Een stem voor Bas = stem voor Bos

Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Hoe zit dat dan met Daniel?
Die had een functie aan het hof en was de 'baas' van de sterrekundigen en wichelaars.

Of hoe zit het dan met Obadja? Die werkte aan het hof van koning Achab.

We moeten in de wereld staan! En ons niet afscheiden van de wereld.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Bedankt voor jullie reacties,
Helaas heeft niemand mij kunnen overtuigen van de successen die de SGP geboekt heeft voor Christelijk-Nederland.
Wie weet er een paar?

[Veranderd op 15/1/03 door Hoopvol]
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Hoopvol
Bedankt voor jullie reacties,
Helaas heeft niemand mij kunnen overtuigen van de successen die de SGP geboekt heeft voor Christelijk-Nederland.
Wie weet er een paar?
Als je op een grote partij als de CDA stemt, heb je het gevoel dat jouw stem meer gewicht in de schaal legt. Dat is eigenlijk jezelf voor de gek houden, want de invloed van 1 stem is nihil, dankzij de vele medestemmers verwerf je invloed.

Op dit moment is het CDA ruim 20X zo groot als de SGP.

Kun jij mij overtuigen dat het CDA 20 maal zoveel successen boekt voor christelijk NL dan de SGP?

Mi doet de SGP het fantastisch, alleen ontbreekt het ze aan kritische massa. Maar het kan nooit zo zijn dat de kwantiteit de kwaliteit bepaald, de kwantiteit bepaald wel de invloed. Dat is iets anders... Per saldo levert één stem op de SGP het meeste op voor christelijk NL.

[Veranderd op 15/1/03 door Mirror]
an3sdej

Bericht door an3sdej »

.......Er bestaat wel degelijk een God die zich met politiek bezig houdt. ........

Niet te bewijzen, ook niet vanuit de bijbel.

Alleen met aanhalingen uit het OT, waar verteld wordt over een volk dat zichzelf één God kiest, daar spreekt één God tegen de richters of koningen van DAT volk, maar gelukkig speelde dat heel lang geleden, en was het bedoeld voor één specifiek volk als bindmiddel om dat volk te laten overleven.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Wat denken jullie van de stelling "Politiek is religie"?
Laat het niet zien welke afgoden de mensen nalopen?
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Robert
Hoe zit dat dan met Daniel?
Die had een functie aan het hof en was de 'baas' van de sterrekundigen en wichelaars.

Of hoe zit het dan met Obadja? Die werkte aan het hof van koning Achab.

We moeten in de wereld staan! En ons niet afscheiden van de wereld.
De SGP is ook gewoon aan het hof (binnenhof) in Den Haag. Anders verwoord de opmerking over afscheiden van de wereld slaat nergens op!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Nogmaals je stemt voor de kamer, niet voor het kabinet. Een zetel voor de SGP is daar net zo belangrijk als een zetel voor het CDA, waarbij voor veel mensen de SGP beter zegt wat hun standpunten zijn. In de oppositie hoef je nog geen water bij de wijn te doen. Het is waar dat de restzetels makkelijker naar de grote partijen gaan. Maar om op grond daarvan je keus te maken.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Niet Bijbels dat God ook de politiek in handen heeft?

In Openbaringen wordt Christus zelfs Koning der koningen genoemd. Of wat te denken dat het God was die Pilatus de macht gaf (staat in Johannes). Maar laat dit ons niet ontslaan van onze eigen verantwoordelijkheid.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

De SGP is ook gewoon aan het hof (binnenhof) in Den Haag. Anders verwoord de opmerking over afscheiden van de wereld slaat nergens op!
Je berijkt bijna niemand door op deze manier een (voor anderen) fundamentalistische uitstraling te hebben.

In de wereld staan betekend dat de wereld niet van je moet vervreemden.

Op die manier sprak Paulus niet voor vrouwen-emancipatie, omdat hij dan de wereld van die tijd van zich zou vervreemden en het geloof in een feministische beweging zou veranderen.

Daarom sprak Paulus niet over vrijheid voor alle slaven, omdat hij dan de wereld van die tijd van zich zou vervreemden en het geloof in een slaven-vrijheidsbeweging zou veranderen.

Maar nee, het geloof is voor mannen en vrouwen, slaven en vrijen, kinderen en volwassenen, rijken en armen. Kortom voor iedereen.

De SGP straalt iets uit alsof het geloof alleen voor zwarte pakken en mannen is. Nogmaals, ik weet dat de SGP dat niet uit wil stralen, maar toch doet ze dat.

Ze heeft zich vervreemd van de wereld, daarom staat ze niet meer in de wereld.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Je doet een paar stevige uitspraken, Robert.
“Je berijkt bijna niemand door op deze manier een (voor anderen) fundamentalistische uitstraling te hebben.â€
anne

Bericht door anne »

IK GA VOOR BAS:-:bou::-:-:bou::-:bou::-:bou::-:bou:
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik had ook niets anders van je verwacht Anne!!

Het was vandaag één en al oranje in je woonplaats.... :)
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Hallo allemaal,

Ik vind jullie reacties ontzettend leuk om te lezen, maar helaas heeft t/m vandaag mij nog niemand een paar successen van de SGP kunnen opnoemen......
Ze zitten daar toch niet alleen een beetje orthodox te zijn, want daar stemmen we niet voor!!!?
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Hoopvol,

Jammer dat je zo erg op een 'werelds' mens lijkt. Het schijnt bij jouw alleen goed te zijn als er duidelijk succes is. Werelds gezegd; succes boeken.

Je moet eens weten hoe steengoede punten SGP heb en dan overdrijf ik echt niet. Het probleem is gewoon dat deze punten niet boven tafel komt of door andere partijen later boven tafel worden gebracht terwijl de SGP het 10 jaar geleden al had geroepen. Als voorbeeld' politie, gezin, normen en waarden, enz. Het grootste probleem is dat men niet op SGP stemt omdat men het vanuit geen of een andere basis bekijkt. De SGP bekijkt het vanuit de Bijbel (blijkt dus hoogst actueel te zijn!) en daar houden de meeste Nederlanders niet van. Dus de SGP is niks te verwijten maar de NEDERLANDERS! Tenminste; de Nederlanders die geen SGP stemmen! Jouw is dus waarschijnlijk ook iets te verwijten!
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Een stem op JP is een stem op Gerrit!! Brrr.

Stel dat de SGP en CU-kiezers nu eens niet voor de macht gaan maar voor het principe kiezen. D.w.z. niet uit opportunisme op het CDA stemmen. Stel dat de PvdA dan toch de grootste partij wordt en Cohen de premier van een PvdA/CDA-kabinet.

Zou er dan geen kabinet komen met een meer sociaal en bewogen gezicht dan wat we het laatste jaar gezien hebben?

Ik voor mij ben me wild geschrokken van het strategisch akkoord van CDA, VVD en LPF.

Kortom: Stem op Bas of desnoods op André en maak een sociaal kabinet mogelijk!!

[Veranderd op 20/1/03 door bjdendekker]
Plaats reactie