Na de liberaliserig van de energiemarkt is het aantal onjuiste energierekeningen voor bedrijven fors toegenomen. Tussen de 30 en 40 procent bevat fouten. Voor het vrijmaken van de markt was dit ongeveer 10 tot 15 procent.
Dat heeft een woordvoerder van de werkgeversorganisatie voor de metaalindustrie FME/CWM donderdag op Radio 1 gezegd. Volgens hem gaan bedrijven soms voor aanzienlijke bedragen het schip in. Ze kunnen 5 tot 10 procent te veel betalen, maar in sommige gevallen gaat het om 500 procent.
FME/CWM gaat niet uit van opzet van de energieleveranciers. De gebrekkige overdracht van klant- en meetgegevens tussen meetbedrijven, netbeheerders en leveranciers is volgens de organisatie de oorzaak van de vele foute facturen.
Dit is toch niet te geloven. Ben benieuwd wat de energiebedrijven hierop te zeggen hebben.
Hoorde vanmorgen op radio 1, dat bv ABN-AMRO vorig jaar voor bijna een miljoen euro te hoog is aangeslagen. Zal een mooie zooi worden als de particuliere markt ook open gaat.
tukker
'Veel bedrijven krijgen foute energierekening'
Tukkertje. (Dit is toch niet te geloven. Ben benieuwd wat de energiebedrijven hierop te zeggen hebben.
Hoorde vanmorgen op radio 1, dat bv ABN-AMRO vorig jaar voor bijna een miljoen euro te hoog is aangeslagen. Zal een mooie zooi worden als de particuliere markt ook open gaat. )
Dat zal mij ook benieuwen, maar de energiebedrijven zijn al hard bezig om hun klanten te binden door nu al aanbiedingen te doen bij de particulieren.
Ik ben niet ingegan op deze aanbieding, ik wacht wel af, zodra de markt vrij is ben ik wel vrij om dan mijn keuze te maken en eventueel een goedkopere leverancier te nemen of te blijven waar ik ben.
Maar eigenlijk deugt het niet dat men nu al op voorhand de mensen probeert in te palmen.
Hoorde vanmorgen op radio 1, dat bv ABN-AMRO vorig jaar voor bijna een miljoen euro te hoog is aangeslagen. Zal een mooie zooi worden als de particuliere markt ook open gaat. )
Dat zal mij ook benieuwen, maar de energiebedrijven zijn al hard bezig om hun klanten te binden door nu al aanbiedingen te doen bij de particulieren.
Ik ben niet ingegan op deze aanbieding, ik wacht wel af, zodra de markt vrij is ben ik wel vrij om dan mijn keuze te maken en eventueel een goedkopere leverancier te nemen of te blijven waar ik ben.
Maar eigenlijk deugt het niet dat men nu al op voorhand de mensen probeert in te palmen.
De energiebedrijven weten dit zelf allang...... Ik ken de financiele gang van zaken bij 1 hele grote speler vrij goed en ze kunnen het gewoon niet aan. Als je nu al ziet wat voor een ..... het is nu enkel de zakelijke markt opengaat. Je wil niet weten wat het wordt als de particuliere markt vrij is. Misschien kan je maar beter gewoon bij je huidige leverancier blijven!
Groeten,
Pim.
Groeten,
Pim.
Moet je eens een windmolentje in je tuin neerzetten: dan heb je in dit pietleuterige land direct bouw- en woningtoezicht op je stoep staan.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
je doet er nu lacherig over , maar dat zal in de toekomst vaker gebeuren dan je denkt. Dat mensen hun eigen stroom gaan opwekken. Is niet moeilijk en hoeft niet eens duur te zijn. Klein windmolentje is al voldoende voor een huishouden.
Tukkertje, het gaat er mij om dat de bestaande energie bedrijven hun klanten proberen vast te zetten op een kontract voor zoveel jaar, terwijl de konkurentie die er komen gaat, nog niet mag meedoen om de mensen te benaderen. zodoende ontstaat een oneerlijke concurrentie en kan men gene vergelijking maken met wat de andere maatschappijen per januari a.s gaan doen.
Daarom ben ik nog nergens op ingegaan en raad ik anderen aan om maar even te wachten.
Het zal geen grote besparingen zijn maar elke euro is er een.
Daarom ben ik nog nergens op ingegaan en raad ik anderen aan om maar even te wachten.
Het zal geen grote besparingen zijn maar elke euro is er een.