De US en SARS...........een theorie

Breekijzertje

De US en SARS...........een theorie

Bericht door Breekijzertje »

Ik zit hier al even op te broeden en ik weet dat het heel erg ver gezocht is. Maar ik weet ook dat de hele wereldpolitiek op dit moment ver gezocht is en waarschijnlijk nog geen 0.1 % van de mensen die een mening over de wereldpolitiek heeft, weet waar hij over praat.
Daarom mijn theorie. Ik hoop dat er mensen zijn die hier hun commentaar op kunnen geven en mijn zwakheden in dit verhaal kunnen aangeven. Graag zelfs, het is maar een theorie.

Laat ik beginnen met mijn idee dat de VS er alle baat bij heeft dat een land als China een ramp als SARS overkomt.
Een ramp is het voor dat land ja. De gevolgen zijn enorm. Hier maken we ons druk over een vliegveld in Italië waar ze met mondkapjes lopen, maar in China worden hele woonwijken hermetisch afgesloten. De handel ligt plat. Mensen worden nerveus en als het nog even aanhoudt ontstaan er rellen. China staat in een kwaad daglicht binnen de wereldopinie, vanwege overbevolking en tehuis voor verschrikkelijke virussen. Ga zo maar door. Wie weet hoe ver dit nog gaat en wat voor een desastreuze gevolgen dit heeft voor China. Het land dat net de goede kant op ging. Te goed?

China is een wereldmacht aan het worden. Compleet met een enorm leger en een arsenaal kernwapens. EMP bommen, de grootste supercomputers ter wereld... ga zo maar door. Maar niet te vergeten: een enorm aantal inwoners. Als China zou mobiliseren voor een oorlog, gaat dat om honderden miljoenen strijdbare krachten.
Als dit zo door gaat, kan de VS straks aan het handje van China mee lopen. Iets wat de regering van de VS nu natuurlijk absoluut niet wil.
Ik noem een Rumsfelt en Cheney die zich openlijk uitgesproken hebben met de behoefte van de VS een wereldmacht en wereldpolitie macht te willen maken.
Is dit mogelijk met een tig-keer sterkere wereldmacht als China in de toekomst? Nee, daar moeten ze nu stappen voor ondernemen. Mee eens?

Laten we dan eens denken aan wat voor stappen de VS moet nemen om te zorgen dat ze in de toekomst inderdaad die wereldleider zijn. Qua inwoners redden ze het natuurlijk nooit meer van China. Inwoners staat gelijk aan macht zodra het economisch goed gaat met een land.
Als de VS China straks niet meer kan inhalen, moeten ze nu wel die groei een halt toeroepen. Mee eens?

Ok, hoe willen ze dat dan doen? Bedenk een manier om de groei van China in te dammen zonder iets kapot te maken. Zonder China te benadelen. Dat bestaat niet. Ze moeten iets ondernemen om het land aan te pakken.
Een oorlog met China eindigt in een ondergang voor de VS in het gunstigste geval. Voor de wereld in het minst gunstige geval.
Nee, het moet iets zijn dat er voor zorgt dat China en geen enkel ander land een vinger kan uitsteken naar de VS, want zoiets zou wel eens een 3e wereldoorlog op een enorme schaal kunnen veroorzaken.

Laat de VS nu net de grootste ontwikkelaar van virussen en andere ziektes ter wereld zijn. Laboratoria overal in het land. Bunkers vol met de ergste ziektes voor onderzoek en experimenten. Het zelf maken van een virus is ook geen enkel probleem. Er is zelfs het begin gemaakt aan een virus dat andere virussen kan uitschakelen binnen in het lichaam.

Wat kan de VS beter gebruiken dan een virus in China om dit land een stapje terug te doen stappen op de "wereldladder der macht"?
Niemand kan ze aanwijzen. Het kost niks. Zelf hebben ze misschien al wel een vaccin op de plank liggen dat ze elk moment van de dag in massaproduktie kunnen brengen, mocht het meer dan een x aantal slachtoffers in eigen land opeisen?

En wat is een beter moment dan een virus loslaten in een overbevolkt gebied dat toch de naam van virusbroedkamer van de wereld al heeft, dan het moment dat je een controversiele oorlog gaat beginnen in Irak? China, 1 van de tegenstanders is er zelfs meteen wat afhankelijker van de VS door geworden, omdat de kans op hulp van die kant het grootst is.

Er zijn nu zelfs aanwijzingen dat het virus door de mens gefabriceerd zou kunnen zijn mede door zijn complexiteit. Net als met Anthrax destijds, waar een herkenningspunt aanzat dat uniek bleek te zijn voor zijn producent. Die producent was overigens ook de VS....

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 13/5/03 door Breekijzertje]
Adje

Bericht door Adje »

mmm, had ik niet pas van jou gelezen dat jij Amerika-fan was, Breekijzertje :D...

ik geloof niet zo in een theorie, hoewel het Amerika wel goed uitkomt. Ik denk meer dat China gewoon een beetje hysterisch bezig is, de risico's van Sars worden veel te veel uitvergroot.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Waar heb je deze wijsheid nu dan weer gecopieerd Breekie.
jacob

Bericht door jacob »

Breekijzer,

Volgens mij is dit weer een echt Arabisch complot theorie. Met alle respect als Amerika dit werkelijk zelf zou hebben gedaan dat hebben ze het wel erg dom gedaan. Als je zo iets doet moet je het wel goed doen. SARS in niet extreem letaal (dodelijk) sterker nog de meeste mensen overleven het virus. Zo makkelijk is het nu ook weer niet om een virus te maken hoor.

Ik schaar dit verhaal in het rijtje van Bin laden en saddam waren CIA agenten. 11 september is is scene gezet om het midden oosten te kunnen opblazen. of 11 september is veroorzaakt door Israel.
Breekijzertje

Ik heb nog een theorie.

De wereld wordt achter de schermen geregeerd door een aantal machtige captains of industry.

De regeringen van de economische- en militaire grootmachten zijn trekpoppen die naar de pijpen van deze groep moeten dansen.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Soms lijkt het daar wel op jah. Maar hoe of wat, heb geen idee. heb zo wel eens mijn vraagtekens
WSO

Bericht door WSO »

Nog een theorie: de wereld wordt geregeerd door een aantal aliens. Die zijn in Amerika terecht gekomen en trekken vandaaruit aan de touwtjes. En daarom doet Amerika zo gek. Ze maken zich druk over 'terrorisme', maar ze zullen toch wel zo intelligent zijn om te weten dat je daar niets tegen begint. Er is dus een andere reden.

Ik ben nog steeds tegen de oorlog in Iraq. Want kijk nou wat er gebeurt: ze denken het Amerikaanse systeem even te klonen. Dat lukt dus niet. De aliens zijn dus goed op technologisch gebied, maar niet op sociaal gebied.

P.S. Als ik zou willen kan ik vanavond het hele leven in New York lamleggen zonder ook maar iets te doen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ben nog steeds tegen de oorlog in Iraq
Is daar nog oorlog dan???

Als ik zou willen kan ik vanavond het hele leven in New York lamleggen zonder ook maar iets te doen.
zou het maar niet doen. Wij weten nu wie het dan gedaan heeft
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door WSO P.S. Als ik zou willen kan ik vanavond het hele leven in New York lamleggen zonder ook maar iets te doen.
We zien het vanavond wel op het journaal hè!?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoe laat WSO???
nursje

Bericht door nursje »

Oke nu heb ik gister het nieuws gemist maar zag net niet dat er wat spectaculairs gebeurd was in amerika( in de krant) maar eht kan zijn dat ik het gemist heb????:stu
Riks

Bericht door Riks »

Alsjeblieft Breekijzertje, wat een ongelooflijke theorie. In de eerste plaats kan een biologisch strijdmiddel zich snel tegen je zelf richten, dus op die manier een andere staat lamleggen kan zeer contraproductief uitwerken (in de VS kunnen de SARS-doden ook nog komen).
Om deze reden zijn biologische strijdmiddelen tot nu toe niet of nauwelijks militair toegepast, in tegenstelling tot chemische wapens.

In de tweede plaats is SARS nou niet bepaald een virus dat China of welk land dan ook lam legt, daar is het toch niet ernstig genoeg voor. Gebruik dan ebola, pokken of anthrax.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Riks In de tweede plaats is SARS nou niet bepaald een virus dat China of welk land dan ook lam legt, daar is het toch niet ernstig genoeg voor. Gebruik dan ebola, pokken of anthrax.
Nee, het zou teveel opvallen om klassieke ziektes die onder controle zijn te verspreiden.
Ik sta nog steeds achter mijn theorie.

Robert

Bericht door Robert »

Ik sta nog steeds achter mijn theorie.
*Robert streept Breekijzertje van zijn lijstje met mensen die hij serieus neemt*
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tukkertje sluit zich volledig bij Robert aan. Het is Breekie naar het hoofd gestegen. Hij moet met vakantie. :,:,:,:,

tukker
Plaats reactie