Extreme weersomstandigheden
Extreme weersomstandigheden
Het is nu al geruime tijd erg droog in Nederland. Overal zie je de problemen ontstaan. Hoef ze niet allemaal op te noemen.
Heeft dit verschijnsel ons iets te zeggen, of staat het gewoon op zich.
Heeft dit verschijnsel ons iets te zeggen, of staat het gewoon op zich.
Het is idd triest voor hen. Ook zo afhankelijk van het weer.
Toch zal er een aantal van hen moeten stoppen om de landbouw weer 'gezond' te krijgen. Voor velen is het keihard werken en weinig verdienen. Alleen diegenen die creatief zijn en 'gaten' in de markt ontdekken en het lef hebben daarop in te spelen zullen het redden.
Toch vind ik het verbazend dat een waterrijk land als Nederland redelijk snel problemen heeft met de droogte. Er zijn heel veel andere landen die veel droger zijn, die er minder last van lijken te hebben. Wij hebben toch veel meren ed, waar we water uit kunnen halen?
Toch zal er een aantal van hen moeten stoppen om de landbouw weer 'gezond' te krijgen. Voor velen is het keihard werken en weinig verdienen. Alleen diegenen die creatief zijn en 'gaten' in de markt ontdekken en het lef hebben daarop in te spelen zullen het redden.
Toch vind ik het verbazend dat een waterrijk land als Nederland redelijk snel problemen heeft met de droogte. Er zijn heel veel andere landen die veel droger zijn, die er minder last van lijken te hebben. Wij hebben toch veel meren ed, waar we water uit kunnen halen?
Men heeft deze week toch ook met binnenvaartschepen e.e.a. uit het IJsselmeer gehaald richting het Westland? Ik denk dat niet alle meren gebruikt kunnen worden, want je zit natuurlijk ook met dat blauwalg. Volgens mij kan in R'dam e.o. alleen nog maar in de Grevelingen gezwommen worden!! Moet je nagaan!Oorspronkelijk gepost door Lecram
Het is idd triest voor hen. Ook zo afhankelijk van het weer.
Pim.
Ja gisteren weer regen.. jammer... Maar ja het lijkt alsof we genoeg water hebben maar alles wordt zo sterk onder controle gehouden, en deze droogte is voor NL gewoon extreem, daar zijn we niet op berekend. En nu moet er zeewater in de rivieren gelaten worden... bye bye plantjes en visjes... Maar ja hoop dat dat toch niet hoeft te gebeuren nu het heeft geregend...
Ik weet niet of het wat te betekenen heeft. Sommige mensen zoeken overal iets achter.
Ds. van Dieren schijnt afgelopen zondag in zijn preek het verschil tussen aug.2002 en aug.2003 aan te hebben gehaald. Vorig jaar aug. stond Rijssen meerdere keren blank.
Desalniettemin heb ik enorm genoten van het mooie weer!!!!! Het zou van mij nog wel een paar weken 30 graden mogen blijven.
Ds. van Dieren schijnt afgelopen zondag in zijn preek het verschil tussen aug.2002 en aug.2003 aan te hebben gehaald. Vorig jaar aug. stond Rijssen meerdere keren blank.
Desalniettemin heb ik enorm genoten van het mooie weer!!!!! Het zou van mij nog wel een paar weken 30 graden mogen blijven.
Er valt mij iets op...
In de winter loopt iedereen te jammeren over het koude weer, met slechte zomers over het ...weer, met warme winters over een gebrek aan sneeuw, en nu hebben we een keer een lekkere zomer en dan jammert weer iedereen. Het is gewoon nooit goed hier in Nederland! Wees nu eens blij met wat God je geeft! Natuurlijk is het soms handig als het weer iets anders zou zijn, of als er 1 keer een flinke bui gevallen zou zijn tijdens de vakantie, maar voor de duidelijkheid: wij in Nederland hebben niets te klagen, doe dat dan ook niet!
In de winter loopt iedereen te jammeren over het koude weer, met slechte zomers over het ...weer, met warme winters over een gebrek aan sneeuw, en nu hebben we een keer een lekkere zomer en dan jammert weer iedereen. Het is gewoon nooit goed hier in Nederland! Wees nu eens blij met wat God je geeft! Natuurlijk is het soms handig als het weer iets anders zou zijn, of als er 1 keer een flinke bui gevallen zou zijn tijdens de vakantie, maar voor de duidelijkheid: wij in Nederland hebben niets te klagen, doe dat dan ook niet!
Helemaal gelijk!!! Nederlanders zijn stuk voor stuk z**kerds!Oorspronkelijk gepost door Tijn
Er valt mij iets op...