xxx kleurlingen!

Em.

Bericht door Em. »

die is duidelijk Quazzy

Ik heb vandaag een interview gehouden met een moslim-vrouw en ik denk dat respect, verdraagzaamheid en bewogenheid heel erg belangrijk zijn.
Volgens mij moeten we als christen veel meer doen om die ander te bereiken en te begrijpen. Dan weet je tenminste waar je over praat en over wie je praat.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat weet ik nou nog niet zo net. De islam is onze grootste bedreiging wat betreft het christendom. Waarom moeten we ons dan daarin verdiepen. Voor je het weet zitten we helemaal onder dat juk. Klinkt mischien beetje cru.
Dit wil niet zeggen dat ik wat tegen die mensen heb, helemaal niet, maar wel tegen hun godsdienst.

tukkertje
Em.

Bericht door Em. »

ik heb ook iets tegen hun godsdienst, daarin ben ik het met je eens, maar doordat ik me erin heb verdiept ontdek je dat de Islam aan alle kanten rammelt. Verder kun je met respect voor de ander heel veel bereiken. De Koran spreekt zichzelf bijv. diverse keren tegen. Om met bijv. moslims te kunnen spreken is het juist heel belangrijk dat je wat van die godsdienst afweet, dat voorkomt dat je wordt vastgepraat. En ik ben overtuigd christen en ik word zeker geen moslim...
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hoezo is de islam de grootste bedreiging? Volgens mij is de new-age veel gevaarlijker omdat veel christenen daar ook half in zitten (terwijl ze het soms niet eens zelf door hebben).
Er zijn volgens mij geen christenen die leven vanuit de Koran.
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Loïs

Bericht door Loïs »

Pwwwt daar heb je helemaal gelijk in EvilJ!!

groetjes van Loïs.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

oeoeh joy, we hebben het hier net over bij mn studie...

Dit heb ik erover te zeggen.. Veel Nederlanders zijn passief tolerant, ze zeggen dat ze buitelanders tolereren maar zijn daar niet actief in. Het is waar dat immigranten zich moeten aanpassen, maar nederlanders moeten zich ook aanpassen aan die mensen, je kan ze niet zeggen van zet de cultuur waarin je geboren bent maar opzij want je moet nu leven volgens de nederlandse cultuur. Dat heeft nooit gewerkt, dat werkt nu niet en dat zal ook nooit werken. Verder is het eigenlijk iedere mening op zich, wat betreft dat de islam zou rammelen, sorry dat ik dit zeg maar ik vind dat het christendom net zo rammelt. En je kan sowieso niet naar alle moslims kijken van ooh die volgens de islam dus die denken zo en zo, je moet het natuurlijk per individu bekijken.
En dat New Age een bedreiging zou vormen, waarom zou er uberhaupt een bedreiging zijn? Wat is bedreigend... ik bedoel... mmm ik weet niet hoe ik het moet verwoorden...

Wat bedoel je met bedreiging? Waarom zou je je bedreigt voelen, je leeft toch in een multivulturele, multireligieuze samen leveing, er zijn genoeg christenen om het christendo in stand te houden en er zijn genoeg islamieten om de islam in stand te houden en New age is trouwens niet eens een geloof...

En je moet bedenken het is moeilijk voor vluchtelingen, zij voelen zich hier ook een bedreigd soort en komen hier met niks, soms (niet altijd) gaan ze stelen uit pure wanhoop omdat ze het gevoel hebben te verdrinken in deze maatschappij.....
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Mmmm, beetje vaag. Dus als ik me ergens niet op mijn gemak voel moet ik maar gaan stelen. :nono::nono:

En wat een betreft een multiculturele samenleving. Wie heeft daar voor gekozen???? Ik niet.

Waarom zou ik me moeten aanpassen aan die mensen?? Dat begrijp ik dus niet. Ik woon hier al heel mijn leven, nu komt er een buitenlander naast mij wonen, moet ik me ineens aanpassen. Raar hoor, lijkt mij niet meer dan logisch dat die buitenlander die hier komt wonen zich gaat aanpassen aan deze maatschappij. En ik weet ook heus wel dat ze zoms gebruiken hebben waar wij vreemd van opkijken. Dat zij zo. Er zijn ook wel veel nederlanders met die zich vreemd gedragen. Maar met aanpassen bedoel ik, de Nederlandse taal zo snel mogelijk spreken, nederlandse gewoontes overnemen etc.
peentje

Bericht door peentje »

Asielzoekers zijn beste mensen (als ze slapen dan)
Maar ik vind dat ze beter in hun land hadden kunnen blijven, als ze zich willen misdragen, laten ze dat dan in hun eigen land doen.:pukey:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tja inderdaad. wie moet zich aan wie aanpassen. Maar buitenlanders moeten zich aan de algemene dingen aanpassen.
peentje

Bericht door peentje »

Wat bedoel je met algemene dingen?:confused:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het belangrijkste de Nederlandse taal spreken. Kan me mateloos irriteren dat mensen die bijna hun hele leven hier gewoond hebben niet eens fatsoenlijk Nderderlands kunnen, terwijl ze wel weten waar ze moeten zijn om hun hand op te houden.
Plaats reactie