Gij zult niet doden

Daphne

Gij zult niet doden

Bericht door Daphne »

Tis muggen tijd en dat is heel irritant, er zaten er vanmorgen 9 in mijn kamer, die ik zo effe snel (2 telllen) kon tellen....
:o

Het gebod "Gij zult niet doden" kennen we allemaal, of we nu christelijk zijn of niet!

Maar hoe zit t met moorden van muggen? :!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Een mooi onderwerp Daphne!

Ik vraag me ook soms af waarom we de muggen dood slaan of ander ongediert bestrijden.

Wij mensen zijn toch de oorzaak van de ellende die al deze beesten veroorzaken? Waarom vermoorden we ze zijn, zij hebben toch geen schuld? :!
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Ik ga naar Latijns-Amerika en daar zorgen muggen voor malaria en dengue fever (knokkelkoorts). Voor de laatste ziekte is het nodig om broedplaatsen (stilstaand water) zoveel mogelijk weg te halen.... hoe minder muggen hoe beter dus.

De wet de jungle: doden of gedood worden...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Van mij mogen alle muggen leven, behalve in mijn slaapkamer.:,:,:,:,:,:,
jacob

Bericht door jacob »

Wij als mensen zijn het hoofd van de schepping. (paradijs)

Na de schepping moest er geofferd worden. Dit waren ook dieren. Nergens kan dus uit het oude testament geconcludeerd worden het doden van dieren niet goed zou zijn. Wel staat er dat je rentmeeterschap over de natuur hebt.

Het nieuwe Testament waar het offeren is opgeheven keurt het eten van vlees nog steeds goed. Zelfs onrein vlees mag gegeten worden. (Handelingen 11)

Dus zolang we de natuur geen schade toebrengen mag rustig een mug worden vermoord. Als we het over koraalriffen, het afschieten van bedreigde diersoorten, milieuvervuiling ed vind ik dat we wel heel goed moeten nadenken waar we mee bezig zijn. Ook de natuur is door God geschapen. Het is Zijn schepping waar wij rentmeesters over zijn.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Tja muggen, daar heb ik er toch wel een aantal van doodgeslagen. Krijg er af en toe echt allergische reacties op waar ik niet nog een keer zin in heb dus dan maar dood...

maar ja als je het over het doden van muggen hebt dan kan je het ook over het eten van vlees hebben. Want die dieren moeten toch ook gedood worden... dus kan je het beste geen vlees eten dan hoeven er voor jou ook geen dieren gedood worden.. maar ja daar houden maar weinig mensen zich aan volgens mij...:)
Jelle

Bericht door Jelle »

Een frisse wind van airco door je slaapkamer laten gaan doet alles muggen verstommen. Aan tocht hebben ze een grote hekel.
Helemaal onder de dekens kruipen wil ook wel eens helpen, en ja, doodslaan? kan wel maar soms krijg je dan wel bloed aan je vingers.:t
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Tja een ventilator hebben schijnt te helpen. Maar ja dat heb ik niet, ik stook altijd ff wat zuiveringshoutwierook op mn kamer voordat ik ga slapen, schijnen ze ook niet van te houden.

tja onder de dekens kruipen doe je toch niet zo snel als het boven de 20 graden is.. en als je slaapt kom je er toch vanzelf weetr onderuit zonder dat je het merkt...
Jootje

Bericht door Jootje »

Alle beestjes op mijn kamer moeten altijd dood....
Ik vind insecten verschrikkelijk!!!! Geen mooie verhalen over nuttig etc, ik krijg overal kriebels als ik een tor zie.
En een mug...die vallen mij altijd lastig als ik NET in slaap probeer te vallen, dus dan moet ik WEER op jacht......:mad2:
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
maar ja als je het over het doden van muggen hebt dan kan je het ook over het eten van vlees hebben. Want die dieren moeten toch ook gedood worden... dus kan je het beste geen vlees eten dan hoeven er voor jou ook geen dieren gedood worden.. maar ja daar houden maar weinig mensen zich aan volgens mij...:)
Maar goed ook! Laten de mensen maar goed vlees eten!
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Olli
Werk jij bij de slager?????:,

Groetjes Nicname

Ps. Wat vinden jullie van die electrische vliegenmeppers? Ik vind ze wel ideaal....maar ja ethisch verantwoord??;)
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind dat ze voor de vliegen te weinig kans bieden om nog net te kunnen ontsnappen.:D
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door Olli
Werk jij bij de slager?????:,

Groetjes Nicname
Bijna goed! Ik doe de opleiding Dier- en Veehouderij op de hogere landbouwschool, dus vandaar!
:D:D:D
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Kom op mensen doe eens serieus!!!! Waarom moeten de muggen lijden??? De muggen zijn toch niet van God afgedwaald maar de mens? Moet je eens nagaan hoe triest alle dierenleed is! Als ik hierover goed nadenk kan ik me goed voorstellen dat de schepping in barensnood is! Onschuldig en toch vermoorden wij mensen die beesten! Eigenlijk moeten wij vermoord worden want wij zijn schuldig aan al deze leed! Denk er eens goed over na! We bouwen een huizenhoge schuld op! Gelukkig is er van Gods kant verlossing gekomen maar daarmee kunnen we het niet goedpraten!
Daphne

Bericht door Daphne »

Wat ook goed helpt.... een stofzuiger....
althans dat zou je denken.... Vandeweek had ik dus 9 muggen(minstens) op me kamer.... ik werd helemaal :- er van.... Dus ik deed me hoofd onder de lakens... prima oplossing voor 2 tellen, maarja je moet toch eens ademhalen :o dus hoofd er maar half onder, val je inslaap prima maarja dan wordt je weer wakker met je hoofd BOVEN de lakens, dit schiet dus NIET op helaas. De volgende dag probeerde ik t dus met de stofzuiger, nou prima zou je denken. Ik borg dat ding op en dook met een smak me bed in. Deed t licht uit....... bzzzzzzzzzzzzzzzzzzbzzzzzzzzzzzzzz
:i om te janken vind ik die beesten....

Maarja je hebt met stofzuiger geen bloed aan je vingers dat scheeld weer!!!

:stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie