Handhaven of gedogen?

Plaats reactie
ndonselaar
Contacteer:

Handhaven of gedogen?

Bericht door ndonselaar »

Op de site van het RD kwam ik de volgende vraag tegen:
Overval

Er moet hard opgetreden worden tegen illegalen, Oost-Europese bendes en drugsgebruikers om geweld en agressie tegen winkelpersoneel in te dammen.

Eens
Oneens
Dit komt bij mij over als, zijn apen dieren? Misschien te simpel, maar de vraag had moeten zijn:

Er moet hard opgetreden worden tegen bendes / drugsgebruikers om geweld en agressie tegen winkelpersoneel in te dammen.

Het gaat er om dat het recht weer gehandhaafd wordt, of de overtreding nu door een autochtoon of allochtoon gebeurt. Optreden en handhaven. Geen half was optreden! Zero Tolerance!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben het met je eens ndonselaar, het moet niet uitmaken of iemand nu bruin, zwart of wit is allochtoon of autochtoon, tegen dit soort bendes die agressief en met geweld anderen beroven en lastig vallen, daar zal zeker hard tegen opgetreden moeten worden. Zo niet dan zal dit op de lange duur uit de hand gaan lopen. En als de overheid dit niet doet dan lokt men zelf uit dat men zelf het recht in eigenhand gaat nemen. Zoals we nu al regelmatig in de krant kunnen lezen.
Het deugt niet maar in mijn ogen kan ik het wel heel goed gebrijpen. (zeker mezelf kennende)
ndonselaar
Contacteer:

Het recht in eigen hand nemen. Jelle, ik hoop dat de ogen van onze regering en dan met name van onze hoge ambtenaren vlug opengaan. Gebeurt dat niet, dan kunnen we wel eens terecht komen in een anarchie. De bevolking blijft niet eindeloos alles slikken.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Ziende blind en prioriteiten stellend op een ander vlak dan de veiligheid.
Ik heb al eens eerder gezegd, de wereld staat op zijn kop, vroeger was een dief een dief en nu is een dief geen dief maar maar ben jij degenen die gelegenheid geeft, dus volgens mij misschien nog wel erger dan die dief.
t' Is wel jammer dat men vaak door schaad' en schand moet leren en ik ben bang dat er hier eerst bijzonder erge zaken moeten gaan voorvallen eer de regering eens wakker wordt in ingrijpt.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Maar jah, als er dan eens iemand zin den Haag zijn/haar kop boven het maaiveld uitsteekt, dan wordt ie of vermoord,of hij/zij kan reken op zeeeeer felle kritiek van onze wereldverbeteraars groenlinks of die rooie tomaat van de SP.

Als we met z'n allen zo doorgaan izal er niet veel van Nederland overblijven. Dan vervallen we in een land waar de criminaliteit regeerd (eigelijk is het al zover)

tukker
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Die wereldverbeteraars van de SP en GroenLinks weten het over het algemeen wel beter te onderbouwen dan jij, Tukkertje!
ndonselaar
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Die wereldverbeteraars van de SP en GroenLinks weten het over het algemeen wel beter te onderbouwen dan jij, Tukkertje!
Kan zijn Lebaoth, maar het zou voor deze partijen niet slecht zijn om te luisteren wat er leeft onder hun kiezersvolk! Ingewikkelde terminologie hoeft voor het volk niet meer. Men wil een veilige straat!
Dacht je nou echt dat de bevolking zit te wachten op de zoveelste professor die verklaart dat die en die bevolkingsgroep ...........
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat de bevolking wacht op een daadkrachtige regering die zijn verantwoording neemt. Geen woorden maar daden.!:t
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Kan zijn Lebaoth, maar het zou voor deze partijen niet slecht zijn om te luisteren wat er leeft onder hun kiezersvolk! Ingewikkelde terminologie hoeft voor het volk niet meer. Men wil een veilige straat!
Dacht je nou echt dat de bevolking zit te wachten op de zoveelste professor die verklaart dat die en die bevolkingsgroep ...........
Tukkertje doet het voorkomen alsof de criminaliteit in Nederland de schuld is van links, dat lijkt me onzin.
En als je al te veel naar het volk luistert kun je je ook te veel laten leiden door emotie. Nu lijkt het net of het volk een of andere passieve, domme menigte is, dat is natuurlijk niet zo. Maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

Ik ben ook voor harder optreden van de overheid, maar dat sluit niet uit dat er naar motieven voor crimineel gedrag gekeken moet worden. Een mens is geen wegwerpproduct, is altijd gevormd door zijn verleden. Dat speelt absoluut mee. Ik vind dus niet dat allochtonen zeer laag gestraft moeten worden omdat ze hier nooit hebben kunnen aarden, maar dat moet in de behandeling wel een grotere rol spelen dan dat het volgens sommige analyses zou moeten.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

merk er anders maar erg weinig van.

Tukkertje doet het voorkomen alsof de criminaliteit in Nederland de schuld is van links, dat lijkt me onzin
Dat is ook onzin. Het is de schuld van ons allemaal. Maar links is wel verantwoordelijk voor het gedoogbeleid wat er de laatste jaren heerst in Nederland. Alles moet maar kunnen, alles moet mogen. Alles moet bespreekbaar zijn. Criminelen moet veeel, maar dan ook veel strenger gestrafd worden.

Denk eens na. Wat is het primaire doel van straffen. Dat is zorgen dat je gaat nadenken wat je hebt gedaan, en ten tweede dat je er achter moet komen dat je het niet weer moet doen.
Bij zwaardere straffen krabben criminelen zich wel twee keer achter de oren om opnieuw zo'n daad te verrichten. En nu weet ik wel dat dat niet voor alle criminelen geld, maar voor het gros wel.

tukker
Plaats reactie