Wereldoorlog III

Madtice

Wereldoorlog III

Bericht door Madtice »

Mensen, met een beetje pech (en wat Amerikaanse arrogantie en Noord Koreaanse onwil) zitten we op dit moment aan de vooravond van Wereldoorlog III. Dat wil ik maar even zeggen, dat je je een beetje kunt voorbereiden en zo :)
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Madtice
Mensen, met een beetje pech (en wat Amerikaanse arrogantie en Noord Koreaanse onwil) zitten we op dit moment aan de vooravond van Wereldoorlog III. Dat wil ik maar even zeggen, dat je je een beetje kunt voorbereiden en zo :)
Ik ben dan ook aan het hamsteren geslagen... :)
Madtice

Bericht door Madtice »

Zo hoort het!!! :)
Robert

Bericht door Robert »

en wat Amerikaanse arrogantie
amerikaanse arrogantie?????
De amerikanen zijn het enige volk in de wereld, een beetje geholpen door de engelsen, die in de afgelopen 100 jaar vrijheid hebben gebracht aan onderdrukte volken.

- Nederland
- Frankrijk
- etc. etc.
- Servie
- Afganistan
- Koeweit
- Zuid Korea

ze hebben daar vele levens verloren!
En jij noemt dat arrogant? Welk recht heb je daarvoor?

Vind je Frankrijk dan een prettig land?
- geen hulp gebracht bij screbrenica
- tegen oorlog tegen irak omdat het illegale olieafspraken heeft

Rusland?
- oost europa werd niet bevreid maar onderworpen
- tsjetsjenie
- illegale olie handelsafspraken met irak

Of bedoel je China?
- Tibet
- miljoenen doden door honger door dictatuur
- christenvervolging

duitsland misschien:
- voor de verkiezingen: TEGEN OORLOG
- na de verkiezingen: we zullen helpen

Het volk van irak wordt onderdrukt en verhongerd door haar dictator.
Israel en het hele midden oosten worden bedreigt door de massavernietigingswapens van Irak (die hij in het verleden heeft ingezet tegen zijn eigen bevolking en tegen Iran!)

Noord Korea: mensen verhongeren in het land, en vluchten naar China voor vrijheid! Lees dat nog een keer: vluchten naar China voor vrijheid!!

's nachts is er geen licht toegestaan ivm energie tekort, behalve het beeld van Kim il Sung, dat staat groot in de schijnwerpers.

het volk verhongerd, moet verlicht de leider eren (het lijkt op het boek Daniel)

Dat land heeft nucleaire wapens ontwikkeld ondanks afspraken met Amerika en de VN. Amerika levert GRATIS olie voor energie, al jaren! Dankzij die afspraak. Nu blijkt dat noord korea die afspraak al jaren geschoden heeft en een gevaar is voor haar buurland: zuid korea. opnieuw.

Amerika die miljarden marshall hulp in Europa stak na de 2e wereld oorlog.
Hetzelfde in Bosnie, Afganistan.

En jij noemt dat Amerika arrogant?
Amerika is de laatste macht in de wereld die de orde en het recht bewaakt.
Als orde en recht in de handen van Frankrijk, rusland en china zou vallen zou de wereld binnen jaren veranderd zijn.

Misschien was deze post van jou cynisch en luchtig bedoelt, maar ik kan niet anders dan op deze domheid reageren.

Robert
Carpe Diem tamen Memento Mori
Adje

Bericht door Adje »

Doe even normaal, Robert.

Als er een land is wat zo buiten het hele wereldgebeuren (dit is een term van Barth ;-) ) staat, en er tegelijkertijd zoveel invloed op uitoefent, is het Amerika wel. Paradoxaal, maarja. In plaats dat 'we' als EU Amerika nu eens niet achterna lopen, maar wat kritischer zijn (Du vond ik juist de goede kant op gaan, Fr loopt ook niet altijd mee), zeggen we ja en amen op alles wat Bush zegt. En als we het er niet mee eens zijn, sturen we een brief in drievoud, maar daar houdt het ook mee op.

Natuurlijk, andere landen zijn ook niet vies van manipulatie en streven naar overwicht, maar eenvoudigweg omdat ze de middelen niet hebben die Amerika heeft, is de schaal van invloed veel kleiner.

Je kiest wel wat terreinen uit he, Robert, waar Amerika hulp heeft verleent. Wat denk je van de motieven die Amerika heeft gehad, om hierbij betrokken te zijn? Geld, jochie! En macht! De gedachte dat Amerika zijn jongens laat sneuvelen ter wille van de wereldvrede is een illusie. Het grootste voorbeeld is natuurlijk de Tweede Wereldoorlog. Amerika werd daar tegen wil en dank in betrokken! Weleens van isolationisme gehoord? Koeweit = Olie!? Afganistan = zinloos staaltje van wraak!? Irak = uiting van Bush' cowboymentaliteit (er zijn tenslotte over 1-1,5 jaar weer verkiezingen, en zo goed staat Amerika er economisch/op gebied van zorg & onderwijs er ook weer niet voor).

Wat weet jij van Vietnam, waar de Amerikaanse mariniers als beesten hebben huisgehouden (lees 'waarom ik deserteerde maar eens'). Men kreeg in Amerika zelfs al 'les' in martelingstechnieken, die toegepast werden op de Vietcong. En heb je ooit weleens wat gelezen van de middelen die Amerika toegepast heeft om zijn gezag te handhaven ttv de koude oorlog? De grote schaal waarmee Amerika het milieu aan z'n laars lapt?

Amerika & orde en recht, laat me niet lachen! En dan wil ik heus niet zeggen dat andere staten het beter doen, deze hele wereld hangt tenslotte van onrecht aan elkaar, maar altijd eeuwige in de hemel prijzen van Amerika kan ik niet goed hebben.

(overigens, Madtice, hangt deze topic van je samen met je andere topic over 'wanhoop'? ;))

[

[Veranderd op 7/1/03 door Adje]
Mirror

Bericht door Mirror »

Ha Robert,

Eindelijk, nog een medestander! Ik ben het helemaal met je eens en ben blij dat in de VS er wel mensen zijn die hun hersenen gebruiken.

Madtice heeft ook gelijk , Amerikanen zijn arrogant en dat op het vervelende af. Zij geloven meer in hun eigen superioriteit en eigen kunnen dan welke natie ook. Het allervervelendst is dat het eigenlijk nog terecht is ook… ;)

Groeten, Mirror
Madtice

Bericht door Madtice »

Ja, Robert, Gode zij dank betreffende het vele bloed dat Amerika voor ons vergoten heeft, maar daar heb ik het nu dus ff niet over. Ik heb over hun houding van poot stijf houden, trots zijn. Zij zullen naar Noord Korea toe geen concessies willen doen, net zo min als naar Irak toe. Dat is de arrogantie waar ik het over heb. Dat is wat leidt tot oorlog (de term Wereldoorlog III is wat overdreven, maar ja, Noord Korea heeft wel atoomwapens...). Al die oorlogen waar ze ons (en andermans) hachje geredt heeft, dat is natuurlijk fantastisch, maar noem ff ook alle incidenten op waar het ze alleen ging om eigenbelang, en waar oorlog voorkomen had kunnen worden met een beetje tact en diplomatiek.
Robert

Bericht door Robert »

Noem jij de voorbeelden maar,
jij kent ze.

Ik ken ze niet.

Wat betreft Noord Korea,
er was tact en diplomatie gebruikt om tot een accoord te komen, en al die jaren hebben de amerikanen dat accoord gevolgd. Tot bleek dat ze jaren zijn misleid.

Wat betreft Irak, daar wordt al zo'n 13 jaar met diplomatie gewerkt, zonder resultaat. Op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Madtice

Bericht door Madtice »

Voorbeelden van niet toe te stane Amerikaanse acties?

- de economische blokkade van Cuba (begin jaren 1960 bijna uitgelopen op een atoomoorlog dankzij de noodzaak die JFK zag in het hard op treden tegen communisten, ook wel bekend als de Bay of Pigs invasion)
- Wapenhandel met rebellen in Nicaragua
- Ondersteuning van dictaturen in Midden Amerika
- Wapens leveren aan Irak (!!!) in de oorlog tegen Iran
- 3 Miljard dollar (!!!) aan Osama Bin Laden geven aan steun in de jaren 80
- De taliban ondersteunen tegen het toenmalige regime in de jaren 80
- Vietnam...
- De burgeroorlog in Amerika (er gaan elk jaar 11.127 mensen dood vanwege moorden met vuurwapens)

Saddam Hoessein is een eikel, hij is machtsbelust, maar over 20 jaar lachen we erom dat we zoveel drukte om hem hebben gemaakt. Hoe kan Amerika vrijheid en democratie eisen in Irak (of waar dan ook) als ze het zelf in hun eigen land niet eens hebben?

Noord Korea wordt al jaren behandeld door de Amerikanen (en DUS de rest van de Westerse Wereld) zoals de Israëliten in de Bijbel melaatsen behandelen. Vind je het gek dat ze het een keer zat zijn? Ze zijn niet achterlijk, ook al worden ze wel zo behandeld.

Veel maakt het allemaal niet echt meer uit. Geef het een jaar of 40 en de nieuwe supermachten zijn China en India. We bevinden ons al in de marge van de macht van Amerika, waarin ze steeds meer geweld zullen moeten gebruiken om hun status te verwezenlijken en legitimeren naar de rest van de wereld toe.
Skoezie

Bericht door Skoezie »

Sorry Madtice, maar nu ben ik het ff niet helemaal met je eens.

Je zegt dat Noord-Korea wordt behandeld als een groep melaatsen in de bijbel. Dit is waarschijnlijk ook de bedoeling. Als korea ook maar 1 kernwapen bezit heb je ene kans van 50% dat ze hem gebruiken... dit geld ook voor Irak en Osama al vallen hier het percentage van gebruik iets hoger (SH - 75% ObL - 99,9%)

Als Sadam een kernbom krijgt of maakt gebruikt ie hem ook. Dan ontketend hij een 3e werled oorlog omdat iedereen tegen het gebruik van A-bommen is.

Als Amerika iets doet hoeft dat perdefinitie niet goed/verkeerd te zijn. Als Nederland nog steeds vijand was van Duitsland en Frankrijk in oorlog was met Duitsland; wat zou Nederland dan doen?
Ik denk dat ze ook wel wapen gingen leveren of zelfs mee gingen vechtrn!
Madtice

Bericht door Madtice »

Waar haal je die percentages vandaan? Er ligt zo'n taboe op het gebruik van kernwapens, dat het nog maar de vraag is of iemand ze ooit durft te gebruiken. Osama Bin Laden heeft op 11 sept. niet de vliegtuigen kerncentrales ingevlogen, omdat hij dat te ver vond gaan... Saddam pakt het momenteel diplomatisch slimmer aan dan Bush, en Noord Korea bezit waarschijnlijk al langer dan vandaag over kernwapens.
Skoezie

Bericht door Skoezie »

Als Noord Korea kernwapens zou bezitten dan zou de hele wereld het nu wel weten, er zijn zoveel geheime diensten in alle landen van de wereld zoals de Mossad, CIA, DEA en FBI. Ook bestaat er nog het Internationaal Atoom Agetschap in Geneve. Noord Korea is nog binnen te komen, hier zijn genoeg mensen te werven voor de geheime diensten.
Waarschijnlijk weet de Mossad het al een tijdje of Saddam A-bommen heeft of niet maar dit niet zeggen tegen de CIA omdat het niet zulke goede banden heeft met de CIA en dus alleen maar wat minder belangrijke informatie door speeld...

(Osama is gewetenloos)
de Paus

Bericht door de Paus »

Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Er is niet zomaar een derde wereldoorlog !!! We hoeven niet zonder reden zomaar paniek te gaan zaaien.
Madtice

Bericht door Madtice »

Maar het is wel leuk om te zien wat er dan gebeurt... :)
Billy

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Robert
en wat Amerikaanse arrogantie
amerikaanse arrogantie?????
De amerikanen zijn het enige volk in de wereld, een beetje geholpen door de engelsen, die in de afgelopen 100 jaar vrijheid hebben gebracht aan onderdrukte volken.

- Nederland
- Frankrijk
- etc. etc.
- Servie
- Afganistan
- Koeweit
- Zuid Korea

ze hebben daar vele levens verloren!
En jij noemt dat arrogant? Welk recht heb je daarvoor?

Vind je Frankrijk dan een prettig land?
- geen hulp gebracht bij screbrenica
- tegen oorlog tegen irak omdat het illegale olieafspraken heeft

Rusland?
- oost europa werd niet bevreid maar onderworpen
- tsjetsjenie
- illegale olie handelsafspraken met irak

Of bedoel je China?
- Tibet
- miljoenen doden door honger door dictatuur
- christenvervolging

duitsland misschien:
- voor de verkiezingen: TEGEN OORLOG
- na de verkiezingen: we zullen helpen

Het volk van irak wordt onderdrukt en verhongerd door haar dictator.
Israel en het hele midden oosten worden bedreigt door de massavernietigingswapens van Irak (die hij in het verleden heeft ingezet tegen zijn eigen bevolking en tegen Iran!)

Noord Korea: mensen verhongeren in het land, en vluchten naar China voor vrijheid! Lees dat nog een keer: vluchten naar China voor vrijheid!!

's nachts is er geen licht toegestaan ivm energie tekort, behalve het beeld van Kim il Sung, dat staat groot in de schijnwerpers.

het volk verhongerd, moet verlicht de leider eren (het lijkt op het boek Daniel)

Dat land heeft nucleaire wapens ontwikkeld ondanks afspraken met Amerika en de VN. Amerika levert GRATIS olie voor energie, al jaren! Dankzij die afspraak. Nu blijkt dat noord korea die afspraak al jaren geschoden heeft en een gevaar is voor haar buurland: zuid korea. opnieuw.

Amerika die miljarden marshall hulp in Europa stak na de 2e wereld oorlog.
Hetzelfde in Bosnie, Afganistan.

En jij noemt dat Amerika arrogant?
Amerika is de laatste macht in de wereld die de orde en het recht bewaakt.
Als orde en recht in de handen van Frankrijk, rusland en china zou vallen zou de wereld binnen jaren veranderd zijn.

Misschien was deze post van jou cynisch en luchtig bedoelt, maar ik kan niet anders dan op deze domheid reageren.

Robert
de oplettende forummers onder ons zijn er al bekend mee dat Billy wat rechts ( Pro- Israel/ Pro amerikaans) georienteerd is.

Deze lofrede voor Amerika is dan ook uit mijn hart gegrepen!!

Robert Bedankt!

GOD BLESS AMERICA
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie