NIEUWE SCHOKKENDE TEKSTEN OP TABAK

david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door Rens

Dat jij aan "eigen schuld dikke bult" de doodstraf wilt verbinden verbaast mij in hoge mate!! Ik zie het verband niet écht!

Groet, Rens
Haha Rens, logisch dat je dat niet zag, want ik had het een beetje krom geschreven.
Ik bedoelde het half-serieus, half-grappig in de emotie van het moment: mensen die alleen maar heel hard 'eigen schuld, dikke bult' kunnen zeggen die vind ik nogal kortzichtig. Vooral als ze dat tegen rokers zeggen die zeer gefrustreerd zijn op het gebied van stoppen met roken. Dus voor die 'harde' mensen mag wat mij betreft de doodstraf weer ingevoerd worden.

En dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, maar om aan te geven dat ik die 'harde' mensen wel héél erg lomp vind...

Maar zo te horen heb jij geen last van stop-frustraties. ;) Mocht je inderdaad weer een poging ondernemen, dan raad ik je echt serieus dat boek wat ik gisteren al noemde aan. Velen hebben daar al baat bij gehad (waaronder ik).

Groet,
David
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Rens
Ik zeg voor mijzelf: ik rook door, ondanks dat ik wéét dat het mijn gezondheid ruïneerd, plus hetgeen in de Bijbel daarover staat (min of meer: tempel Gods).
Als we dit durven te schrijven; hebben we dan wel door hoe hoog, groot en machtig God is? Dat God niet 1 zonde door de vingers ziet? Dot hoort een mens toch een gigantische pijn te doen? Dat men het haast niet durft uit te spreken.

Ik merk van bij 'christelijke'-rokers het algemene besef dat het niet goed is maar men schijnt niet onder de indruk te zijn van de heiligheid van God! En dat God een verterend vuur kan zijn! Men doet zo laaks en durft het algemeen te verkondigen terwijl men zich juist hoort te schamen en zal proberen het rookgedrag aan niemand te laten zien! Zijn we dan zo afgeweken dat we ons niet eens schamen?

Voor de duidelijkheid we praten nu over roken en niet over andere zonde. Dus dood de discussie niet door opeens andere zonde erbij te halen want we hebben het nu specifiek over roken!
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Kridje,

Ik zal er geen andere zonde bijhalen. Een ding wil ik wel duidelijk stellen: we doen niet alleen zonde, we ZIJN zonde. Tot de laatste snik. Wees ervan verzekerd dat we allemaal zondaren blijven. En als het goed is schamen we er ons vaak voor. Maar ga niet goedkoop de "rookzonde" te voorschijn halen alsof rokers de grootste criminelen zijn. Als God ervoor zorgt dat je er last van krijgt dat je rookt zorgt Hij er ook wel voor dat je het doorzettingsvermogen krijgt om te stoppen, denk je ook niet?

Het kwade dat ik niet wil, doe ik.... Ken je die zinssnede. Niet om je als roker achter te verschuilen, maar de bijbelse werkelijkheid.

Een ieder die meent te staan, zie toe dat hij niet valle.
Adje

Bericht door Adje »

Inderdaad, Rekna.
'christelijke'-rokers
kVind het een beetje aso om dat zo neer te zetten. Net of je niet christelijk kan zijn terwijl je rookt. Je bent toch niet voor niets verslaafd, Kridje? En wie weet heb jij wel een andere boezemzonde waar je niet af kan komen!
madelief

Bericht door madelief »

Ik vind die teksten op die pakjes maar overdreven. Veel mensen doen er nu een hoesje om heen. Ik denk dat het alleen een heel klein beetje helpt als je wilt beginnen met roken.
Maar mensen die verslaaft zijn kopen die rommel toch wel.
Duur of niet.......................
Geen sigaretje minder hoor moet je maar denken. Het is alleen maar om de staatskas te spekken.

Madeliefje ( maar ik rook niet)

:,:,:,:,
Schuimpje

Bericht door Schuimpje »

Zou het niet zo zijn dat, hoe meer men er aandacht aan besteed, hoe aantrekkelijker het wordt, en dat geld zeker voor de jeugd.!!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik vind die nieuwe anti-rook reclames wel goed, met die van of je je-weet-wel er kleiner van wordt, en coole houdingen, en dergelijke: laten zien dat roken uncool is en niet-roken cool helpt voor de jonge jeugd best preventief denk ik. Je begint er volgens mij niet aan omdat je het zo lekker vindt, maar om er bij te horen (of is dit een al achterhaald cliche?). Voor de wat langere rokers helpt geen een reclame meer natuurlijk, alleen de wil om er mee te willen stoppen.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

HOERA

Ben inmiddels al 3 weken gestopt met roken.

'k Voel me erg gezond moet ik zeggen!!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

:bou::bou::bou: SUPER!!!!! :bou::bou::bou:

Probeer tijdens moeilijke momenten naar Christus te kijken.

Hij leefde in heel zijn gestalte als een gezond iemand want daarin was Hij ook onbevlekt. Zie Hem dan als een voorbeeld!

:in:in:in:in:in:in:in:in:in
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Origineel geplaatst door rekna
HOERA

Ben inmiddels al 3 weken gestopt met roken.

'k Voel me erg gezond moet ik zeggen!!
EN NU AL EEN HELE MAAND:bou::bou::bou:
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

:in:in:in:in:in:in:in:in:in TOPPIE!! :in:in:in:in:in:in:in
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

EN NU AL EEN HELE MAAND:bou::bou::bou:
En nu al 7 weken!!!
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ga zo door Rekna!! Ik ben straks in Januarie een jaar van het roken af:bou:. Moet zeggen dat ik er nu nog wel moeite mee heb, vooral in het weekend en op zondag. Maar ik begin er nooit meer aan.
Ik heb een jaartje of 5 gerookt. Per dag rookte ik een pakje Marlboro of soms meer. Vooral op de markt was het altijd veel roken. Aan de ene kant van de kraam een sigaret en aan de andere kant ook een sigaret. Heerlijk!!!
Afbeelding


[Veranderd op 1/11/02 door Matthijs]
Plaats reactie