Een stem voor Bas = stem voor Bos

Hoopvol

Een stem voor Bas = stem voor Bos

Bericht door Hoopvol »

Hallo allemaal,
Zijn jullie het met me eens dat SGP stemmen geen zin heeft bij een tweede kamer verkiezing zoals volgende week?
Wil je Balkenende als premier? Stem dan ook op Balkenende!!!!!
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Nee.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

ja de sgp is veel te klein om echt mee te kunnen doen aan een coalitie dus CDA
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Nee!
Liever Turks dan Paaps
Olli

Bericht door Olli »

Mee eens, ik denk dat het veel zinvoller is om met de gemeenteraadsverkiezingen Christenunie of SGP te stemmen.

Ik zal dan ook zeker Balkenende stemmen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Je stemt niet op een premier, maar op je vertegenwoordigers in de tweede kamer. Hoe de regering gevormd gaat worden dat is een andere zaak.

Bij SGP weet je bijvoorbeeld wat ze zullen stemmen als het over zondagswerk gaat, bij CDA moet je maar afwachten, op dat punt heb je meer aan GL.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Bas Van der Vlies: Krachtige SGP nodig!!

HOEVELAKEN - SGP-lijsttrekker Van der Vlies vindt dat zijn achterban bij de aanstaande verkiezingen de verleiding om CDA te stemmen, moet weerstaan. „Voor al de dingen die het CDA laat liggen, is een krachtige SGP-fractie nodig.â€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
an3sdej

Bericht door an3sdej »

De SGP is een in potentie onderdrukkende repressieve partij. Zij willen als zij aan de macht zijn, de humanistische mensen onderwerpen aan wetten die volgens hun ontleend worden aan de bijbel, teerwijl het ook maar interpretaties zijn.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

zondagsarbeit:
een stem op SGP heeft geen invloed
stem op CDA heeft geen invloed

bijzonder onderwijs:
een stem op SGP heeft geen invloed
een stem op CDA heeft invloed en kan het behouden.

euthenasie wetgeving:
een stem op SGP heeft geen invloed
een stem op CDA heeft invloed in die mate dat het kan voorkomen dat het verder liberaliseerd.

softdrugs gedogen:
een stem op SGP heeft geen invloed
een stem op CDA kan invloed hebben.

en ga zo maar door en ga zo maar door.
Jullie willen de balzaal behouden terwijl het hele paleis afbrand! Het CDA is bezig te blussen terwijl de SGP bezig is met een natte doek de vonken in de balzaal te lijf te gaan.

Dan neemt de SGP het het CDA kwalijk dat het CDA niet mee komt deppen.......
Carpe Diem tamen Memento Mori
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Hoe zegt Gods Woord het ook al weer????

Het gaat niet om het aantal en hoeveelheid maar het gaat om wat wordt beleden en gezegd! Jullie kijken veelste sterk vanuit de mens maar we moeten vanuit God naar de verkiezingen kijken!

Anders verwoord volgens Gods Woord:
Beter klein en een goede getuigenis dan groot en water bij de wijn.

Het lijk me duidelijk!
appie21

Bericht door appie21 »

Origineel geplaatst door kridje
Hoe zegt Gods Woord het ook al weer????

Het gaat niet om het aantal en hoeveelheid maar het gaat om wat wordt beleden en gezegd! Jullie kijken veelste sterk vanuit de mens maar we moeten vanuit God naar de verkiezingen kijken!

Anders verwoord volgens Gods Woord:
Beter klein en een goede getuigenis dan groot en water bij de wijn.

Het lijk me duidelijk!
mooie woorden ik vind de sgp echt prima!!!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Kridje, ik vraag me af hoeveel God zich met politiek bezig houdt? Jezus beantwoorde politieke vragen nooit direct. God hield zich alleen bezig met de politiek van het Joodse volk. Ik denk dat Hij meer geeft om de individueel dan om de mens. Politiek is gewoon maar een systeem, een structuur om orde te scheppen binnen een willekeurig getrokken grens, wat men ook wel land noemt. God werkt niet met die grenzen, dat doen wij, omdat de wereld anders buiten onze controle valt. God kijkt ook niet naar de partijen, maar hij kijkt naar Wouter Bos, Balkenende, Marijnissen, etc. persoonlijk, net zoals naar de rest van Nederland.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

precies Madtice,

Er bestaat geen God die zich met welke politiek op deze wereld dan ook bezig houdt. De mens is v.w.b. het bestuur van deze wereld zijn eigen god.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Madtice
Kridje, ik vraag me af hoeveel God zich met politiek bezig houdt? Jezus beantwoorde politieke vragen nooit direct. God hield zich alleen bezig met de politiek van het Joodse volk. Ik denk dat Hij meer geeft om de individueel dan om de mens. Politiek is gewoon maar een systeem, een structuur om orde te scheppen binnen een willekeurig getrokken grens, wat men ook wel land noemt. God werkt niet met die grenzen, dat doen wij, omdat de wereld anders buiten onze controle valt. God kijkt ook niet naar de partijen, maar hij kijkt naar Wouter Bos, Balkenende, Marijnissen, etc. persoonlijk, net zoals naar de rest van Nederland.
Heel opvallend dat de Bijbel ook zegt dat we voor de overheid moeten bidden! Dus bidden voor de overheid dat is; 2de kamer, regering en partijen. Het lijk me dan ook heel duidelijk dat het in het bijzonder geldt voor partijen die OPRECHT de christelijke normen en waarden willen laten toepassen! Anders verwoord; geen water bij de wijn want dan krijg je een waterige wijn waar weinig kracht vanuit gaat!

An3sdej,

Ik en gelukkig vele christenen zien het Woord van God als de bron van heel het leven! In de schitterende bron kan ik nergens lezen dat God zich niet met deze wereld bemoeit!
Plaats reactie