Belijdenis doen....

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Het is en zal vaak wel een strijd zijn maar er moet zekerheid zijn!!
Beste Egbert,

Hierbij heb ik wel een vraag.
Moet er zekerheid zijn?
Of mag je zekerheid krijgen?

Je kent vast wel de uitdrukking: je kunt het niet uit je zak halen.

Begrijp je wat ik bedoel?

En begrijp ik wat jij bedoelt?
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Mooie stukjes RJ.

Forummers, laten we een aantal zaken scheiden.

Belijdenis van het geloof, kan en mag niet anders zijn dan belijdenis doen van het zaligmakend geloof.

Hebben we belijdenis gedaan, dan mogen we de tafel des HEEREN niet voorbij gaan. Als we dat doen, vallen we in dezelfde zonde als Petrus. Petrus sprak uit op Jezus vraag wie hij was 'Gij zijt de Christus, de zoon van de levende God [belijdenis van het geloof].
Op het moment dat de tafel staat aangericht en wij laten onze plaats leeg, dan zeggen we met Petrus: Ik ken de Mens niet.

Als we gewoon eerlijk zijn, dan kunnen we geen belijdenis doen op een historieel geloof. Belijdende lidmaten zijn lidmaten van Christus' gemeente en kunnen gekozen worden als ambtsdrager. We kunnen toch niet accepteren dat ambtsdragers die Christus gemeente moeten regeren en haar dienen, mensen zijn zonder het geloof? Dat is alles omkeren.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Als we gewoon eerlijk zijn, dan kunnen we geen belijdenis doen op een historieel geloof.
Je posting onderschrijf ik van harte Niek.

Ik vroeg me alleen (off-topic) wel af: Is er wel verschil tussen zaligmakend en historieel geloof? Waar maakt de Bijbel dat onderscheid?
Ik denk aan de volgende teksten:
Hnd 8:37 En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd. En hij, antwoordende, zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Ro 10:9 [Namelijk], indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

We kunnen toch niet Jezus belijden en langs Hem heen gaan?
We kunnen toch geloven dat Hij Gods Zoon is en niet naar Hem luisteren?
We kunnen toch niet geloven dat het Woord vlees geworden is en dat loskoppelen van Gods liefde voor een verloren mensengeslacht?
We kunnen toch niet geloven dat Jezus zondaren zaligmaakt, maar niet mij?
We kunnen toch niet geloven dat Gods Woord de waarheid is, en vervolgens de beloften buiten beschouwing laten?

[Aangepast op 19/3/05 door Miscanthus]
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Hoe waren de Diensten van de nieuwe Belijdende Lidmaten??!!!

Van Harte Gods zegen toegewenst!!!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Hoe waren de Diensten van de nieuwe Belijdende Lidmaten??!!!

Van Harte Gods zegen toegewenst!!!
Dankjewel!!

Het was een indrukwekkende dienst!

Ruth 1:14 was de tekst van de preek!

Toen hieven zij haar stem op, en weenden wederom; en Orpa kuste haar schoonmoeder, maar Ruth kleefde haar aan.

Ik kreeg als belijdenistekst Ps. 43:3

Zend Uw licht en Uw waarheid, dat die mij leiden; dat zij mij brengen tot den berg Uwer heiligheid, en tot Uw woningen

mvrgr.

RvP
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door RvPIk kreeg als belijdenistekst Ps. 43:3

Zend Uw licht en Uw waarheid, dat die mij leiden; dat zij mij brengen tot den berg Uwer heiligheid, en tot Uw woningen
wauw mooie tekst... fijn dat je een mooie dienst heb gehad!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Ook bij ons mooie tekst.

Die heb ik ook meegekregen.
Daniël 1:8

Daniël moest ook wel eens nee zeggen met gevaar voor zijn leven om de Heere te mogen dienen.

Ja was mooie dienst.
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Ook bij ons mooie tekst.

Die heb ik ook meegekregen.
Daniël 1:8

Daniël moest ook wel eens nee zeggen met gevaar voor zijn leven om de Heere te mogen dienen.

Ja was mooie dienst.
Gods zegen!

Hartelijke groet,

RvP
timo

Bericht door timo »

Altijd weer mooi om te horen dat er meer mensen belijdenis hebben gedaan. Ik hoop en wens ze allemaal toe dat ze aaron en hurs mogen zijn in de gemeente (de strijt tegen de amelekieten waarbij mozes zijn arm om hoog moest houden en zij aarone nhur hem ondersteunden)
Plaats reactie