FLITSPAAL

matthijs019

FLITSPAAL

Bericht door matthijs019 »

Is de politie eerlijk aan het werk?
Met hun flitscontainer's, lasergun's dure flitsauto's en met takken bedekte flitspalen.
Waarom worden we boos op de politie, het is toch je eigen schuld.
Is het dan nodig om een radar detector van 100 euro te kopen.
Brand maar los.
de Paus

Bericht door de Paus »

Is de politie eerlijk aan het werk?
Nee. Maar alternatieven zijn er ook bar-weinig.
Met hun flitscontainer's, lasergun's dure flitsauto's en met takken bedekte flitspalen.
Waarom worden we boos op de politie, het is toch je eigen schuld.
Soms is ook niet je eigen schuld, als je bijvoorbeeld met de stroom meerijdt.....
Is het dan nodig om een radar detector van 100 euro te kopen.
Brand maar los.
Dat mag wettelijk gezien niet meer... of het duurt nog een paar weekjes voordat het verboden is....

Zelfs hou ik er van om stevig door te rijden. Dus net iets boven de toegestane snelheid vind ik niet zo erg... 85 ipv. 80 moet kunnen als het 'savonds rustig is.... en 130 ipv 120 op de snelweg als het rustig moet ook kunnen... en dan vind ik het echt oneerlijk als je toch een prent thuiskrijgt.
Billy

Bericht door Billy »

en moet zeggen dat hij perfect werkt op die flitspalen!!!

laserguns werkt hij jammergenoeg niet op, ff afkloppen.. maar ik heb al in geen 3 jar een bekeuring meer gehad...:-
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind de politie bijzonder oneerlijk aan het werk.
Kijk als ze ons dus wel mogen flitsen, laseren en weet ik al wat niet meer, maakt mij niets uit, maar dan moet men niet kinderachtig doen als wij dus ook onze maatregelen nemen. Wij hebben net zo goed het recht om ons te weren tegen geflits in je gezicht of op je rug. of tegen laserstralen. Ik wil geen laserstralen naar me toe hebben dus wil ik een laserschild hebben.
Kijk en dan staan we weer kiet.
Want wat gebeurd er nu: Bij de paal netjes even op je rem en na de paal gassen maar. ja dat komt ervan.;)
bloob

Bericht door bloob »

Ik stel maar opnieuw een vraag, die ik al eens eerder heb gesteld en waar ik nooit een antwoord op gekregen heb.

De overheid is gezagdrager. Ja toch?
Wij moeten, op grond van Gods Woord, de overheid gehoorzamen, zolang dit niet tegen Gods heilige wet ingaat. toch?
Duzzz.. zelf maar ff een andere maximum snelheid bepalen, is denk ik niet helemaal de bedoeling want op zo'n moment ga je zelf overheidje spelen. Of hoeven wij, wanneer het rustig is, ons opeens niet meer aan de snelheid te houden? Okee, ik maak me dr zelf ook schuldig aan, maar ik vraag me af of je hier als christen zijnde niet ook een voorbeeld moet geven/zijn. Dus daarin ben ik dan fout en een prent is dan gewoon eerlijk verdiend, want ik heb regels overtreden. Bij mijn weten kan er op geen enkele manier sprake zijn van oneerlijkheid in deze situatie (te hard rijden = wet overtreden = boete)
bloob

Bericht door bloob »

Gek hoor, elke keer als ik deze vraag stel, stopt de discussie.... Ik vraag me af waarom?
secret boy

Bericht door secret boy »

Origineel geplaatst door bloob
Gek hoor, elke keer als ik deze vraag stel, stopt de discussie.... Ik vraag me af waarom?
SCHULDGEVOEL? Ik ben het er wel mee eens wat je zegt bloob. Maar goed, ik kan het makkelijk zeggen. :D:D Ik mag helaas nog geen auto rije..........:,:,:,
secret boy

Bericht door secret boy »

Heb je dat trouwens geleze van die race-fietsers? Die reden ergens een wedstrijd en toen was de maxium snelheid ergens vijftig ofzo...... Gingen ze harder!! Werden ze geflitst. :,:,:,:,:,:,:, Politie moest nog beslisse of ze een prent kregen.... :,:,:,:,:,
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

bloob je hebt helemaal gelijk.
Ik denk dat de meeste mensen op het forum zich wel aan snelheid houden.
He Secret Dat was vast in Z Holland.
Daar zijn ze altijd moeilijk.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door bloob
Bloob, het wordt inderdaad stil omdat je helemaal gelijk hebt.

Het valt niet goed te praten, toch rij ik heel regelmatig bewust en onbewust te hard. Soms word ik boos als ik zie hoe vaak er gecontroleerd wordt! De hectometerpaaltjes kunnen binnenkort inderdaad verdwijnen! ;)
Volgens mij wordt het te hard rijden door veel Nederlanders niet als probleem ervaren, maar wel de onveiligheid op straat, wel de autodiefstal, wel..... Hoezo een democratie? Omdat verkeersdelicten de enige vorm van 'misdrijf' is die geld oplevert?

Ps. Bovenstaande geeft natuurlijk niemand het recht te hard te rijden.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik dacht dat de overheid een vertegenwoordigen van de burgers was. En we leven in een democratie. Als nu dus de burgers aangeven dat de maximum snelheid te laag is dan zou het democraties zijn om daar rekening mee te houden.
En laten we nu eens eerlijk zijn deze snelheids beperking slaat toch nergens meer op. Het is alleen een financielemelkkoe geworden van de regering.. Er is nergens geld voor overal komen ze politie agente tekort. Vreemd eigenlijk behalve bij het controleren van snelheid dan is er volop mankracht en de kosten maken niets uit. Maar ja dat levert geld op zeg maar gerust veel geld.
En als er iemand in elkaar geslagen wordt is er niemand de politie geeft nul oprecest. En als demonstraties uit de hand lopen, geeft niets jongens ram die Joden maar in elkaar, want om daar wat aan te doen hebben we geen man kracht geen geld voor.
Als we aan gemiddelde Nederlander vragen om de snelheid die gereden mag worden slaat de schaal over naar harder als 120 km per uur. Een democraties besluit van onze regering? Wel nee ze lappen de mening van het volk aan hun laars.Ja als er gestemd moet worden dan luisteren ze wel even maar als men eenmaal weer op de plek zit makt het toch niets uit wat het volk wil.
Nee een regering die zo reageerd daar kan ik me echt niet altijd aan hun maatregelen houden. En voel ik me als christen daat bezaard over? Nee!!!!! wel als dit alles democraties was geregeld en men kon echt aantonen met archumenten dat dit redelijk is. De auto´s zijn tegenwoordig vele malen beter en veiliger dan ze ooit geweest zijn.
En christelijk? Er wordt mij als christen al zoveel democratie door de strot gedrukt dat ik er af en toe gewoon van walg.
Neem maar abortus, homohuwelijken, euthanasie het is werkelijk verschrikkelijk en dan mij betichten van een paar kilimoter te hard rijden?
Nee, dit lap ik aan mijn laars, als er een meerderheid bij de bevolking voor gevonden wordt dan sluit ik me daar bij aan. Maar nu niet.
Met het een z.g. wel democrtaies en met het andere niet dat gaat er bij mij niet in.
:sne:sne:sne:sne:sne
bloob

Bericht door bloob »

Jelle,

Hm... dus de burgers moeten bepalen wat de maximum snelheid moet zijn??? Ja,ja.
Weet je nog dat er heel veel mensen zijn die hun eigen kunnen nogal eens te hoog inschatten? Wat betreft de maximum snelheid is dat levensgevaarlijk.

Verder denk ik dat die maximumsnelheid inderdaad wel ergens op slaat. Het zal vast wel op een of ander emanier (onderzoek ofzo) bepaald zijn, welke snelheid nog verantwoord is.

Jij stelt dat het tegenwoordig onzin is, om deze maximumsnelheid te handhaven. Mag ik je vragen waarom? Omdat de auto's over het algemeen sneller zijn geworden? Me dunkt, juist DAN moet e een goed beleid zijn mbt de maximum snelheid. Ik zou nameljk niet weten wat er nog meer veranderd moet zijn. Ja, de wegen misschien, daar kun je nu harder. Dus moet er wel degelijk sprake zijn van een verantwoorde maximum snelheid.

Wat kan er nog meer vera nderd zijn mbt vroeger: Ik weet het niet. 't Gaat er bij mij niet in de reactiesnelheid van de mensnheid erg veranderd is, dus is het nogal logisch dat de max. snelheid gehandhaaft blijft.

Dan had ik nog een vraag: als jij stelt dat de overheid in dienst staat van de burgers, ontken je in feite de overheid als Gods dienares...
Zij staat in dienst van God!
Dus moeten we haar gehoorzaam zijn!

En last but not least: ik ga me dr wel aa nhouden, al was het alleen maar dat ik me in geval van een ongeluk niet schuldig hoef te voelen omdat ik te hard reed.

Eigenlijk vind ik het te zot dat we als christenen dergelijk gedrag durven te vertonen!

Het feit van abortus etc dat jij allemaal noemt heeft daar niets, maar dan ook niets, mee te maken. Dat is HUN verantwoording, wij hebben onze stem heirover laten horen (Toch? Zo niet, dan heb je nu weinig recht van spreken dunkt me) Maar het is MIJN verantwoording om me aan de snelheid te houden.
Zeggen: van ja, maar zij doen dit of dat lijkt erg op wat ik in m'n dagelijks werk hoor uit kindermonden...

[Veranderd op 22/4/02 door bloob]
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Kan je eens nagaan dat zelfs op dit punt christenen nog heel veel hebben te verbeteren! :?

Op dit punt zien de mensen van de 'wereld' meer dan de kerkmens! Waarom doen de kerkmens zo moeilijk terwijl de mensen van de 'wereld' eigenlijk van de christenen verwachten dat men netjes leeft!

Kan je eens nagaan hoe ver het christelijk zijn is weg gezakt en wat de wereld ervan vind! Door toch hard te gaan rijden (zeker met een visje op de auto) zetten we ons als christenen voor gek! Men weet het goed te plaatsen, maar christenen niet! Heel opvallend! Zegt het iets over de christenen van deze tijd, of over de wereld??????:sne
Jelle

Bericht door Jelle »

Bloob,de maximum snelheid is ingesteld toen we een olie crisis hadden en daarna is het aangehouden met en reden over het milieu. en eerst de afgelopen jaren zijn de auto´s steeds schoner geworden dus milieu kan geen reden meer zijn, De veiligheid van auto´s is vele malen groter geworden en dan noem ik maar wegligging en nog meer. We praten niet meer over auto´s die bij 130 km per uur de bocht uitvliegen, de remweg is vele malen verbetert, alles is beter en veiliger aan de auto dan 20 jaar geleden.
En ik wil me best aan snelheden houden maar dat gebeurt al vanzelf als het heel druk op de weg is, want dan zakt de snelheid vanzelf wel terug naar 100 en minder.
Maar als men , zeker s´nachts, bijna alleen op de weg zit en je hebt nog vele kilometers voor je dan wil je toch wel even dat gas intrappen. Dan heeft dat niks met de veiligheid in gevaar brengen te maken want er is volop de ruimte.
Als men in dergeijk omstandigheden de maximum snelheid zou verhogen zouden er minder overtredingen zijn.
Maar voor mij blijft staan het slaat nergens op dan alleen dat het een mooie melkkoe is en blijft. Men zegt wel het mag niet harder dan, maar men hoopt dat men harder blijft rijden dan. want dat levert financien.
En een visje achter op mijn auto, nee dat nooit aan die, in mijn ogen dan, onzin doe ik niet mee.
En ik denk dat we allemaal stuk voor stuk onze overheid aan onze laars lappen op die vlakken wat ons het beste uitkomt.
Maar dat is voor een ieder weer anders.
bloob

Bericht door bloob »

Jelle,

Al zou dat van die oliecrisis en blalabla allmaal waar zijn,
al zouden de auto's inderdaad veiliger zijn geworden etc etc etc...
Mag ik je dan vragen: hoe komt het tocjh dat het aantal verkeersdoden niet zienderogen daalt?

De maximum snelheid verhogen zodat er minder overtredingen zijn? Geloof je het zelf? Mensen zijn altijd op zoek naar de grens hoor...

en stel je nou eens voor dat je wel met zo'n paweg 140 over de snelweg rijdt, lekker rustig enzo... en zomaar opeens, reed daar stiekem toch ook nog een vrachtwagen... niet op gerekend, niet gezien. Want ja, het was rustig en dan worden we wat minder oplettend... wat dan? Met 120 heb ik dan toch meer kans het er goed vanaf te brengen dna 140.

En al zou het een melkkoe zijn, wat dan nog? Zorg jij dan maar dat je geen melk levert. Jij rijdt al snel harder dan je denkt!!! Te hard rijden is gewoon levensgevaarlijk!!!

En als jij het dan per se wel wilt, okee dan. Maar geef niet de politie de s chuld omdat ze de gegeven regels controleren op naleving.

.. Nu kom je trouwens WEER met een zin van: ie dereen doet wel iets dat niet mag. Is zo. Maar dat is toch geen reden om je eens lekker achter te verschuilen.

Weet je ik kan me echt kwaad maken hierover. vooral 'zondags na kerkdienst, wordt je aan alle kanten ingehaald, wordt er gebumperkleeft etc. Zomaar, vers uit de kerk.... Ik vraag me af, eerbiedig gesteld: wat zou Jezus doen als HIj nu op aarde was: ik geloof vast dat Hij zich eraan zou houden. Moeten wij Hem niet volgen

[Veranderd op 22/4/02 door bloob]
Plaats reactie