18 jaar cel voor Volkert van der G.

tukkertje
Contacteer:

18 jaar cel voor Volkert van der G.

Bericht door tukkertje »

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft dinsdag Volkert van der G. veroordeeld tot achttien jaar cel voor de moord op Pim Fortuyn. De 33-jarige Harderwijker schoot op 6 mei vorig jaar de aanstormende politicus met vijf kogels dood op het Mediapark in Hilversum.

Het Openbaar Ministerie had levenslange gevangenisstraf geëist tegen Van der G. Officier van justitie J. Plooy noemde de moord twee weken geleden een aanslag op het democratisch proces.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Jammer dat hij geen levenslang heeft gekregen.
Nu kan hij, bij goed gedrag, met 12 jaar weer buiten staan.
Met 'levenslang' had hij in ieder geval 20 jaartjes vol moeten maken.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Breekijzertje

Oh ja, en nog bijna een jaar voorarrest eraf............................
In 2014 is van der Graaf weer vrij man.............

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zo denk ik er ook over.

Deze uitspraak zal de rechtspleging in Nederland op zijn kop zetten en de weg openstellen voor nog meerdere politieke moorden omdat het onbegrijpelijk en onverteerbaar is dat deze rechters om de politieke spelers in dit proces zoals Melkert, Kok, de Graaf, Rosenmöller, de Vries, enz. enz. uit de wind te kunnen houden en om zodoende het gedoogbeleid ingezet door Paars te beschermen door deze moord niet aan te merken als een politieke moord!

Deze rechters hebben de weg opengezet om de Nederlandse veiligheid verder te ondermijnen en de karikatuur van ons Nederlands rechtstelsel verder openbaar te maken aan de hele wereld

[Aangepast op 15/4/03 door tukkertje]
Adje

Bericht door Adje »

Tja, de rechter oordeelde dat het geen aanslag was op de democratie.. Wie zijn wij dan, met onze beperkte kennis van het Nederlandse rechtstelsel, om het anders te denken?

De manier waarop Volkert 'behandeld' is na zijn arrestatie heeft waarschijnlijk ook meegespeeld?! En terecht!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kom op zeg.

Uitermate arrogant, egoistisch en misplaatst om diverse relevante argumenten van aanklager van tafel te vegen.
Als de moord op Pim Fortuin geen politieke moord was, dan bestaat zo'n moord helemaal niet.
Zeer slechte zaak voor landsbelang, want deze uitspraak betekent dat iedere politicus die zijn nek uitsteekt in onze democratie onvoldoende beschermd wordt tegen dit soort idioten.

Gelukkig zal deze uitspraak een averechts effect hebben, want dit onrecht werkt slechts een uitermate stevig centrumrechts beleid in de hand.
En dat is anno 2003 een zegen voor Nederland.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Adje
Tja, de rechter oordeelde dat het geen aanslag was op de democratie.. Wie zijn wij dan, met onze beperkte kennis van het Nederlandse rechtstelsel, om het anders te denken?
'Wie wij zijn' of wie jij bent?

'k Denk niet dat je voor deze situatie ingebed hoeft te zijn in ons rechtsstelsel.

Je nuchtere JBF-verstand - voor een goed verstaander 'JanBoerenFluitjes' verstand - gebruiken is in dit geval meer dan voldoende.

Dit is gewoon weer een typisch geval van jammer.
De manier waarop Volkert 'behandeld' is na zijn arrestatie heeft waarschijnlijk ook meegespeeld?! En terecht!
Nou zeker! Die arme jongen werd zomaar opgepakt en in een verlichte cel met cameratoezicht gezet!
't Is toch beestachtig gewoon.
Dat doe je een mens toch niet aan......

Adje, neem eens een kijkje in een gevangenis in Venezuela.
Niet dat ik een voorstander van zo'n gevangenis ben, maar dan kun je zien dat gevangenen in Nederland zéér menselijk worden behandeld.

[Aangepast op 15/4/03 door Breekijzertje]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hier nog maar weer eens even de neven-funcites van onze Volkert-vriend, de PVDA-Rechter Nol Vermolen. Dat Rechter Vemolen ook meewerkte aan het vervalsen van Nederlandse paspoorten voor asielzoekers hebben ze er maar wijselijk niet bijgezet.

dhr. mr. A.J.R.M. Vermolen
Beroepsgegevens

Functie: Rechter
Instantie: Rechtbank Amsterdam
Datum ingang : 22-04-2002

Nevenbetrekkingen

Functie: docent vreemdelingen en asielrecht
Instantie: OSR
Plaats: Utrecht
Datum ingang: 01-01-1990

Instantie: Universiteit van Nijmegen
Plaats: Nijmegen

Functie: lid bestuur
Instantie: PVDA Opmeer
Plaats: Opmeer
Datum ingang: 02-01-1995

Instantie: SSR
Plaats: Zutphen

Functie: voorzitter beroepscommissie
Instantie: Vluchtelingenwerk
Plaats: Amsterdam
Datum eind: 31-12-2001

Functie: voorzitter adviescommissie bestuur
Instantie: Vluchtelingenwerk
Plaats: Amsterdam
Datum eind: 31-12-2001

Dit kan alleen in Nederland: een bewezen linkse rechter met bewezen links-criminele activiteiten (vervalsen asielpaspoorten) berecht een linkse moordenaar ! Dat is de Nederlandse "onafhankelijke rechtspraak". Met een luttele 10 jaar effectief luxueus brommen weer vrij.

En wij moeten maar geloven dat dit een hele zware straf is. Lachertje. Diverse enkelvoudige moorden zijn recentelijk ook met levenslang bestrafd. Deze moord heeft niet alleen 1 familie of dorp geschokt, maar een heel land in politieke en democratische crisis gestort.

Alles minder dan levenslang en zeker de beledigende magere 10 jaar effectief, is een aaanfluiting
Adje

Bericht door Adje »

Tja, ik zou ook zo zeggen dat het een aanslag op de democratie was. Ik weet ook de redenen niet die de rechter had voor zijn uitspraak. Ik vind het alleen te kort door de bocht om zijn uitspraak zomaar van tafel te vegen. Het is goed om kritisch te zijn, maar dan wel goed kritisch! Noem wat clausules, bepalingen, wetten of iets dergelijks om je beweringen kracht bij te zetten.
Nou zeker! Die arme jongen werd zomaar opgepakt en in een verlichte cel met cameratoezicht gezet!
't Is toch beestachtig gewoon.
Dat doe je een mens toch niet aan......

Adje, neem eens een kijkje in een gevangenis in Venezuela.
Niet dat ik een voorstander van zo'n gevangenis ben, maar dan kun je zien dat gevangenen in Nederland zéér menselijk worden behandeld.
Brekie, lieve schat, natuurlijk wordt Volkert vele malen beter behandeld dan in andere landen. Naar Nederlandse maatstaven gemeten is er echter niet goed gehandeld in deze. Openbaar maken van naam etc., cameratoezicht, uitspraken van advocaten en minister, etc, doel ik op.

Versta me goed, ik ben voor een eerlijke benadering (ik ben zelfs voor doodstraf, maar dat is een andere discussie). Maar als je echt het 'recht' wil laten gelden, moet je handelen volgens het recht wat nu in Nederland geldt, en volgens dat recht is er niet goed met Volkert omgesprongen.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Adje Brekie, lieve schat,
:in sorry, 't komt niet van 2 kanten, ik ben al voorzien van een liefhebbende partner.
natuurlijk wordt Volkert vele malen beter behandeld dan in andere landen. Naar Nederlandse maatstaven gemeten is er echter niet goed gehandeld in deze. Openbaar maken van naam etc., cameratoezicht, uitspraken van advocaten en minister, etc, doel ik op.

Versta me goed, ik ben voor een eerlijke benadering (ik ben zelfs voor doodstraf, maar dat is een andere discussie). Maar als je echt het 'recht' wil laten gelden, moet je handelen volgens het recht wat nu in Nederland geldt, en volgens dat recht is er niet goed met Volkert omgesprongen.
'lieve schat'.........'t Valt nog mee dat je geen procedurefouten aandraagt, zodat die lieve jongen vrij gepleit kan worden................

Adje

Bericht door Adje »

Tja, als de procedurefouten dermate ernstig waren dat Volkert voor vrijlating in aanmerking zou komen (nogmaals, ik heb er geen kijk op), dan zou ik daar zeker voor pleiten ja...
Wat maakt de moord op Pim anders dan de moord op pak'embeet Freddy Heineken? Was Pim zoveel meer waard?
Heeft Volkert aangegeven dat het een 'aanslag op democratie' was? Zo ja, waar?
parsifal

Bericht door parsifal »

Is Freddy Heineken vermoord? :) Ik wist dat hij niet meer leefde, maar moord is nieuw voor me.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heeft Volkert aangegeven dat het een 'aanslag op democratie' was? Zo ja, waar?
Moet hij dat aangeven??? Er is er maar een die lacht hoor en dat is van der Graaf.
parsifal

Bericht door parsifal »

Nou ja 12 jaar is voor mij mijn halve leven tot nu toe. Ik zie dat nog steeds als een behoorlijk tijdje. Het is ook weer niet niets. Ook ik vind het wat weinig voor zo'n berekende moord. Maar om er nu van te gaan lachen als je zo'n straf opgelegd krijgt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie