Hoe verliep de jaarwisseling??

Plaats reactie
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Hoe verliep de jaarwisseling??

Bericht door kridje »

Hoe verliep de jaarwisseling bij jullie? Was het in jullie plaatselijke gemeente rustig of een zootje?

Bij ons was het echt een zootje! Als er totaal 100 politie/ME rond liep, dan overdrijf ik zeker niet! En dat voor het kleine Moerkapelle!!! Triest maar het komt voor een groot gedeelte door een verkeerd beleid van de plaatselijke gemeente en een verkeerd optreden van de politie!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Bij ons in de straat werd behoorlijk veel vuurwerk afgestoken. Hoorde net dat in Almelo een jongen van 29 omgekomen is met vuurwerk.


tukkertje
Elzi

Bericht door Elzi »

Verliep bij mij ook heel rustig thuis. Niks geen gerommel, en geen bende op straat. Alleen de schuinoverbuurman, beetje 'n griezel om te zien (helemaal kaal, een beer van een kerel, is uitsmijter :bu ) had de portomonee weer eens goed opengehouden. Hij stak veel af.
Deze keer ook geen vreugdevuur, wat altijd traditie is geweest, omdat het 2 jaar terug goed uit de hand liep.


Echt heel stil!



Elzi
appie21

Bericht door appie21 »

beetje veel wijn op maarvoor de rest net jes en rustig verlopen...(ik kon niet bellen??? netwerk lag plat?!!!!!!
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Het is bij ons ook nog nooit zo rustig geweest.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Bij ons ook alles rustig verlopen.. Je hebt er wel van die vernielzuchtige lui bij, maar het viel dit jaar gelukkig mee. Normaal gesproken zijn de bushokjes ook altijd verwoest, maar dit jaar niet.. Dat viel me gelijk op vanochtend.
We hadden anders verwacht, omdat afgelopen zomer de grootste discotheek is afgefikt:bou: in Hoogveen, en daar brachten elk jaar duizenden jongeren altijd de jaarwisseling door.

Nog wel een paar keer 's nachts de brandweer en de politie langs horen scheuren en wat zatte lallende jeugd.

O'ja ook nog wat geinigs mee gemaakt gisteravond. De baldadige jeugd van Hollandscheveld hadden de hekken van de kerk afgesloten met kettingen, dus niemand kon gelijk weg. 'k Vond het wel grappig...

Groeten,
Matt
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Bij ons alles hetzelfde als vorig jaar.. wij hadden geen vuurwerk maar de buren wel, onze nieuwe buren ook maar dat was geen verschil met onze oude buren.. In de disco was het best druk, en waren redelijk wat vervelende lastigvallende jongens maar het was wel gezellig...
En ik heb een glas gebroken een minuut na twaalven... heej scherven brengene geluk toch.. :thu
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Gewonden na zware vuurwerkbom onder ME-bus
Gepubliceerd op woensdag 1 januari 2003 12:46

MOERKAPELLE (ANP) - Drie leden van de mobiele eenheid (ME) zijn tijdens de jaarwisseling in Moerkapelle gewond geraakt, nadat relschoppers een zware vuurwerkbom onder een ME-bus hadden gegooid. De jaarwisseling verliep volgens de politie in een agressieve en provocerende sfeer.
Twee politiemannen kregen bierflessen en vuurwerk in het gezicht gegooid tijdens schermutselingen met circa tweehonderd jongeren in de Zuid-Hollandse plaats. Jongeren gooiden vuurwerk en bierflessen naar de politie. Twee agenten raakten daarbij gewond.

Na de aanhouding van een verdachte keerde de jeugd zich massaal tegen de politie. De ME voerde een aantal charges uit. Drie uitstappende ME'ers raakten aan de benen gewond toen de relschoppers een zware vuurwerkbom onder hun bus gooiden.

De politie sprak haar verontrusting uit over het bijzonder agressieve gedrag van de jongeren en het gebruik van het zeer zware vuurwerk in Moerkapelle.

In totaal zijn in de regio Hollands Midden circa vijftig mensen aangehouden voor vooral het plegen van vernielingen.

Copyright 2003 ANP
Jelle

Bericht door Jelle »

Bij ons was de jaarwisseling net als andere jaren, een hoop geknal en veel vuurwerk. Vanuit mijn woonkamer vandaan had ik daar mooi zicht op en ben nog maar binnen gebleven tot alles een beetje verminderde.
Voorts een goede oudejaarsavond gehad, de dominee had een bijzonder mooie preek (uiteraard uit Psalm 90) maar we mochten bemoedigd de kerk uitgaan. Nieuwjaarsmorgen preekte de dominee over de gelijkenis van de onvruchtbare vijgenboom. Dit wist hij bijzonder mooi van toepassing te maken op het nieuwe jaar wat we weer in mochten gaan. De Heere heeft ons nog niet uitgehouwen en geeft nog weer gelegenheid tot bekering. Een indringende oproep tot bekering en verootmoediging. We mochten in elk geval ook van deze dienst bemoediging ontvangen.
Verder op nieuwjaarsdag mijn dochter nog gebeld vanuit zwitserland, Waar ook al niet veel sneeuw lag, en zijn Admin met vrouw admin en kinderen langs geweest.
Verder heerlijk niets gedaan wat spullen opgezocht voor ons vertrek van a.s. vrijdag.
Plaats reactie