VUURWERK " doe jij er ook aan?"

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

VUURWERK " doe jij er ook aan?"

Bericht door Billy »

Hoe zit het met de OSW-ers??

Kopen julie ook vuurwerk?

Is vuurwerk principieel verantwoord?

Mogen de jonegeren wel of geen vuurwerk van hun ouders?/

Is vuurwerk afsteken in strijd met goed rentmeesterschap ( milieu)

Wie heeft er slechte ervaringen met vuurwerk? ( of juist hele goede en leuke?)

Ben zeer benieuwd naar de reacties!!


en als je het toch koopt wees dan wat voorzichtiger dan deze man op flakkee!


Man raakt hand kwijt bij vuurwerkongeluk

Uitgegeven: 20 december 2002 07:42

SOMMELSDIJK - Een 28-jarige man is in de nacht van donderdag op vrijdag in Sommelsdijk op Goeree-Overflakkee ernstig gewond geraakt door een vuurwerkongeval. De man raakte zijn hele rechterhand en een groot deel van zijn linkerhand kwijt.

Het slachtoffer wilde rond 01.30 uur buiten een café aan de Oostdijk knalvuurwerk afsteken. Volgens een woordvoerster van politie ontplofte een aantal strijkers terwijl het slachtoffer het vuurwerk vasthield. De gewonde is naar het Rotterdamse Dijkzigt Ziekenhuis overgebracht.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Pas gelezen in de krant: "Houd je hoofd erbij als je vuurwerk afsteekt." Lijkt me gevaarlijk, maar goed.

Ik doe er niet aan mee, milieubelastend, zie de lol er niet van in. De heidense oorsprong doet me minder in dit verband, maar mag wel een rol spelen.

[Veranderd op 20/12/02 door parsifal]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lecram

Bericht door Lecram »

Nutteloos, geldverspilling, milieuonvriendelijk. Ik erger me ieder jaar weer aan die figuren die wel rotzooi maken, maar het vertikken ok die puinhoop op te ruimen.
En de overheid maar campagne maken met "NederlandSchoon.nl"
Laten ze dan eerst het vuurwerk verbieden.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Flink stom van die man. Heb er geen andere woorden voor.

Al is het natuurlijk mogelijk om op een verantwoorde manier met vuurwerk om te gaan. Dan is het aspect dat het gevaarlijk is niet zo heel belangrijk meer. Wat des te belangrijker is, is het feit dat het geldverspilling is. Hoeveel geld gaat er de lucht in? Dat is toch niet normaal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

vuurwerk is best leuk. vind het tegenwoordig veel te duur, dus koop ik het ook niet. ZVind het wel wat hebben om om 12 's nacht vuurpijlen af te steken.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

VUURWERK " doe jij er ook aan?"
Nee! Vroeger wel, stiekem wat illegaal vuurwerk en dan streken uithalen samen met de jongens van de buurt.

Maar nee! Dat is verleden tijd en ik zal er zeker niet meer aan prakizeren om wat te kopen! Het geld wat ik uit gaf aan het wereldse vertier en vermaak komt nu in een andere handen terecht.... Dus thijssie gaat dit jaar niet knallend het nieuwe jaar in..... En voel me daar goed bij! Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik het wel een prachtig gezicht vind sommige siervuurwerk.


Groeten,
Matthijs
Kevertje

Bericht door Kevertje »

JE BENT EEN RUND, ALS JE MET VUURWERK STUNT!!!!


:%

[Veranderd op 18/1/03 door Kevertje]
Jelle

Bericht door Jelle »

Oei, oei, opa Jelle doet alles aan vuurwerk. Om 24.00 uur staat opa jelle voor het keukenraam of het kamerraam en kijkt zijn ogen uit om te zien hoeveel van die gekken voor honderden euro´s de lucht in knallen. Het is betreurens waardig dat er hier voor miljoenen euro´s verknald worden terwijl elders mensen omkomen van de honger en geen dak boven hun hoofd hebben. Het zou beter zijn als dit geld eens gebruikt werd om deze mensen een menswaardig bestaan te kunnen geven.

Nee, ik blijf wel binnen staan en dan dan zie ik al meer dan genoeg.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ik steek het zelf ook niet af, nee vind ik veel te gevaarlijk...
Wij staan altijd met z'n allen voor het raam te kijken want bij ons voor is een flat en al die mensen steken voor de flat vuurwerk af.
Er is dus meestal wel een hoop te zien, ik vind sommig siervuurwerk ook heel mooi om te zien. Maar wel zonde van je geld. Paar seconden en... boem :wo ... weg geld!
Elzi

Bericht door Elzi »

Origineel geplaatst door Kevertje
JE BENT EEN RUND, ALS JE MET VUURWERK STUND!!!!
stunTTTT!



:%
Elzi
Elzi

Bericht door Elzi »

Origineel geplaatst door Billy
Hoe zit het met de OSW-ers??
Nee! Ik koop geen vuurwerk!!

Thuis was 't altijd verboden. M'n moeder wilde het niet hebben!! Of m'n broertjes er gehoor aan gaven.... :! (?)
En toch.. na oud en nieuw heeft ze al wat een keren als ze de schuur een schoonmaakbeurt gaf vuurwerk gevonden. Overal was het te vinden, onder de houtblokken, in de gereedschapskist, op t' verlaten zoldertje boven de schuur. Die avond werden m'n broertjes (ondeugend als ze zijn!) op het matje geroepen, en sociaal als ze waren. Niemand verraadde elkaar en allemaal kregen ze er van langs. Allemaal, degenen die wel vuurwerk hadden gekocht, maar ook degenen die geen vuurwerk hadden gekocht.
En ze vonden het niet erg ook.

Zelf vind ik vuurwerk verkeerd. Zo uiterst slecht voor het milieu, er gebeuren ongelukken mee, en het kost zoveel geld.
Maar mooi is het wel om naar te kijken!



Elzi
Liesl

Bericht door Liesl »

'k Zou het niet eens durven denk ik om vuurwerk af (of is het aan?) te steken :!

Als je soms al die verhalen hoort, wat er al niet kan gebeuren. Nee, is echt niks voor mij. Maar daarvoor zal ik ook wel een meisje zijn :%

Maar idd zoals Elzi zegt: het is prachtig om ernaar te kijken!
Em.

Bericht door Em. »

zonde van m'n geld en verder ben ik een bangerd wat dat betreft, dus ik steek nix af.
Ik kijk wel... dat is wel leuk
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik heb elk jaar wel meer dan 50 gulden uitgegeven aan sier en knalvuurwerk.
Oud en Nieuw: oliebollen, appelflappen, en uiteraard vuurwerk.

Zonder vuurwerk is Oud en Nieuw Oud en Nieuw niet meer. Het hoort er toch onlosmakelijk bij?
Als het om 12 uur stil zou zijn, dan zou je toch echt wel denken: Hee, ik mis wat, en je zou het nog echt missen ook als er geen vuurwerk meer was.

Nee, het is prachtig, laat mij maar knallen. Maar ik vind het wel een beetje erg duur worden, dus dit jaar weet ik nog niet of ik wat ga kopen.

GROETEN EN KNAL ZE!:bou::-:bo:o:cool:
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Als ik dan denk aan deze tekst uit Gods heilig en onfeilbaar Woord.

1 Korinthiërs 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Vuurwerk afsteken ter ere Gods?

Ik zou kan dat niet kunnen....
Plaats reactie