grote alcoholcontrole bij Hoevelaken

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

grote alcoholcontrole bij Hoevelaken

Bericht door tukkertje »

HOEVELAKEN - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een nieuwe tactiek gebruikt om automobilisten op alcohol te controleren.

Op knooppunt Hoevelaken had het de hoofdrijbanen van de snelwegen A1 en A28 vanuit alle richtingen afgesloten zodat niemand kon ontkomen aan een blaastest. Dat heeft een woordvoerder van de KLPD gezegd.

De alcoholcontrole begon rond 22.00 uur donderdagavond en duurde tot ongeveer 04.00 uur. Tussen de tachtig en honderd politieagenten werden ingezet om de controles op de parallelbanen uit te voeren en het verkeer in goede banen te leiden.

Altijd blazen

"Je komt het plein niet voorbij zonder te blazen", zei de woordvoerder tijdens de controle. Het is volgens hem de eerste keer dat de KLPD een verkeersknooppunt afsloot voor een grote alcoholcontrole.

Bij de controle heeft de politie 28.066 automobilisten laten blazen. Vijftien mensen bleken te diep in het glaasje te hebben gekeken en kregen een proces verbaal. Twee automobilisten moesten bovendien hun rijbewijs inleveren.

20 gram hasj

De politie trof in een auto verder 20 gram hasj aan en nam dat in beslag. Ook kreeg een automobilist een proces verbaal voor een ongeldig rijbewijs, aldus de KLPD. Kort na het begin van de controle werd deze even gestaakt, omdat er een file ontstond. De KLPD hield de controle in nauw overleg met Rijkswaterstaat, die bijvoorbeeld voor extra verlichting zorgde. Automobilisten die nuchter bleken, kregen een tegoedbon voor een gratis vlaai ter waarde van bijna 9 euro.

Met die ludieke actie wilden de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemers Vereniging (NBOV) en verkeersveiligheidsorganisatie 3VO goed gedrag belonen, aldus de KLPD-zegsman. Onder het motto 'de Bob krijgt een bon' waren er volgens hem 2000 bonnen te vergeven. Bob staat voor bewust onbeschonken bestuurder en hoort bij de campagne tegen het gebruik van alcohol in het verkeer.

Sorry hoor, maar wat moet ik hier nu weer mee.
Alcohol in het verkeer is absoluut niet goed, maar dit.

Even samenvattend

bijna 30.000 auto's gecontroleerd. 15 bekeurd.

Komt overeen met 1 op de 2000 automobilisten.

Kosten van deze "operatie":

100 politiemensen op de been: euro 36.000,--

bijna 2.000 vlaaien: euro 18.000,--

Kortom bijna 55.000,-- en dan zijn er nog een hoop dingen niet meegerekend.

Kunnen ze met deze mankracht en dit geld niet veel betere dingen doen???
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Vrijdag- op zaterdagnacht of zaterdag- op zondagnacht zou een grotere vangst opleveren denk ik zo.

Voor de rest een prima actie!!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat sowieso, maar jah, trommel dan maar een 100 man/vrouw op.

Maar vind je dat je zo'n grote actie op touw moet zetten die zo weinig opleverd???

Vind dat de politie andere prioriteiten moet stellen.

Als ik 's nachts bel met de politie om langs te komen, omdat mijn buurvrouw in elkaar gemept wordt, dan hebben ze geen tijd. Wel dus om gezellig vlaai bonnen uit te delen.

tukker
refo

Bericht door refo »

Wat wil je nou? We hebben een wet, maar we controleren pas als er iemand is doodgereden?
Leve de mobiele telefoon! Iemand die vroeger wegging van een feestje belde snel op om te waarschuwen. Na verloop van tijd kwam geen enkele beschonkene meer langs.
Overigens vind ik toch de vangst onwaarschijnlijk laag.
Olli

Bericht door Olli »

Zulk soort acties vind ik in één woord helemaal goed!!!
Super! Dat is tenminste heel wat nuttiger als die achtelijke snelheids- en parkeerboetes.

Nee, zondermeer een hele goede actie, zouden ze inderdaad in het weekend ook eens moeten doen.

Wat jij zegt over die mobiele telefoon, refo, is idd. ook zo. Dus ze moeten zich gewoon wat meer verplaatsen op zo'n avond.

Maar nogmaals heel goed!!
Jootje

Bericht door Jootje »

Tukkertje heeft toch nog steeds iets tegen agenten:%.

Goeie actie vind ik zelf! Alleen inderdaad een lage 'vangst' (tukkertje, misschien heeft KLPD hengels nodig:,)
Egbert

Bericht door Egbert »

Ze moeten vaker bij Hoevelaken of bij Zwolle en misschien bij Groningen controleren met heel veel mensen, komen ze tenminste niet in Brabant. :thu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

En als er ergens gezopen wordt, dan is het daar wel:,:,:,:,:,
Egbert

Bericht door Egbert »

daarom.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Gaan ze bij ons controleren dan is de parkeerplaats te klein en hebben ze een politiebus vol rijbewijzen die ze in beslag genomen hebben. Dus zijn ze verstandig en controleren ze op een plaats waar ze weinig vinden.

wim

Bericht door wim »

Ze mogen mijn alcohol gerust controleren: die is van uitstekende kwaliteit.
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik vind deze actie helemaal goed. Dat de vangst zo laag is, dat kun je van te voren ook niet weten. Moet je omdat de kans bestaat dat de vangst klein is, de actie afblazen? Onzin! Alcoholgebruik moet aangepakt worden, net als drugs gebruik en overlast van rokers!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tja
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik snap je reactie denk ik... Kij bij topic over bolletjesslikkers (geloof ik) voor 'uitleg'.
Plaats reactie