Kritiek

Plaats reactie
WiccanGirl

Kritiek

Bericht door WiccanGirl »

Okeej ik begin maar meteen dat ik bang ben dat dit topic niet lang zal blijven staan. Omdat dat te vaak gebeurt bij mij.

Maar ik heb een keer een topic geopend met kritiek op de manier hoe hier geredeneerd wordt. Dat werd gesloten. De reden is aarschijnlijk dat het te harde kritiek was... Maar waarom? Waarom mag ik geen kritiek geven op de manier hoe hier gelooft wordt. Kritiek geven betekend niet dat 9ik geen respect heb. Ik wil iedereen gewoon laten nadenken over zijn of haar geloof... Is dat zo erg.
Want ik heb toch wel het gevoel dat ik hier genoeg kritiek krijg, en dat mag weer wel en dat vind ik ook niet erg.

Dus waarom mag ik geen kritiek geven op de manier van geloven...??
Follow In The Cry

Bericht door Follow In The Cry »

Het ligt aan de manier waarop de kritiek gebracht wordt waarschijnlijk.
Ieder heeft een eigen geloof en moet het op een eigen manier invullen. Kritiek daarop kan iemand zijn geloof doen aanpassen of het geloof juist sterken.
Ik denk dat kritiek in basis niet slecht hoeft te zijn. Het sterkt een mens in zijn geloof door het tegen alle winden in te achtervolgen.
limosa

Bericht door limosa »

WG,

ik begin maar meteen dat ik bang ben dat dit topic niet lang zal blijven staan Verbazend dat het er nog staat! Ik zou het zelf direct deleten, Admin heeft wat meer geduld. Je kan hier van alles ter discussie stellen. Maar niet de wortels van de gereformeerde gezindte (Bijbel en 3 formulieren) en wat mij betreft ook niet het modereren zelf. Ik wordt (als eenvoudige forumbezoeker) een beetje moe van al die topics die bedoelen de randen op te zoeken van wat hier nog nét mag. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Discussieer gerust mee met allerlei onderwerpen maar zoek niet steeds naar zaken die hier niet gewenst zijn. Binnen de grenzen valt er genoeg, en stevig, te discussieren.
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door Admin
Wiccangirl

als ik kijk wat er verwijderdt is dan is dan niet omdat je kritiek zou hebben op die of gene. maar omdat het onderwerp niet aanvaardbaar is voor een reformatorisch forum. OSW is opgericht voor de reformatorische achterban. dat er mensen zijn die het leuk vinden om met onze achterban te discussieren over wat er in onze achterban leeft is prima, maar je komt dan wel zo nu en dan terecht in zaken die wij niet willen/toestaan.

Admin
ik had een keer een topic over cirkel redeneren. Dat ik vond dat hier veel in cirkels geredeneert werd: De bijbel is de waarheid, wie zegt dat God, waar zegt ie dat, in de bijbel...

Dat werd in één zucht weggehaald... waarom werd die dan weggehaald?
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door limosa
WG,

ik begin maar meteen dat ik bang ben dat dit topic niet lang zal blijven staan Verbazend dat het er nog staat! Ik zou het zelf direct deleten, Admin heeft wat meer geduld. Je kan hier van alles ter discussie stellen. Maar niet de wortels van de gereformeerde gezindte (Bijbel en 3 formulieren) en wat mij betreft ook niet het modereren zelf. Ik wordt (als eenvoudige forumbezoeker) een beetje moe van al die topics die bedoelen de randen op te zoeken van wat hier nog nét mag. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Discussieer gerust mee met allerlei onderwerpen maar zoek niet steeds naar zaken die hier niet gewenst zijn. Binnen de grenzen valt er genoeg, en stevig, te discussieren.
ik zoek ook geen grenzen. Het zijn dingen die mij bezig houden, waar ik me over verbaas en dan wil ik daar wel even weten hoe er over gedacht wordt. Het is niet alsof ik bewust ga zoeken hoever ik kan..
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
ik had een keer een topic over cirkel redeneren. Dat ik vond dat hier veel in cirkels geredeneert werd: De bijbel is de waarheid, wie zegt dat God, waar zegt ie dat, in de bijbel...

Dat werd in één zucht weggehaald... waarom werd die dan weggehaald?
Staat me nog iets van bij. Maar je moet je er van bewust zijn dat -zoals Admin al zei- je hier zit op een reformatorisch forum. De refo's komen hier om te discussieren over bepaalde geloofszaken. En ja, als je dan gaat zeggen dat er in cirkels geredeneerd wordt omdat iedereen maar 'klakkeloos' de bijbel als De Waarheid neemt is dat een opmerking die weinig zoden aan de dijk zet. Daarvoor is men nou christen. Vind het zelf geen enkel probleem als je een topic opstart waarom men de bijbel als waar aanneemt, maar ik denk dat het voor een groot gedeelte de toon is die de muziek maakt en die er voor zorgt dat je topic gesloten wordt.
Plaats reactie