1 & 2 €uro-cent WEG ERMEE

secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

1 & 2 €uro-cent WEG ERMEE

Bericht door secret boy »

Worden jullie ook helemaal niet goed van die bende koperen muntjes in je portomonee? Je sjouwt je eige een breuk en je hebt zowat niks bij je.
Wat vinden jullie ervan om als Nederland het voorbeeld van Finland (daar zijn ze inmiddels al afgeschaft) te volgen.

SB :-:-:-
Adje

Bericht door Adje »

Kunnen we ook niet een poll doen: Euro, weg ermee!!!!:-:-:-:stu
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Laten we eerst maar kijken wat hier uit komt. (Of zal ik hem aanpassen?)
Adje

Bericht door Adje »

Nee hoor, hij is best zo! Maar ikzelf blijf ijveren voor het afschaffen van dat afgrijselijklelijkeenheidsworst-geval. Leve de zelfstandigheid!:bou:
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

1 euro-cent mag van mij wel verdwijnen. De 2 cent vind ik een ander verhaal. Deze munt komt dicht in de buurt van de 5 NEDERLANDSE centen en naar mijn idee dus minder nutteloos. Al is het zo dat de 5 cent ook niet veel werd gebruikt, maar was soms wel makkelijk
Jelle

Bericht door Jelle »

Zeker weten dat die 1 en 2 eurocent mag verdwijnen van mij.

En als iedereen dan toch een probleem heeft met die 1 en 2 eurocent wil ik jullie er wel vanaf helpen.
Een ieder kan die overbodige centen wel naar mijn huisadres sturen dan zorg ik wel dat die centen verdwijnen.:,:D;):-:cool:
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Die dingen kan je lekker weggeven. Je kunt er ook goed mee betalen en ik heb er nooit meer dan tien in mijn portmonnee gehad. Het meest ervan had ik nog toen ik die zakjes aanschafte voor 1 januari. Erg handig ook voor automaten enz enz. Bovendien eer ik nog altijd de kleintjes. Een paar duizend van die centen en je hebt een nieuwe fiets! Nietwaar?
:thu:D:sne:D:,:$
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Origineel geplaatst door Herman
Erg handig ook voor automaten enz enz.
:thu:D:sne:D:,:$
Never en te nooit niet bij ons op school staat op ALLE automaten: geeeeeeen 1 & 2 eurocent. Vervolgens gooi je er twee euro in komt er als wisselgeld de helft 1, 2 en 5 centen terug!!! :mad2::mad2::mad2::mad2: Misschien hebben ze er daar ook wel teveel van!!! :P:P
spankie

Bericht door spankie »

Origineel geplaatst door Herman
Die dingen kan je lekker weggeven.
Ja, vind ik ook! Laten alle winkeliers gewoon zo'n bakje neerzetten als ze ook bij bijvoorbeeld McDonalds hebben. Als iedereen daar zn 1&2centen ingooit kun je een tweede Coins for Care starten.
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Origineel geplaatst door Herman
Een paar duizend van die centen en je hebt een nieuwe fiets! Nietwaar?
:thu:D:sne:D:,:$
Wel een goedkoop fietsje dan. :D:D:D
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door secret boy
Origineel geplaatst door Herman
Een paar duizend van die centen en je hebt een nieuwe fiets! Nietwaar?
:thu:D:sne:D:,:$
Wel een goedkoop fietsje dan. :D:D:D
Inderdaad
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

nu eindelijk weer eens het gevoel dat ik een volle portemonnee heb!!

kheb er geen problemen mee!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Ik vind dit toch zo'n gezeur en gepapegaai zonder er over na te denken.

Toen we in het guldentijdperk leefden gingen we de stuiver toch ook niet afschaffen?

Als we nu die 1 en 2 cent af gaan schaffen, is het kleinste waarmee we kunnen betalen de 5 cent. Omgerekend in gulden centen is dat iets meer dan 11 cent. Je had een volksopstand gehad als je dat een jaar geleden had voorgesteld.

Die 2 cent moet zeker blijven. En tja die 1 cent, die is er nu dus laten we dat ding maar houden totdat dat ding echt niks meer waard is.

Klomp
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Klomp
Toen we in het guldentijdperk leefden gingen we de stuiver toch ook niet afschaffen?
Nee, maar wel de halve cent en de cent... En dus schaffen we nu ook de cent af, want dat vind ik echt wel ondingen.
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Wie wil er trouwens weer helemaal terug naar de gulden????:D:D:D:D
Plaats reactie