Flits

janneke

Flits

Bericht door janneke »

Flits
Mike Ferguson heeft een leven gered, maar het kost hem wellicht zijn baan. De 56-jarige Britse ambulance- chauffeur werd met 167 kilometer per uur geflitst terwijl hij onderweg was een leverorgaan voor een levensreddende operatie naar een ziekenhuis te brengen. Ferguson overschreed nabij Lincolnshire de maximumsnelheid met ruim 50 kilometer. De chauffeur hangt een forse boete boven het hoofd en moet vrezen voor zijn baan.

is dit terecht??
appie21

Bericht door appie21 »

Oorspronkelijk gepost door janneke
Flits
Mike Ferguson heeft een leven gered, maar het kost hem wellicht zijn baan. De 56-jarige Britse ambulance- chauffeur werd met 167 kilometer per uur geflitst terwijl hij onderweg was een leverorgaan voor een levensreddende operatie naar een ziekenhuis te brengen. Ferguson overschreed nabij Lincolnshire de maximumsnelheid met ruim 50 kilometer. De chauffeur hangt een forse boete boven het hoofd en moet vrezen voor zijn baan.

is dit terecht??
Waar heb je dit gelezen??? of gehoord?
ik geloof het eerlijk niet????
Pied

Bericht door Pied »

Toch is het wel logisch dat ook ambulancepersoneel zich in bepaalde mate aan regels moet houden.
Of de straf in dit geval terecht is, weet ik natuurlijk ook niet.
Guppy

Bericht door Guppy »

Er zijn natuurlijk zaken die meespelen, zoals het soort weg, en het tijdstip, het andere verkeer. Maar iedere hulpverlener (bijvoorbeeld de ambulance chauffeur, maar ook die bij brandweer en politie) leert dat je om 1 leven (misschien, want ook daar zit geen garantie op)) te kunnen redden niet andere levens op het spel mag zetten.
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Maar hij wil wel het leven redden van iemand! Dan vind ik het raar dat hij zn baan misschien kwijtraakt!!
Pied

Bericht door Pied »

Volgens de aanklagers was er geen sprake van een spoedgeval, anderen zeggen dat een lever begint af te sterven zodra-ie uit het lichaam is gehaald.
Er is hoe dan ook nogal wat opschudding over ontstaan, want andere ambulancechauffeurs stellen zich achter de (ervaren) collega op.

In Nederland is iets dergelijks ook (als ik me goed herinner dit jaar nog) gebeurd.
Verder vond ik dit artikel:Veroordeling ambulancechauffeur dwingt tot duidelijker richtlijnen

[Aangepast op 30/5/03 door Pied]
Jootje

Bericht door Jootje »

Volgens mij moet een orgaan zo snel mogelijk overgeplaatst worden, omdat het anders niet (goed) meer werkt. Een boete of zelfs ontslag vind ik hier onterecht. Gisteren werd ik nog ingehaald door de politie. Ik reed 50 (in de bebouwde kom), de politie reed wel 2x zo hard (geloof ik). Er was een ongeluk gebeurt. Dat mag dan toch ook wel???

Jootje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Gaan we het weer hebben over die politie. Leuk:bou::bou::bou::bou:

Zal me inhouden.:,:,

tukkertje
Jootje

Bericht door Jootje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Gaan we het weer hebben over die politie. Leuk:bou::bou::bou::bou:

Zal me inhouden.:,:,

tukkertje
Nee tukkertje, dat heb je helemaal mis! Het gaat hier om beroepskrachten die levens moeten redden!!!!!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Als het om levens gaat, dan mag de BPA alle ruimte krijgen, sterker, dan moeten ze alle ruimte krijgen. Maar het gebeurd maar te vaak dat de politie net zoals Jootje aangaf een beetje misbruik maakt van de situatie. Heb zelf een keer gezien dat een politieauto in de file stond. Naar een poosje bleek het de chauffeur te irriteren, zette hij zijn zwaailicht op en ging over de vluchtstrook naar voren. Later (kwartiertje) haalde ik hem weer in. Nou, zulke fratsen hoeven ze niet te maken mijn s inziens.

tukkertje
nursje

Bericht door nursje »

Wat een volkomen nutteloze discussie zeg!!!!!!!
Hoe kan en leek nou inschaaten of iemand tercht haast heeft of niet.
En of er sprake is van een levensbedreigende situatie. Ik kan me daar echt boos over maken he. Als je er geen zicht op heb bemoei je er dan niet mee. Er zijn duidelijke en stricte richtlijnen waatr je je aan moet houden voor je bijv sirene aan mag of over de vluchtstrook mag.
Houd je je niet aan die regels en dan volgt er gellof ik bij 3 overtredingen een sanctie (eerst een schorsing en bij herhaling ontslag)

En over die lever???
Er zijn afspraken dat een lever binne zoveeel tijd ergens moet zijn en eerder heeft echt geen nut want dan zijn ze nog niet klaar voor het implnateremn en moet ie daar nog wachten.
Dus terecht dat er wat van gezegd is maar of ie terecht ontslagen is kan ik niet over oordelen maar vaak zijn er al eerder dingen gebeurd en is dit een optelsom!!!!!!
Plaats reactie