Asielzoekers/ allochtonen toelaten in je winkel

secret boy

Bericht door secret boy »

Ik kan het opzich wel begrijpen als constant je winkelwaar onder je ogen vandaan word gegapt..
Maar zou je ze dan niet beter op heterdaad kunnen betrappen?
Dan kun je ze bij de politie aangeven en krijgen ze een flinke boete.
Ik denk dat je zo alleen maar agressie oproept als je bij de deur van je winkel gaat staan en ze om de beurt naar binnen laat gaan.
david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door Admin
Terecht of Asociaal ?

Terecht, lijkt mij. Dit soort beleid wordt in sommige winkels net zo goed gevoerd ten aanzien van scholieren. Sommigen zeggen: niet meer dan twee tegelijk naar binnen.
In winkels waar cd's en dergelijke verkocht worden: per groep 1 cd en elke scholier mag 1 nummer beluisteren.

En dat lijkt mij net zo terecht als dit 'asielbeleid'.

Wat de winkeliers betreft... Bij hen ligt de verantwoording dit beleid op een dusdanige manier te voeren dat ze de zaken niet pijnlijker maken dan ze voor sommige asielzoekers misschien al zijn.

Dunkt me.
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij wel terecht maar misschien op een andere manier aan te pakken.
We kennen in Nederland toch wel meer, de uitsmijter bij de ingang en wordt de een wel en de ander niet toegelaten.
En dit heeft niets te maken met buitenlanders want het als Nederlanders zouden zijn zou ik ze ook willen weren uit mijn winkel.

Het vervelende in nederland is dat de dief geen dief meer is maar de winkelier of een ander persoon geeft namelijk de gelegenheid.
Bij mij blijft stelen, stelen ,maar in Nederlands is dat niet meer zo. jammer.

Als ik zeker wist of ze kon betrappen op diefstal, ongeacht wie het is of was ik zou ze bij kop en kont beetpakken en de tent uit smijten.
Het zijn tenslotte jou spullen die ze jatten en daar kom ik zelf wel voorop, want bij de overheid krijg je beslist geen gehoor.
Ja gehoor wel want jij bent 4 uur later nog bezig met aangifte te doen en de dader loopt na 10 minuen al weer rond om te kijken waar hij nu weer wat kan jatten.
Lecram

Bericht door Lecram »

Zeer onterecht. Er wordt uitgegaan van het feit dat de asielzoekers de dieven zijn, terwijl dat in Wapenveld voor die video's niet het geval was. Dat waren wel zwarten, maar geen asielzoekers.
In Wapenveld is een hetze ontstaan tegen deze mensen, omdat ze waarschijnlijk nog nooit een zwarte hebben gezien. Ze zouden eens een poosje in het westen moeten rondlopen, dan piepen ze wel anders.
Billy

Bericht door Billy »

Bij een shellstation in de nabijheid van de SG Guid De Bres te Rotterdam weet ik nog dat er een bordje op de deur stond met de tekst:

niet meer dan 3 scholieren tegelijk naar binnen

waarom werd dit gedaan? omdat OOK die refo-scholieren het schijnbaar niet konden laten om met een onbetaalde zak chips of mars de winkel te verlaten.
Wilde de spreuk beweren dat alle scholieren Dieven waren ?? nee! maar er werd wel veel gestolen door de scholieren dus had men gekozen voor deze aanpak. kwam er een auto met 5 volwassen allochtonen aan, mochten ze gewoon met z'n vijven tegelijk naar binnen want het waren immers geen scholieren.

In diezelfde lijn zie ik het bordje waarin asielzoekers ook maar met 2 tegelijk naar binnen mogen. Als het helpt? OK dan.

wij als ( niet stelende scholieren) hadden ook maar te nemen dat we maar met z'n drieen tegelijk naar binnen mochten.

Er zijn er blijkbaar een aantal die het voor de andere verknoeien. Voelden we ons gediscrimineerd? Nee hoor! hebben we een klacht ingediend ?? nee hoor!

En omdat het nu weer allochtonen of asielzoekers betreft is het ineens discriminatie of generaliserend?

Kom nou zeg!

Inderdaad peiepen wij hier in het westen wel anders Marcel! Het loopt hier de spuigaten uit! en dat willen ze daar in Wapenveld voorkomen!

LANG LEVE HET NIEUWE ASIEL-REGERINGSACCOORD!!!!!!

( oeps billy , pas op wat je weer over je heen gaat krijgen.....................)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Kijk Lecram dat bedoel ik nu, wat Billy hier nu schrijft.
Het veschijnsel niet meer als drie scholieren daar hoorde je niemand over, ook de ouders niet, want de jongelui konden nog een reprimande van pa en ma krijgen als ze er achter kwamen.
Maar zodra het maar over allochtonen, marokkanen en zwarten gaat springt iedereen als door een wesp gebeten overeind.
Blijkbaar mocht onze jeugd wel een verbod opgelegd worden maar de huidige buitenlanders die zich misdragen blijkbaar niet.
Vreemd toch dat men van buitenlanders alles wil accepteren maar niet van de eigen (autochtonen) jeugd, die mag je dan blijkbaar wel verbieden ergens in groepen te komen.
Mirror

Bericht door Mirror »

Tja, het is maar wat je discriminatie noemt...
Adje

Bericht door Adje »

[/quote]
niet meer dan 3 scholieren tegelijk naar binnen[/quote]

Het bordje is inmiddels veranderd voor een ander: niet meer dan 5 scholieren tegelijk naar binnen. Jaja!!!

[/quote]LANG LEVE HET NIEUWE ASIEL-REGERINGSACCOORD!!!!!![/quote]

Maar het IS al zo streng, Billy! Er komt al bijna geen hond meer binnen, laat staan een politieke vluchteling!!!

En dan nog wat: de meeste problemen worden volgens mij niet veroorzaakt door asielzoekers die nu binnenkomen, maar door tweede- en/of derdegeneratie asielzoekers.... En wat wilde je daaraan doen? Terugsturen kan niet, we hebben hun voorouders zelf binnengehaald...
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Sinds in Hoogeveen een asielzoekerscentrum staat zijn er heel veel meer winkeldiefstallen gebeurt. De ALDI in de hoofdstraat moet al sluiten omdat er meer gestolen wordt door asielzoekers en dan gekocht.

De riool was ook een keer verstopt bij het asielzoekerscentrum toen een rioleringsbedrijf ging kijken kwamen ze honderden lege portemonnees tegen.

De echte asiel zoekers kunnen zo'n reis niet betalen en zijn hier ook bijna niet. Alleen criminelen kunnen zo iets. Dus gewoon enkeltje land van herkomst bij crimineel gedrag.

Canada heeft de Northwest Territories Provincie over waar geen mens woont laten ze daar een centrum voor ze bouwen.
Billy

Bericht door Billy »

dit had onder het paarse bewind niet gezegd mogen worden.
maar het zijn welm statistisch bewezen FEITEN!!

BRAVO voor Blokker!Blokker geeft illegalen schuld van overvallen Geplaatst: 6-8-2002 | 11:45 Laatst gewijzigd: 6-8-2002 | 11:45LAREN - Jan Blokker, mede-eigenaar van Blokker Holding, geeft de „complete asiel- en illegalenindustrieâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Rens,

In de tachtiger jaren had onze SP toch al een duidelijke mening omtrent het asiel beleid, en over concentraties allochtonen in de steden?

Die waren toen al voor (gedwongen) spreiding.
Ik ben ook blij dat het onderwerp geen taboe meer is, maar we moeten wel uitkijken ook weer niet de andere kant uit te slaan, zodat je hetzelfde kreeg als onder het nazisme, dat één groep overal de schuld van kreeg.
En in sommige postings hier mis ik elke nuance.
Fenomeen

Bericht door Fenomeen »

Ik zal het ontopic houden en in mijn altijd 'helder taalgebruik' :D

Volgens mij heeft het weinig met discriminatie te maken.
Al waren het marsmannetjes, je mag niet jatten! Klaar!

Het is heel jammer voor sommige asielzoekers/leerlingen/enz dat zij de dupe worden van deze maatregel maar aangezien het voor de desbetreffende winkelier erg prettig is als ie nog wat in de schappen tegen sluitingstijd heeft moet het maar.
Ik geloof niet dat het een hetze tegen asielzoekers is, maar gewoon een kwestie van statistiek.

En nog meer beveiliging enz, daar zie ik het nut niet van in.
Een winkelier is een winkelier en geen beveiligingsbeambte!
madelief

Bericht door madelief »

Soms hangen er er ook bordjes op voor scholieren of studenten dat er maar twee tegelijk naar binnen mogen. Daar hoorje toch ook niemand over.............
Net zo goed discriminatie.
:?:?:?:?
Plaats reactie