adam) oil company of zo)

nee, even serieus. Ik denk niet, robert, dat het standpunt van Refo linkse stemmingmakerij is. Ik denk dat dhr. Bush bezig is met rechtse stemmingmakerij...
Plaats reactie