stroomstoring

Plaats reactie
pingpongbal

stroomstoring

Bericht door pingpongbal »

Heeft er nog iemand last gehad van de stroomstoring???

Pingpongbal zat in de tram (in Rotterdam) en die stopte ineens. Dus maar lopend verder naar school. Kwam ik bij de school, was alles donker. Er zaten er vast in de liften. We moesten allemaal de school weer uit.

Na een tijdje werd omgeroepen dat we geen les meer zouden hebben vandaag. Lekker vroeg weekend dus! We mochten naar huis.

Maar hoe? Treinen, trams, metro, alles lag plat. Met de bus dus maar. Maar er waren natuurlijk meer mensen die op dat idee kwamen. Dus het duurde wel even want bij iedere halte was het weer proppen of er nog een paar mensen bij konden. Kwade mensen die op de ramen sloegen dat ze er in wilden. :mad:

Grote stroomstoring treft Rotterdam, treinverkeer ernstig ontregeld

Uitgegeven: 6 december 2002 09:38
Laatst gewijzigd: 6 december 2002 13:45

De regio Rijnmond is vrijdagochtend getroffen door een grote stroomstoring. Ongeveer 300.000 huishoudens in Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen kwamen zonder elektriciteit te zitten. Ook het openbaar vervoer, bedrijven en scheepvaart werden getroffen. Rond half elf kwam de stroomvoorziening weer enigszins op gang.

Rond negen uur viel de spanning weg doordat met een vorkheftruck in het schakelstation Waalhaven in Rotterdam een hoogspanningsmast werd geraakt. Vervolgens werd een belangrijk schakelstation geraakt. Daarbij vielen twee gewonden. De politie sprak van een "gigantische stroomstoring". Mensen zaten vast in vastgelopen liften, treinen en metro's stopten, verkeerslichten vielen uit en trams stonden midden op de weg stil.

Het treinverkeer tussen Rotterdam Den Haag en Gouda liep vast, treinen kwamen onderweg stil te staan. Personeel van de afdeling intensieve zorg van het medisch centrum van het Dijkzigt Ziekenhuis beademde enkele mensen enige tijd handmatig omdat het noodaggregaat niet meteen werkte.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja, de server van onze vestiging in Rotterdam lag plat. geen email verkeer.


tukkertje
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Hoorde het over het nieuws!!!
limosa

Bericht door limosa »

Heel rotterdam lag plat! Ook bij mij op m'n werk. Deuren, liften, verlichting, airco, netwerk, computers, telefoons, GSM's en vooral de koffieautomaten: alles lag eruit. Servers werden ook niet meer opgestart omdat eerst het noodstroomsysteem (dat het overigens goed had gedaan geloof ik) weer moest worden opgeladen, ze waren bang voor nog een storing eroverheen. Nou ja, een keer op tijd naar huis is ook niet verkeerd. Moet je toch nog van alles regelen. Metro's reden ook niet dus allerlei carpooltjes nodig om iedereen thuis te krijgen.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Personeel van de afdeling intensieve zorg van het medisch centrum van het Dijkzigt Ziekenhuis beademde enkele mensen enige tijd handmatig omdat het noodaggregaat niet meteen werkte.
:#:# Ik moest helaas?? niet werken [nog niet trouwens een weekje vrij] maar dit is bijzonder verontrustend, was dit de lokatie dijkzigt of de Daniel de hoed kliniek? Het kan in ieder geval niet de gehele lokatie geweest zijn want we hebben 10 noodaggregaten en ze kunnen niet alle 10 weigeren! hooguit een.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jelle

Bericht door Jelle »

Bij mij gelukkig alleen maar even het wegvallen van de stroom. De lampen gingen uit en de accupack begon te piepen, dus mijn Pc´s bleven keurig doordraaien. daarna alles weer gewoon.
k´Schrok wel even want er moesten nog wat spullen via email naar de drukkerij en kon dus even geen stroomstoring gebruiken.

Maar als er geen stroom is kom je erachter hoe belangrijk dat stroom is, bijna voor alles wat je wilt doen heb je stroom nodig, zelfs om je verwarming te laten branden, elukkig hebben wij een openhaard en die hebben we al eens moeten gebruiken bij een langdurige stroomstoring in de winter. Gezellig hoor heerlijk knus bij kaarslicht om de openhaard heen zitten, starend in het vuur en je eigen schaduw, door het kaarslicht, flikkerend op de muur zien dansen.
limosa

Bericht door limosa »

Hahahaha Jelle kan bijna zonder stroom.

Gelukkig hebben wij een openhaard en die hebben we al eens moeten gebruiken bij een langdurige stroomstoring in de winter. Gezellig hoor heerlijk knus bij kaarslicht om de openhaard heen zitten, starend in het vuur en je eigen schaduw, door het kaarslicht, flikkerend op de muur zien dansen.
't Is eigenlijk heel ongezellig als de stroom in de winter niet af en toe uitvalt . . .
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik zat gisterochtend te ontbijten bij kaarslicht, de hele wijk lag plat.. had wel iets eigenlijk... alleen was het jammer dat de verwaroming het dus niet deed, maar dat het wel vroor buiten..
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dit bevestigd nog maar eens hoe afhankelijk we er van zijn. En tevens hoe kwetsbaar we zijn. Als een of andere dwaas het in zijn kop haalt om de stroomvoorziening voor een loange tijd plat te leggen, wat niet ondenkbaar is, hebben we een heeeel groot probleem.

Zeker met dit weer.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door tukkertje
Dit bevestigd nog maar eens hoe afhankelijk we er van zijn. En tevens hoe kwetsbaar we zijn. Als een of andere dwaas het in zijn kop haalt om de stroomvoorziening voor een loange tijd plat te leggen, wat niet ondenkbaar is, hebben we een heeeel groot probleem.

Zeker met dit weer.
inderdaad, toen mijn vader dat zei had ik ook echt zo, van wat moet ik dan doen? Maar op zich had ik wel zin dat ik de hele dag zonder stroom had gezeten, had ik mn boek misschien uitgelezen.. :bou:
Plaats reactie