Krijgen we God de Vader ooit te zien
Krijgen we God de Vader ooit te zien
Rare vraag mischien maar als we voor zijn troon staan na het aardse leven hier staan we dan voor Jezus of voor God
Ja ik weet het.....men kijkt nu een beetje vreemd naar bovenstaande vraag ! Jezus is God God is Jezus en de Heilige geest is ook weer God en ook weer Jezus kortom de triniteitsleer
Maar ik heb ooit gelezen dat wij God nooit zullen zien en we praten meer over Jezus ´s trugkeer naar aarde dan Gods terugkeer naar aarde terwijl Jezus toch ook weer God is
Goh de vraag omschrijven is al moeilijk Nou goed ff kort door de bocht gaan we God de Vader ooit zien of zal die altijd voor ons onzichtbaar zijn
Ik lees in exodus 30 22-24 namelijk dit maar ik weet niet of dit betrekking heeft op ons aardse leven daar zich deze bijbelpasage zich op aarde afspeelt
.’ [20] Maar Hij voegde eraan toe: ‘Mijn gelaat kunt u niet zien, want geen mens kan mijn gelaat zien en in leven blijven.’ [21] Toen sprak de heer: ‘Hier bij Mij is nog plaats; kom op de rots staan. [22] Wanneer mijn heerlijkheid voorbijgaat, zal Ik u in de rotsholte laten schuilen, en als Ik voorbijga zal Ik u met mijn hand beschermen. [23] Als Ik dan mijn hand terugtrek, kunt u Mij van achteren zien, want mijn gelaat kan niemand zien.’
Ja ik weet het.....men kijkt nu een beetje vreemd naar bovenstaande vraag ! Jezus is God God is Jezus en de Heilige geest is ook weer God en ook weer Jezus kortom de triniteitsleer
Maar ik heb ooit gelezen dat wij God nooit zullen zien en we praten meer over Jezus ´s trugkeer naar aarde dan Gods terugkeer naar aarde terwijl Jezus toch ook weer God is
Goh de vraag omschrijven is al moeilijk Nou goed ff kort door de bocht gaan we God de Vader ooit zien of zal die altijd voor ons onzichtbaar zijn
Ik lees in exodus 30 22-24 namelijk dit maar ik weet niet of dit betrekking heeft op ons aardse leven daar zich deze bijbelpasage zich op aarde afspeelt
.’ [20] Maar Hij voegde eraan toe: ‘Mijn gelaat kunt u niet zien, want geen mens kan mijn gelaat zien en in leven blijven.’ [21] Toen sprak de heer: ‘Hier bij Mij is nog plaats; kom op de rots staan. [22] Wanneer mijn heerlijkheid voorbijgaat, zal Ik u in de rotsholte laten schuilen, en als Ik voorbijga zal Ik u met mijn hand beschermen. [23] Als Ik dan mijn hand terugtrek, kunt u Mij van achteren zien, want mijn gelaat kan niemand zien.’
aangezien ik een zondig mens ben zal God in mij denk nooit iets volbrachts kunnen zien behalve de zonde dan die ik volbracht en volbreng. Dat lijkt mij beletsel genoeg
Ik bedoel dus zullen wij God ooit van aangezicht tot aangezicht zien (beetje link mischien wat ik nus schrijf maar ik bedoel dus in het "echie" zien snap je ? Nu zien we God ook en voelen God maar zien en zien is twee toch?
Volgens de bergrede zouden we God wel zien maar ja dat wordt in de bijbel weer tegengesproken in bijvoorbeeld de uitrspraak van Jezus Wie mij gezien heeft heeft de Vader gezien
Ik bedoel dus zullen wij God ooit van aangezicht tot aangezicht zien (beetje link mischien wat ik nus schrijf maar ik bedoel dus in het "echie" zien snap je ? Nu zien we God ook en voelen God maar zien en zien is twee toch?
Volgens de bergrede zouden we God wel zien maar ja dat wordt in de bijbel weer tegengesproken in bijvoorbeeld de uitrspraak van Jezus Wie mij gezien heeft heeft de Vader gezien
Als dit werkelijk alles is wat je gelooft, is er geen enkele hoop voor wie dan ook.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
aangezien ik een zondig mens ben zal God in mij denk nooit iets volbrachts kunnen zien behalve de zonde dan die ik volbracht en volbreng. Dat lijkt mij beletsel genoeg
Jezus biedt volkomen verlossing. Dat geldt niet alleen de rechtvaardigmaking maar ook de heiligmaking.
Denk niet dat er een mogelijkheid bestaat dat je in de hemel belandt als zondig mens.
Uit het Friesch Dagblad:
[Aangepast op 8/2/05 door wim]God zien
Matteüs 5: 8
De twee woorden boven dit stukje, hoe durf ik ze neer te schrijven. Niemand heeft ooit God gezien. Geen mens. Enkelen, zoals Mozes op Horeb en Johannes op Patmos, hebben de lichtende gestalte van God gezien. Maar God in het gelaat zien, dat is voor stervelingen niet weggelegd. Met de engelen is dat anders. Zij zien voortdurend het aangezicht van de Vader. Voor ons, aardelingen, geldt de moeilijke opdracht: niet zien en toch geloven.
De zesde zaligspreking van Jezus is een onmogelijke zaligspreking. Niemand van ons is rein van hart. Dus niemand van ons zal God zien. Hoe komt Jezus hij deze op het eerste oog zo mooie, maar hij nader inzien zo pijnlijke zaligspreking? Hij heeft immers zelf gezegd: ‘Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds overspel met haar gepleegd.’
Afgezien van de onreine blik (Petrus spreekt over ‘ogen vol overspel’) en de onreine woorden en daden, is er de hoogmoed die het hart onrein maakt. Er is de wrok. En de haat. En de hebzucht. En de jaloersheid. En de oneerlijkheid.
Houdt Jezus ons een belofte voor die nooit in vervulling kan gaan? Dus een valse belofte? Zo kennen we Jezus niet. Hoe kan deze onwerkelijke belofte dan toch werkelijkheid worden? Hoe kan een zondig mens ooit het meest ontzaglijke zien, de heerlijkheid van God, het aangezicht van de Eeuwige?
Op de vraag van Filippus: ‘Heer, toon ons de Vader en het is ons genoeg!’, antwoordt Jezus: ‘Ben Ik zolang hij je, Filippus, en ken je Mij niet? Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien!’ (Johannes 14: 9).
God ontmoeten, is voor een zondig mens verschrikkelijk. Het is zijn einde. De Heilige komt tot ons op verhulde wijze. In doeken gewikkeld om ons niet te verblinden. In Christus ontmoeten wij God. Niemand anders dan Hij kan ons het zien van God in het vooruitzicht stellen. Hij heeft de volmacht. Want ‘het bloed van Jezus, Gods Zoon, reinigt ons van alle zonde’ (1 Johannes 1: 7).
We wandelen nog in geloof, niet in aanschouwen. Dank zij het volbrachte werk van Christus zullen wij eenmaal de Getrouwe mogen zien van aangezicht tot aangezicht in al zijn heerlijkheid. Om het te zeggen met de woorden waarmee psalm 17 besluit: ‘Ik zal in gerechtigheid uw aangezicht aanschouwen en bij het ontwaken mij verzadigen met uw beeld.’
Jaap Zijlstra
Uit: ‘Toekomst’, Kok Kampen
- Miscanthus
- Miscanthus
Geen flauw benul. Heb het stukje met googlen gevonden.
Waarschijnlijk gaat het om deze man:
Dichter/dominee Jaap Zijlstra 70 jaar
Leeuwarden – Dichter en dominee Jaap Zijlstra uit Amsterdam wordt morgen 70 jaar. Ds Zijlstra, oud-predikant van onder meer Duurswoude en tevens vele jaren werkzaam in de provincie Groningen voor de evangelisatiearbeid in de classis Appingedam, is nog steeds een veel gevraagd predikant en spreker.
Ook verzorgde ds Zijlstra jarenlang de rubriek ‘Bijschrift’ in het Friesch Dagblad , waardoor hij een nauwe band opbouwde met de lezers van de FD-kerkpagina.
Zijlstra is al 25 jaar nauw betrokken bij de zendingsfeesten in Veenklooster/Kollumerzwaag. In het weekeinde van zijn verjaardag preekt ds Zijlstra dan ook twee keer in de gereformeerde kerk van Kollumerzwaag. Zondagmorgen om 09.30 uur leidt hij de dienst met als thema ‘Wij leven van de wind’. De viering van 13.45 uur heeft als thema ‘Waar liefde woont’.
[Aangepast op 8/2/05 door wim]
Waarschijnlijk gaat het om deze man:
Dichter/dominee Jaap Zijlstra 70 jaar
Leeuwarden – Dichter en dominee Jaap Zijlstra uit Amsterdam wordt morgen 70 jaar. Ds Zijlstra, oud-predikant van onder meer Duurswoude en tevens vele jaren werkzaam in de provincie Groningen voor de evangelisatiearbeid in de classis Appingedam, is nog steeds een veel gevraagd predikant en spreker.
Ook verzorgde ds Zijlstra jarenlang de rubriek ‘Bijschrift’ in het Friesch Dagblad , waardoor hij een nauwe band opbouwde met de lezers van de FD-kerkpagina.
Zijlstra is al 25 jaar nauw betrokken bij de zendingsfeesten in Veenklooster/Kollumerzwaag. In het weekeinde van zijn verjaardag preekt ds Zijlstra dan ook twee keer in de gereformeerde kerk van Kollumerzwaag. Zondagmorgen om 09.30 uur leidt hij de dienst met als thema ‘Wij leven van de wind’. De viering van 13.45 uur heeft als thema ‘Waar liefde woont’.
[Aangepast op 8/2/05 door wim]
-
- Miscanthus
God zal alles zijn in allenOorspronkelijk gepost door LambertusJe wordt door je geloof gered maar ik zoek een eventuele bijbelse verklaring omtrent mijn vraag of we De Vader daadwerkelijk zullen zien of niet
Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien
Joh 10:30 Ik en de Vader zijn een.
Joh 10:38 Maar indien Ik ze doe, en zo gij Mij niet gelooft, zo gelooft de werken; opdat gij moogt bekennen en geloven, dat de Vader in Mij is, en Ik in Hem.
Snap jij het? We zullen nog even moeten wachten.
3 Personen, 1 Wezen. Dat gaat ons petje te boven, tenminste, ik kan het niet bevatten. Of wij de Vader gaan zien. Ik geloof van wel. Maar dat valt onder de dingen die ons nadermaal geopenbaard zullen worden.
Wat voor nu veel belangrijker is, is dat wij God de Vader door het geloof leren zien. En natuurlijk niet alleen God de Vader, maar alle drie de Personen. Wie Jezus heeft gezien, die heeft de Vader gezien. En wie in Hem gelooft, zal ook de werkingen van de Geest in zichzelf gewaar worden.
Wat voor nu veel belangrijker is, is dat wij God de Vader door het geloof leren zien. En natuurlijk niet alleen God de Vader, maar alle drie de Personen. Wie Jezus heeft gezien, die heeft de Vader gezien. En wie in Hem gelooft, zal ook de werkingen van de Geest in zichzelf gewaar worden.