Zalm wil islamitiche scholen ontmoedigen

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Zalm wil islamitiche scholen ontmoedigen

Bericht door tukkertje »

vanochtend gelezen in de krant:
VVD-leider Zalm wil de komst van nieuwe islamitische scholen in Nederland ontmoedigen.
Volgens hem dragen ze niet bij aan een
goede integratie van islamitische jongeren in de Nederlandse samenleving.

Wat vinden jullie hiervan. Ik kan me hier wel in vinden.

tukkertje
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ja, totdat ze hetzelfde gaan zeggen van christelijke scholen.:redface:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Maar dat is wat anders. Nederland is van oorsprong een christelijke natie. DUs heb je altijd christelijk onderwijs. Islamitische scholen zijn nieuw, komen niet uit Nederland.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind ik niet. Het is niet bevordelijk voor de integratie als je islamitische scholen hebt. Ze klieken dan nog bij elkaar, met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

dat hoor je mij niet zeggen. Je moet respect hebben voor je naaste, maar dat wil niet zeggen dat ze direct hier islamitische scholen moeten hebben.

Mischien een gevaarlijke stelling wat ik hier neerzet, maar ik denk dat de Islam de grootste bedreiging voor de wereld is. De grote antichris.


tukkertje
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Aan de ene kant kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant de Islam wordt steeds "populairder" in Nederland, over tientallen jaren is het misschien wel heel normaal dat er islamitische scholen zijn. En dan zijn de allochtonen die Islamitoisch zijn geen allochtonen maar Nederlanders meer. Wat ze nu eigenlijk sowieso al..

tja ik weet niet zo goed wat ik ervan vind
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Dat zou namelijk onmiddellijk het bestaansrecht van Reformatorische scholen ondermijnen.
Natuurlijk is Moslim-onderwijs en Refo-onderwijs niet hetzelfde, maar het is toch hetzelfde.
Wie het vat, vatte het....
Kena

Bericht door Kena »

Ik vind het wel genoeg zo. Ik ben met Zalm eens en dit is voor mij nog een reden op Zalm te stemmen.

Top!

Shalom!
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik las het al een keer, maar wil het ook nog eens benadrukken: wanneer islamitisch onderwijs ontmoedigd zou worden (geen subsidie meer?), dan is dat natuurlijk een vrijbrief om al het bijzonder onderwijs af te schaffen. Christelijk onderwijs kan en mag wettelijk gezien geen uitzonderingspositie hebben. Wanneer christelijk onderwijs gesponserd wordt, dan heeft islamitisch onderwijs ook het recht op sponsering. Wanneer dat recht bij islamitisch onderwijs wordt afgeschaft, houdt dat in dat dat ook bij het christelijke onderwijs zal gebeuren (en er zijn al heel wat partijen die daarop azen)
Kena

Bericht door Kena »

Ja, dat probleem zie ik ook.

Shalom!

Kena:bou:
Coen

Bericht door Coen »

Gommela, er is inderdaad wat mis met andersgelovigen. Is dat je niet duidelijk uit de teksten die op deze webstek te lezen zijn?

Het zou principieel verkeerd zijn als de SGP niet tegen de komst van Islamitische scholen zou stemmen. Islamitische scholen horen er in Nederland helemaal niet te zijn, evenals moskee's (art. 36 Ned. geloofsbelijdenis). Het zou erg zijn als men zich dan ook tegen reformatorische scholen zou keren, maar je moet van twee kwaden niet de minst kwade kiezen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

We gaan Moslimscholen toch ff niet vergelijken met reformatorische scholen zeg!!!!

Moeilijkheid is dat je imans op moslimscholen niet altijd kan verstaan:cool::cool: Je dus niet kan horen waartoe ze in Godsdienslessen aanzetten bij die allochtone nietsverhullende lievertjes en dat de godsdienstlessen van refo's heel transparant zijn en dat iedreen dat kan volgen.

Die moslimscholen moeten gewoon pleite. en de scholen met extremistische sponsoring en aanzet tot NIET-Moslim haat als eerste:

allemaal op de schop!! komt er weer wat meer "groene leefruimte" in onze overvolle steden:sne:sne:sne:sne:sne:sne
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Refojongere

Bericht door Refojongere »

De SGP kan best met Zalm meegaan, mits ze maar de goede argumenten gebruiken. Christelijke scholen hebben vanuit de culturele achtergrond een goed recht om te bestaan en zijn niet belemmerend voor de integratie.

Wat de SGP tegenhoudt om toch mee te gaan is waarschijnlijk dat christelijke scholen ontstaan zijn met het pleiten op vrijheid van onderwijs en godsdienst.
Plaats reactie