xxx kleurlingen!

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Daar gaat het niet om. Mensen mogen best met een accent spreken. Helemaal niets mis mee. Maar ze vertikken het gewoon.
peentje

Bericht door peentje »

Je moet niet iedereen over een kam scheren.:nono:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hun kunnen er wel wat aan doen. Als jij bv naar Denemarken gaat emigreren, dan probeer jij toch ook zo snel mogelijk Deens te leren./ En dan horen ze heus wel dat je geen Deen bent, maar je probeert je in ieder geval aan te passen.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Das gewoon onzin wat je nu zegt. Iedereen heeft een accent. Een oosterling, een fries, een groningen , een liburger. Dat is het probleem niet.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Origineel geplaatst door tukkertje
Laten hun maar eens eersdt begrip tonen voor ons.
Die asielzoekers! Ze schrijven niet eens fatsoenlijk Nederlands! Schande!!!
Kena

Bericht door Kena »

De Here heeft ons geleerd dat wij vreemdelingen met respect en warmte moeten ontvangen. KLOPT!
Ik ben kleurling (naast mijn Joodse bloed) en mijn vader is vluchteling. Eén ding leerde opa zijn kinderen: ´aanpassen!´ Als mijn vader, zijn broers en zus dat niet deden, werden zij op de ouderwetse manier afgeranseld.

Dus als kleurling mag ik zeker zeggen: aanpassen (en dan verwacht ik ook van de blanda´s dat ze ´ons´ met respect en warmte behandelen) en anders wegwezen!

Mzzl tov.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door tukkertje
Mmmm, beetje vaag. Dus als ik me ergens niet op mijn gemak voel moet ik maar gaan stelen. :nono::nono:

En wat een betreft een multiculturele samenleving. Wie heeft daar voor gekozen???? Ik niet.

Waarom zou ik me moeten aanpassen aan die mensen?? Dat begrijp ik dus niet. Ik woon hier al heel mijn leven, nu komt er een buitenlander naast mij wonen, moet ik me ineens aanpassen. Raar hoor, lijkt mij niet meer dan logisch dat die buitenlander die hier komt wonen zich gaat aanpassen aan deze maatschappij. En ik weet ook heus wel dat ze zoms gebruiken hebben waar wij vreemd van opkijken. Dat zij zo. Er zijn ook wel veel nederlanders met die zich vreemd gedragen. Maar met aanpassen bedoel ik, de Nederlandse taal zo snel mogelijk spreken, nederlandse gewoontes overnemen etc.
Stelen is natuurlijk niet goed, maar sommige mensen zien geen andere uitweg..

Maar hallo, hebben de vluvhtelingen ervoor gekozen dat hun land in oorlog was? Nee toch. En dit land was allang multicultureel voordat jij zelfs geboren was..

verplaats jij je eens in hen, als jij door iets naar Turkije moet vluchten gooi jij toch ook niet al je Nederlandse gewoontes van je af en Neemt alle Turkse gewoontes over? En ookal zo je dat willen doen, daar heb je hulp bij nodig, en hoe krijg je die hulp? Juist van de autochtonen. Ik heb het gevoel dat jij Immigranten in het diepe wil gooien en ze het zelf maar uit laten zoeken, maar dat zal nooit werken, jij zal ze moeten helpen, en dat is aanpassen, jij moet ook begrijpen hoe zij hier zijn gekomen wat hun achtergrond is... Want als je met een houding staat van jullie moeten je maar aan ons aanpassen zal het nooit werken.....
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door tukkertje
Daar gaat het niet om. Mensen mogen best met een accent spreken. Helemaal niets mis mee. Maar ze vertikken het gewoon.
Tuk heeft gelijk! Maar dat geldt ook voor de Duitsers hier op vakantie die alles in het Duits vragen en als je in Duitsland bent, willen ze je net als in Frankrijk amper in het Engels te woord staan.
Kena

Bericht door Kena »

Wiccangirl,

Tuk komt niet over dat mijn familie in de diepte werd gegooid! Gratis kan je Nederlandse lessen volgen, GRATIS. Noppes!!! Ik ben ook blij dat dit verplicht gaat worden.

Betreft asielzoekers... degene die tijdelijk blijven is logisch dat ze de taal niet onder de knie moeten krijgen dan alleen de nodige dingen. Degene die blijven dienen geschoold te worden in de Nederlandse taal.

Ik zie het al gebeuren dat ik mijn familie niet verstaan kan omdat ze vertikken Nederlands te leren, dan zou ik ze geen eens begrijpen! Dus Tuk heeft zeker een punt!
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Wiccangirl,

Tuk komt niet over dat mijn familie in de diepte werd gegooid! Gratis kan je Nederlandse lessen volgen, GRATIS. Noppes!!! Ik ben ook blij dat dit verplicht gaat worden.

Betreft asielzoekers... degene die tijdelijk blijven is logisch dat ze de taal niet onder de knie moeten krijgen dan alleen de nodige dingen. Degene die blijven dienen geschoold te worden in de Nederlandse taal.

Ik zie het al gebeuren dat ik mijn familie niet verstaan kan omdat ze vertikken Nederlands te leren, dan zou ik ze geen eens begrijpen! Dus Tuk heeft zeker een punt!
ja hij heeft een punt, maar dat hij er niet voor gekozen heeft een multicultureel land vind ik nogal een stom en zwak argument
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tuurlijk zijn buitenlanders onze naaste. Maar de vraag blijft. Wie moet zich aan wie aanpssen.
En ik ben van mening. Nederland is van de Nederlanders. Oke, zijn er dan mensen die van buitenaf hier heen komen. Goed, maar laten ze zich dan wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij.
Maar het begint er hier nu oa op te lijken dat wij ons maar moeten gaan aanpassen. Maar zo zit de vork niet in de steel.
En dan kan er wel geroepen worden dat dit racisme en discriminatie is, maar dat vind ik niet. Ik veroordeel deze mensen niet, want ze zijn net zo goed en slecht als mij. Laten we hier in Nederland een seen keer onze ogen open doen hiervoor. Alles moet hier maar kunnen en mogen.
Niet dus!!!!!!!!
Kena

Bericht door Kena »

Nogmaals, als kleurling mag en kan ik zeggen: geheel mee eens!!!
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Heej Tukker

ja ik ben het niet met je eens, maar ja meningen verschillen nou eenmaal. Wij hebben veel van de buitenlanders hier zelf naar toe gehaald als gastarbeiders, of door onze koloniën. Ik zeg ook niet dat we onze normen en waarden en tradities moeten omgooien maar we moeten de allochtenen wel de kans en de ruimte geven hun cultuur te bewaren..
Plaats reactie