Abou Jahjah en zijn Nederlandse AEL
Abou Jahjah en zijn Nederlandse AEL
Hoe denken jullie hierover. Vormt dit een bedreiging voor de samenleving?? Moet dit kunnen zo'n partij in Nederland???
tukkertje
tukkertje
'k Zag Abu Jaja gisteren op tv tijdens een optreden hier in Nederland en ik moet toegeven dat het een begaafd spreker is met charisma.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Hoe denken jullie hierover. Vormt dit een bedreiging voor de samenleving?? Moet dit kunnen zo'n partij in Nederland???
tukkertje
Hij kan een bedreiging worden als zijn fundamentalistische uitspraken voet aan de grond krijgen bij onze allochtone medelanders.
De inlichtingendienst mag het zaakje zéker wel in de gaten houden!
Een 'breekje' van Breekijzertje
Ik hoorde dat er tot nu toe zo'n 300 mensen lid waren geworden/informatie hadden opgevraagd. Voornamelijk studenten en allemaal Arabisch (joh
) Volgens mij is er wel meer nodig voor een zetel, dus ik denk dat er voorlopig niet veel zal gebeuren met die AEL. Ik zag op het journaal dat er Berbers aan het protesteren waren tegen de AEL en ik denk dat er wel meer uit 'eigen kring' (om het politiek incorrect, maar wel duidelijk te noemen) zijn die zich niet thuisvoelen in deze radicale groepering. Hoewel ze wel de democratische weg bewandelen willen ze juist ervoor zorgen dat de autochtone Ned/Arab betrekkingen verslechteren.

Mijn mening is dat we steeds meer de richting van een politiestaat heen moeten. Dit soort uitschot moeten en kunnen we hier niet tolereen, en dan wet of geen wet democratie of geen democratie, dergelijke figuren oppakken en het land uitzetten, stuur ze terug naar hun eigen zandbak dan gaan ze het daar maar proberen.
Zelfs een klein vonkje kan zorgen voor een ware vuurzee en zeker als het economisch slechter gaat steekt anarchisme de kop op en kan bijzondr gevaarlijke zaken oproeken.
Als ik hoor wat er in belgie (antwerpen) allemaal al om deze groep te doen is dan moeten we zeker zorgen dat dergelijk spul hier direct uitgezet en verboden wordt.
Ook hier zien we weer een aanval van de duivel op Israél en probeert men de boel nog meer te verhitten.
Daarom niets tolereren van dergelijke groepen gelijk oppakken en de grens overzetten naar hun eigen vaderland.:sne
Zelfs een klein vonkje kan zorgen voor een ware vuurzee en zeker als het economisch slechter gaat steekt anarchisme de kop op en kan bijzondr gevaarlijke zaken oproeken.
Als ik hoor wat er in belgie (antwerpen) allemaal al om deze groep te doen is dan moeten we zeker zorgen dat dergelijk spul hier direct uitgezet en verboden wordt.
Ook hier zien we weer een aanval van de duivel op Israél en probeert men de boel nog meer te verhitten.
Daarom niets tolereren van dergelijke groepen gelijk oppakken en de grens overzetten naar hun eigen vaderland.:sne
Een politiestaat? Ik hoop dat Nederland die kant niet opgaat.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Mijn mening is dat we steeds meer de richting van een politiestaat heen moeten. Dit soort uitschot moeten en kunnen we hier niet tolereen, en dan wet of geen wet democratie of geen democratie, dergelijke figuren oppakken en het land uitzetten, stuur ze terug naar hun eigen zandbak dan gaan ze het daar maar proberen.
Volgens de Van Dale is een politiestaat:
Ik hoop toch niet dat dat zal gebeuren (wat vond je ook al weer van de maximumsnelheid in NL nadat je uit Duitsland terugkwam?)1 totalitaire staat met een oppermachtige geheime politie
Het mes snijdt met je uitspraken namelijk wel aan twee kanten. Een overgroot gedeelte van Nederland heeft, om het zo te zeggen, niets op met de SGP. Wat moet er daar dan mee gebeuren? In een democratie is het nu eenmaal mogelijk dat er mensen rondlopen met een andere mening. Die vrijheid tegengaan betekent ook dat je eigen vrijheid ook beperkter wordt.
Artikel Trouw:
Reacties op AEL / Je afzetten om zelf plek te veroveren
van onze verslaggeefsters
2003-03-03
AMSTERDAM - Organisaties van allochtonen nemen de kritiek van de gisteren opgerichte Nederlandse tak aan de Arabisch-Europese Liga (AEL) graag op de koop toe. De AEL noemt hen 'lamlendig' en 'problematiserend'. ,,Ik ben allang blij dat Marokkanen zich eindelijk organiseren'', zegt Mohammed Sini van de moslimkoepel.
De oprichters van de AEL Nederland hebben kritiek op bestaande allochtonenorganisaties en allochtone politici. ,,Ik denk dat de AEL niet goed weet wat politiek is'', zegt CDA-kamerlid Cörüz, zelf van Turkse komaf. ,,Politiek gaat over het afwegen van diverse en soms zelfs tegenstrijdige belangen, en niet om de behartiging van een enkel belang. Daarvoor hebben we vakbonden, moskeeen, ouderen- of vrouwenorganisaties.''
De AEL is er volgens Cörüz vooral om de woede van Marokkaanse jongeren te kanaliseren en niet om politiek te bedrijven. ,,Ze worden over van alles aangesproken en zijn daar boos over.'' Hij denkt niet dat de partij ooit groot zal worden omdat moslims met een andere achtergrond dan de Marokkaanse zich niet aangesproken voelen.
Ook VVD-kamerlid Örgü, eveneens Turks, herkent zich niet in de verwijten van de AEL. ,,Ik verzet mij ertegen dat ze op zo'n radicale wijze groepen tegen elkaar opzetten. Ik ben sinds mijn vijftiende actief in de politiek. Mijn afkomst doet er niet toe, en mijn religie gaat niemand iets aan. Dat is iets persoonlijks. Daarom zit ik ook bij een liberale partij. Voor mij gaat het niet om de problemen van integratie of moslims tegenover christenen. Het gaat om problemen als werkloosheid, jongeren die hun diploma's niet halen, huisvesting.''
Als voorbeelden van weinig daadkrachtige organisaties noemen de oprichters van de AEL onder andere Forum, de Stuurgroep Islam en Burgerschap en het Landelijk Bureau ter Bestrijding van Rassendiscriminatie. Mohammed Sini van de Stuurgroep, die een islamitische koepel opzet: ,,Marokkanen moeten in deze samenleving hun kansen pakken en dat kan beter als ze zich verenigen. Daarbij verwerp ik wel dat zij alleen moslims de hand reiken en niet iedereen.''
Ook Tineke van den Klinkenberg van Forum juicht de oprichting van de AEL toe. ,,Iedere bijdrage aan de discussie is welkom. Bestaande standpunten krijgen door de AEL een gezicht.'' Ze kan echter 'helemaal niets' met de kritiek van de AEL op Forum. ,,Wij zijn geen allochtonenorganisatie. Wij zijn er om debat te stimuleren. Daar moeten ook autochtonen aan deelnemen.'' Van den Klinkenberg denkt dat de AEL zonder het aanzwengelen van onderwerpen door Forum niet eens had kunnen ontstaan. ,,Het is een logisch vervolg .''
Ik ben tegen de AEL, ik heb er niet een goed gevoel bij.
Een gevoel dat het niet in het voordeel is van een multiculturele samenleving.
Maar dat het juist meer afstand genereert tussen het verschil van denken - wat er al reeds is - , in plaats van meer overéénkomst in denken etc.
Het is de vrijheid in ons land welke het mogelijk maakt dat ze een partij kunnen oprichten.
Maar gezien de laatste tijd, wat voor soort parijen het met zich meebrengt zou het toch wel goed zijn, dat er een toezicht opkomt.
En die toezicht is er in feite al, de stem van de burger!
Jammer dat niet elke burger gebruik maakt van zijn stem, maargoed dat is weer een andere kwestie.
Een gevoel dat het niet in het voordeel is van een multiculturele samenleving.
Maar dat het juist meer afstand genereert tussen het verschil van denken - wat er al reeds is - , in plaats van meer overéénkomst in denken etc.
Het is de vrijheid in ons land welke het mogelijk maakt dat ze een partij kunnen oprichten.
Maar gezien de laatste tijd, wat voor soort parijen het met zich meebrengt zou het toch wel goed zijn, dat er een toezicht opkomt.
En die toezicht is er in feite al, de stem van de burger!
Jammer dat niet elke burger gebruik maakt van zijn stem, maargoed dat is weer een andere kwestie.
Even combineren. Las vandaag in de krant dat de Vereniging Nederlandse Gemeenten [VNG] in verlegenheid gebracht is
http://www.refdag.nl/website/refdag.php
doordat Jamil Jawad de Nederlandse voorzitter van de AEL ook beleidsmedewerker is van de VNG.
Lees goed beleidsmedewerker.
Vanavond hoorde ik op het nieuws dat de VNG protesteerde tegen de sluiting van een aantal tijdelijke opvangcentra [ik heb daar verder geen mening over].
combineer even en dan hoor ik het wel.
http://www.refdag.nl/website/refdag.php
doordat Jamil Jawad de Nederlandse voorzitter van de AEL ook beleidsmedewerker is van de VNG.
Lees goed beleidsmedewerker.
Vanavond hoorde ik op het nieuws dat de VNG protesteerde tegen de sluiting van een aantal tijdelijke opvangcentra [ik heb daar verder geen mening over].
combineer even en dan hoor ik het wel.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
GEDULD.
Dat is wat we in zake de AEL moeten betrachten.
Desalniettemin, het zaakje scherp in de gaten laten houden door de AIVD (Voorheen BVD).
Afluisteren en dergelijke.......:,
In heel veel landen in de wereld zie je wat er gebeurt als moslims zich proberen te manifesteren.
Het begint vaak heel heftig, maar na enige tijd zie je het geheel uiteen vallen in splintergroepjes en zeepbellen die niets in de melk te brokkelen hebben.
Ze kunnen dan alleen nog de bekende luis in de pels zijn.
Geduld gecombineerd met alertheid en het zal een stille dood sterven.
[Aangepast op 10/3/03 door Breekijzertje]
Dat is wat we in zake de AEL moeten betrachten.
Desalniettemin, het zaakje scherp in de gaten laten houden door de AIVD (Voorheen BVD).
Afluisteren en dergelijke.......:,
In heel veel landen in de wereld zie je wat er gebeurt als moslims zich proberen te manifesteren.
Het begint vaak heel heftig, maar na enige tijd zie je het geheel uiteen vallen in splintergroepjes en zeepbellen die niets in de melk te brokkelen hebben.
Ze kunnen dan alleen nog de bekende luis in de pels zijn.
Geduld gecombineerd met alertheid en het zal een stille dood sterven.
[Aangepast op 10/3/03 door Breekijzertje]
Breekijzertje
Je schreef
(het hele verhhaal kun je vinden op de hoofdpagina van www,katholieknieuwsblad.nl)
Moet jij als christen eens in een dergelijk land iets over je geloof zeggen of vragen of je er een kerk mag bouwen Nou ik denk dat je een probleem hebt dan . Nee maar nu komt het zoetsappige nederland endie ja hoor jij mag je AEL oprichten wil ook geld hebben ? dan regelen wel wat
Kortom AEL….. NEE dus!!!!
:ha
Je schreef
Laten we dat nou eens een keer niet doen want wat hier gebeurd is bloedlink lees maar eens het onderstaandGEDULD. Dat is wat we in zake de AEL moeten betrachten.
(het hele verhhaal kun je vinden op de hoofdpagina van www,katholieknieuwsblad.nl)
Het fenomeen Abou Jahjah exporteert zijn gedachtegoed naar Nederland. Zondag presenteerde zich in Utrecht de Nederlandse tak van zijn Arabisch Europese Liga. "Ik ben voor de heilige oorlog."
Moet jij als christen eens in een dergelijk land iets over je geloof zeggen of vragen of je er een kerk mag bouwen Nou ik denk dat je een probleem hebt dan . Nee maar nu komt het zoetsappige nederland endie ja hoor jij mag je AEL oprichten wil ook geld hebben ? dan regelen wel wat
Kortom AEL….. NEE dus!!!!
:ha