Klonen van mensen

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Klonen van mensen

Bericht door tukkertje »

De eerste gekloonde baby zal begin januari worden geboren. Dit heeft de omstreden Italiaanse vrouwenarts Severino Antinori dinsdag bevestigd.

Volgens Severino is het kind nu in de 33e week van de zwangerschap en weegt het ongeveer 2,5 kilogram. Hij weigerde te zeggen waar het kind wordt geboren. "Natuurlijk wordt het een jongen'', zei hij.

Dus: Januari, eerste gekloonde baby...En waarschijnlijk niet de laatste...

Ontzettend veel mensen zijn tegen klonen (vooral van mensen!) en toch gebeurt dit zomaar!

Valt hier nog iets aan te doen, of is dit het begin van een ramp?!
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Het begin van een ramp lijkt me wel een beetje overdreven, het is niet alsof iedereen zometeen een kloonkit in de supermarkt kan kopen, tenminste voorlopig nog niet.

Ik vind het eigenlijk wat nutteloos, waarom is dit? Het is niet alsof deze wereld nog niet vol genoeg is.. integendeel. Het is wetenschappelijk natuurlijk erg interessant, maar het lijkt me voor dat kind dat geboren wordt niet echt gezond. In de puberteit zal het kind echt heeeel erg opstandig worden waarschijnlijk en voelen alsof het geen eigen identiteit heeft omdat het gekloond is.
Dus eigenlijk is het alleen maar wetenschappelijk interessant en verder nergens voor nodig...:crazy:
Em.

Bericht door Em. »

ik weet het niet goed. ik denk dat dit de eerste stap is op weg naar meer. Nu is het nog verboden, maar in de toekomst zal het volgens mij steeds meer mogelijk zijn. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling...
micro

Bericht door micro »

Op het gebied van klonen ben ik een leek, eenvoudig omdat ik geen zin heb om mij erin te verdiepen. Kan iemand in een paar regels de voors- en tegens tegenover elkaar zetten?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het is toch volgens mij tegen alle moralen in dit. Mensen maken nu mensen. Dit behoord ons niet toe. Dat behoord er maar een toe en dat is Hij.




tukkertje
micro

Bericht door micro »

Was mensen 'maken' niet altijd al een menselijke bezigheid? Wat maakt klonen anders dan op een normale manier kinderen verwekken?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoezo mensen werk???????? Weet wel wat je bedoelt hoor :lol::lol:


Maar er is er maar een die beslist over leven en dood. En als het goed is weten jullie dat.
elize

Bericht door elize »

Denk eens aan dat kind! Vreselijk toch. Vraagt iemand, wie zijn jou ouders? Tja, ik ben in een lab in elkaar gezet...
Nou ja, niet helemaal, maar toch. En wat heb je er aan om mensen te kunnen klonen? Ik zie dit eigenlijk vooral als een machtsstrijd.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik zie het als groter willen zijn dan God. Zo van, wat Hij kan, kunnen wij ook.

Waarom laat God dit toe??? (serieuze vraag)
peentje

Bericht door peentje »

Het is inderdaad een groot gevaar, omdat ze dan gaan zeggen, GOD is niet de enige die kinderen kan maken. En dat kan een hele ramp worden.:nono:
peentje

Bericht door peentje »

Je hebt het over anderen, maar zelf geloof je opok niet in de evoluti, heej euhh, flappie:wavey:
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Wie het RD van vandaag gelezen heeft, ziet welke verschrikkelijke dingen de mensheid aandurft.
Maar Die in de hemel woont, zal lachen (Psalm 2).

Ik weet niet waar het einde van deze dingen zijn zal. Een kloon verwekken om als voorraad reserve-onderdelen te dienen? Een gekloond bataljon commando's samenstellen? Wat een waanzin!
En wat gaan deze vermetele dwazen doen als ze ongewild een aantal nieuwe ziekten onder de mensheid verspreiden?

Er zullen ongetwijfeld ook wel weer positieve dingen genoemd kunnen worden, maar ik vind dit alleen maar heel erg verschrikkelijk eng.
Jelle

Bericht door Jelle »

De mens heeft altijd al gelijk aan God willen zijn. Dat begon al in het Paradijs, en daar zijn wij nu nog steeds mee bezig.
We kunnen als mens - onder Gods toelating - dingen doen wat wij niet voor mogelijk hadden gehouden, en de mensheid zal steeds verder wroeten om nog meer gelijk met God te kunnen komen en Zijn almacht te kunnen nastreven.
En men heeft niet in de gaten dat één zucht van de Heere de ganse aarde kan vernietigen en dat het alleen maar genade is dat we er nog zijn en dat deze aarde nog bestaat.

Als christenen hebben we ons hier zeker verre van te houden.
En dan om maar een voorbeeld te nomen, de mens kan veel maar niet alles, en nu klonen ze mensen en wat dan nog?

Een collega van mijn kwam in het ziekenhuis omdat hij met één oog niets meer kon zien. Het netvlies had losgelaten en met spoed werd hij in het oogziekenhuis geopereerd. Gelukkig kon alles nog goed gezet worden en het netvlies weer op zijn plaats gebracht en vastgezet. Maar helaas het licht heeft hij niet meer in dat oog. Ze konden alles doen om het oog weer goed te krijgen maar licht geven in een oog kunnen ze niet. Kijk dat is nu s´Heeren werk, Wij kunnen misschien veel (als thans dat denken we) maar ach we kunnen een doodlichaam geen leven meer in blazen. Dat is ´s Heeren werk. En hoe knap het ook is om een levende cel te klonen, men hefet niet in de gaten dat en van een dode cel zelfs niets meer kan maken.
LEVEN KAN EEN MENS NIET GEVEN.
De adem en het leven daar over gaat de Heere.

Het is in Gods oog stumperig geknutsel wat de mens doet, en Hij lacht om wat men allemaal zelf denkt te kunnen doen, want men kan zelf niets.

[Veranderd op 28/12/02 door Jelle]
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Zou zo'n kloonkindje ook een ziel hebben?
Plaats reactie