Ik las in het volgende artikel van het RD
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=68130
Dat er in Noorwegen bijbels uitgegeven gaan worden met mogelijk een Mc Donalds logo !
Ik vind dit niet kunnen en ben bang dat we hier in Nederland ook mee te maken zullen krijgen. Zelf zou ik zo ´n bijbel niet willen hebben. Ronduit belachelijk dat men de bijbel gaat gebruiken voor commerciele doeleinden.
Reclame in de bijbel
Toch zie ik er wel iets in.
Grote concerns die gratis bijbels sponsoren.
De bijbel is wel het meest gelezen boek!
Laat er dan maar iets voorin staan als: "Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Philips, "Let's make things better" (lijkt wel een soort bijbeltekst :, ).
Of:
Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Albert Heyn: "Let ook op de kleintjes" (soort van naastenliefde).
Een 'breekje' van Breekijzertje
Grote concerns die gratis bijbels sponsoren.
De bijbel is wel het meest gelezen boek!
Laat er dan maar iets voorin staan als: "Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Philips, "Let's make things better" (lijkt wel een soort bijbeltekst :, ).
Of:
Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Albert Heyn: "Let ook op de kleintjes" (soort van naastenliefde).
Een 'breekje' van Breekijzertje
Empee
Ik lees de Willibrod vertaling van 1995 en als ik op vakantie ben de NBG
Dit laatste omdat de NBG wat makkelijker mee te nemen is
Maar stel dat de Willibrord van 2000 klaar is en ik zie dergelijke reclames of al te populair taal gebruik dan hoef ik die versie echt niet te hebben. Weet bijna wel zeker dat de kerk dit niet zou goed keuren maar eerder een idee van de uitgeverij is
Ik lees de Willibrod vertaling van 1995 en als ik op vakantie ben de NBG
Dit laatste omdat de NBG wat makkelijker mee te nemen is
Maar stel dat de Willibrord van 2000 klaar is en ik zie dergelijke reclames of al te populair taal gebruik dan hoef ik die versie echt niet te hebben. Weet bijna wel zeker dat de kerk dit niet zou goed keuren maar eerder een idee van de uitgeverij is
Het was vroeger niet ongebruikelijk dat de uitgever of drukker met grote logo's en vette letters ergens op de eerste pagina stonden. Dat was toch ook reclame? En in veel boeken (maar niet de Bjibel zover ik weet) stond achterin of achterop ook reclame: "bij uitgever dezes zijn mede te bekomen . . . " met prijzen erbij en hoe te bestellen.
Maar het lijkt mij geen goede ontwikkeling. Ik kan me wel een aantal automerken ofzo voorstellen die wellicht erg in trek zouden zijn . . . Brrr, 'k moet er niet aan denken.
[Aangepast op 27/8/03 door limosa]
Maar het lijkt mij geen goede ontwikkeling. Ik kan me wel een aantal automerken ofzo voorstellen die wellicht erg in trek zouden zijn . . . Brrr, 'k moet er niet aan denken.
[Aangepast op 27/8/03 door limosa]