VUURWERK " doe jij er ook aan?"

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Over hypocriet gesproken.

Waarom blijft het nu in bepaalde kringen zo stil? Zeker als we zien naar de enorme milieuvervuiling die al dat vuurwerk veroorzaakt.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Adje

Bericht door Adje »

Mensen veranderen niet makkelijk, ndons, pars. Ook refo's zitten vast!
Elzi

Bericht door Elzi »

Origineel geplaatst door Adje
Mensen veranderen niet makkelijk, ndons, pars. Ook refo's zitten vast!
Of ze slaan helemaal door, Adje!!!!
Adje

Bericht door Adje »

Tja, kvind het altijd lastig om aan te geven wanneer mensen op het gebied van milieu doorslaan. Milieu kan nu eenmaal geen compromissen verdragen, en tja, dat vinden mensen al gauw extremistisch ofzo.
Jelle

Bericht door Jelle »

Als ik lees van de 2 doden die gevallen zijn en de gewonden bij het vuurwerk dan denk ik wel dat zijn er twee teveel. en teveel gewonden.
Het milieu doet er zo´n avond niet toe, dat men zoveel troep de lucht inschiet zoals hier al eerder vermeld werd makt toch niets uit? Het is toch goed voor de handel? En houd er rekening mee dat de staatkas er ook nog door gespekt wordt, is ook heel belangrijk!!!!!!!

50 miljoen euro in een paar uur weg!!!!!!
Hoeveel hongerende mensen hadden hiervan van voedsel voorzien kunnen worden. Hoeveel mensen in nood zonder dak boven hun hoofd hadden hiermee geholpen kunnen worden.

Het is diep triest dat wij zo het milieu vervuilen andere laten barsten in hun armoe en honger, om ons als volk een paar uur uit te leven, en dan ook werkelijk uit te leven, lees er de kranten maar op na vandaag.

Onze minder bedeelde naasten zijn op zo.n moment helemaal uit het zicht en tellen niet meer mee.

Nee wat mij betreft mag men al deze rommel afschaffen en het geld op een betere manier gaan besteden.
Loïs

Bericht door Loïs »

Origineel geplaatst door Elzi
Origineel geplaatst door Adje
Mensen veranderen niet makkelijk, ndons, pars. Ook refo's zitten vast!
Of ze slaan helemaal door, Adje!!!!
Ik vraag me af of dat 'doorslaan' is.
Als je christen bent probeer je toch zo milieubewust mogelijk te leven? (dat wordt veel te weinig gedaan door allerlei christenen) Dat geldt op alle terreinen!

Groetjes van Loïs.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Matthijs
Als ik dan denk aan deze tekst uit Gods heilig en onfeilbaar Woord.

1 Korinthiërs 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Vuurwerk afsteken ter ere Gods?

Ik zou kan dat niet kunnen....
Wat wil jij nu met zo'n opmerking Matthijs? Wil je 'de rechtzinnige vrome jongen' uithangen ofzo?

Neem jij dan maar een glas champagne en een oliebol ter eer van God........


Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

Over de milieuvervuiling:

"Landelijke cijfers wijzen uit dat er tijdens oud en nieuw een miljoen kilo fijn stof vrijkomt," zegt beleidsmedewerker lucht ir. S. van den Elshout van de milieudienst [DCMR]. "Dat is ongeveer zes procent van de totale jaarlijkse uitstoot van verkeer."

En dan twee doden en al die gewonden nog . . . Da's helemaal erg.
Elzi

Bericht door Elzi »

Origineel geplaatst door Breekijzertje
Wat wil jij nu met zo'n opmerking Matthijs? Wil je 'de rechtzinnige vrome jongen' uithangen ofzo?

Neem jij dan maar een glas champagne en een oliebol ter eer van God........


Een 'breekje' van Breekijzertje
Alsjeblieft zeg, weet je geen betere reactie te plaatsen dan deze..!?

Matthijs heeft daarom wel goed gelijk!!!




Elzi
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door Breekijzertje
Wat wil jij nu met zo'n opmerking Matthijs? Wil je 'de rechtzinnige vrome jongen' uithangen ofzo?

Neem jij dan maar een glas champagne en een oliebol ter eer van God........

Een 'breekje' van Breekijzertje
Mmmmm.... dan is Matthijs niet de enige 'rechtzinnige vrome jongen' hier op dit forum.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik denk dat God zich niet zo druk maakt om vuurwerk (volgens de chinezen demonen wel, maar dat is weer een ander verhaal). Op een manier is het toch ook genieten van hoe mooi de schepping toch eigenlijk is (buskruit en vuur zijn uiteindelijk, de grondstoffen er van althans, door God geschapen). Maar ik kan Breekijzer prima begrijpen, als je zulke teksten gaat toepassen op vuurwerk. Want pas hem dan overal op toe: auto rijden, niesen, knutselen, over het gras lopen, de hond aaien, naar de WC gaan, etc., etc. Het is wat vergezocht, niet?

Die twee doden en al die gewonden, dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar dat heeft meer met een bepaalde houding van mensen te maken dat het zover is gekomen dan met vuurwerk an sich.
Cas777

Bericht door Cas777 »

Madtice heeft wel een punt.

Dat er twee mensen overleden zijn kan geen argument zijn. Zeer veel activiteiten kun je met een dergelijk argument als 'fout'' betitelen, omdat ook bij die activiteiten wel eens ongelukken gebeuren.

Hoeveel doden heeft bijvoorbeeld het schaatsen reeds veroorzaakt?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Is de absurde vervuiling geen argument? Daar rijdt heel Nederland twee maanden auto voor.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
peentje

Bericht door peentje »

Ik vind dat je vuurwerk af mag steken, maar bedenk dan wel waarom je dat doet, maar ik denk dan, heeft het nut geld uit te geven aan vuurwerk, dan kun je net zo goed een briefje van 5 euro verbranden, dat is in principe hetzelfde, ik vind wel je mag je zelf wel vermaken, maar kan dat niet op een andere manier, geef het geld aan een goed doel, ik geef toe, dat doe ik ook niet altijd, maar toch het is een tip, of koop er wat anders voor, maar om geld af te steken vind ik niks.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Vuurwerk is geldverspilling en milieuvervuiling (Parsifal: twee maanden autorijden is toch slecht...???), maar Bijbelse redenen om het niet af te steken zijn er denk ik niet.
Plaats reactie