xxx kleurlingen!

Britt1983

Bericht door Britt1983 »

Misschien moeten wij ons wat meer inleven in de allochtonen. Stel jezelf eens voor dat er hier oorlog is en je moet vluchten omdat je anders niet zeker bent van je leven. Je hebt niks meer alleen jezelf, en als je pech hebt ben je je familie ook nog kwijtgeraakt tijdens het vluchten. En dan kom je in een ander land. En als je dan denkt dat hun je wel willen helpen.... Niet dus, mensen gaan acties houden omdat ze je niet in de buurt willen hebben. Mensen zijn bang dat de waarde van hun woning en leefomgeving minder wordt als jij er gaat wonen. Je hebt meldplicht elke week, dan krijg je een stempeltje, en je krijgt een heel klein beetje zakgeld bijna nog te weinig om genoeg eten ervan te kopen. Je hebt geen privacy meer, een heel klein kamertje heb je voor jezelf, waar net een bed in past.
Noem je dat gastvrij en iemand in hun waarde laten??
Verder kijken we alleen maar naar de slechten en dat is maar een heel klein percentage van wat hier in Nederland is. Ja, sommigen stelen, en dat is ook zeker niet goed, maar berecht ze dan als we hier ook met Nederlanders doen! Sommigen willen ook geen Nederlands leren, en dat is ook iets wat ik niet goed vind. Als wij in een ander land zijn proberen wij ons ook verstaanbaar te maken en dat is ook niet altijd in hun taal. Als ze maar engels kunnen en later Nederlands gaan leren. En aanpassen is voor hun ook moeilijk, als je uit een arm land komt waar oorlog is enz, en je komt hier in een land waar vrede is, democratie, rijkdom. Daar pas je je niet zomaar aan. We moeten rekening houden met elkaar. Ons aanpassen aan elkaar. Ik woon dicht bij een AZC en mensen die ik gesproken heb die daar wonen zijn gewoon aardig hoor!

Ik hoop dat er meer mensen zijn die mijn mening delen. Maar laten wij als Christenen dan naleven wat God ons geleerd heeft:

Heb God lief bovenal en uw naaste als uzelf....

Groetjes,
Britt
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Echte vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom.. !!! Maar ik heb zelf het idee dat nog minder dan de helft echte vluchtelingen zijn in Nederland... Zodra het weer vrede in eigen land is dan direct weer enkeletje vaderland.. En is Nederland niet een beetje vol?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heb niets op asielzoekers tegen, zolang het maar geen economische of criminele asielzoekers zij.
Ik vind dat zodra een buitenlander niet wil integreren dat hij het land uit moet.
En dat heet niets met onmenselijk enzo te maken.
Mijn stelling is: buitenlander in Nederland, pas je aan, anders enkele ticket retour afzender.
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

Origineel gepost door EvilJ
Volgens mij hebben alle Rijssenaren dezelfde mening. [q]buitenlander in Nederland, pas je aan, anders enkele ticket retour afzender.[/q].

Ik snap het soms niet het RD, schreef over Kalid L. dat hij van marrokaanse komaf was, waarom moest dat er nu in? Hij is netzoveel NL-er als ons, nu krijgen we nogmeer een negatief beeld op marrokano's!
Wat wil je nou hier mee zeggen? Mensen die hier gekomen zijn omdat het in hun eigen land niet veilig is en moeite hebben soms met de integratie mogen retour afzender. Maar als een krant schrijft dat een marokaan iets gedaan heeft wat niet goed was, mag dat niet?

Volgens mij vind een groot deel van de nederlanders zich super mens ofzo, dat beslist in stand moet blijven en zo weinig mogelijk weerstand wil hebben in de vorm van buitenlanders. Is dat gastvrijheid, acceptatie? Wij zijn absoluut niet meer of minder waard dan iemand anders.

Lees het verhaal van de barmhartige samaritaan maar eens.

Lukas 10: 25-37

25 Op een dag was er een godsdienstleraar die wilde onderzoeken of Jezus' ideeën wel zuiver waren. "Meester", vroeg hij, "wat moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?" 26 Jezus vroeg: "Wat zegt de wet van Mozes daarover?" 27 Hij antwoordde: "U moet van de Here, uw God houden met heel uw hart, heel uw ziel, heel uw kracht en heel uw verstand. En u moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf." 28 "Goed!" zei Jezus. "Doe dat en u zult eeuwig leven krijgen." 29 De man voelde zich aangesproken. Om zich te rechtvaardigen, vroeg hij: "Wie is eigenlijk mijn medemens?" 30 Als antwoord gaf Jezus hem dit voorbeeld: "Een man reisde van Jeruzalem naar Jericho. Onderweg werd hij door rovers overvallen. Zij rukten hem de kleren van het lijf, sloegen hem bont en blauw en lieten hem halfdood langs de weg liggen. 31 Toevallig kwam een priester langs. Maar toen hij de man zag liggen, ging hij aan de overkant van de weg voorbij. 32 Een tempeldienaar die voorbijkwam, deed hetzelfde en liet de man gewoon liggen. 33 Gelukkig kwam er ook iemand langs die medelijden kreeg toen hij hem daar zag liggen. Het was een Samaritaan, een vijand van de Joden. (A) 34 De Samaritaan knielde naast hem neer, verzorgde zijn wonden met olie en wijn en legde er verband om. Daarna tilde hij hem op zijn ezel en ging er zelf naast lopen. Zij kwamen bij een herberg, waar hij hem verder verzorgde. 35 De volgende morgen gaf hij de herbergier twee zilveren munten en zei: 'Zorg goed voor hem. Mocht dit geld niet genoeg zijn, dan betaal ik de rest de volgende keer wel.' 36 Wat denkt u? Wie van deze drie was de medemens van het slachtoffer van de roofoverval?" 37 "De man die medelijden met hem had", was het antwoord. "Precies", zei Jezus. "Volg zijn voorbeeld dan."

Een heel duidelijk voorbeeld uit de Bijbel. Doe er mee wat je wilt, maar ik denk dat Jezus in deze gelijkenis duidelijk genoeg is geweest.

Groetjes,
Britt
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heeft niets met acceptatie te maken denk ik.
Als een buitenlander die hier mischien al we 10 jaar woond nog steeds geen woord Nederlands spreekt. Dan kun je mij niet wijsmaken dat die mensen willen integreren.
Ik ken ook wel mensen bij mij in de buurt(Turken) die praten zelfs plat(dialect). Dat noem ik integreren.

tukkertje
Wietse

Bericht door Wietse »

Ik heb er totaal geen last van.
Van wat ik hoor en lees omtrent de Asielzoekers/Medelanders, komen wij zelf te kort, en wel te kort op het politieke vlak.

Zoals de situatie NU is, ligt aan het beleid van het verleden.

Ik zie geen reden tot klagen, maar mogelijkheden om de situatie (doormiddel van beleid) er beter op te maken dan het nu is, zowel voor hun en ons.
Em.

Bericht door Em. »

Ik vind dat we veel te snel een mening geven over iets waar we bijna nix vanaf weten. Ik altans niet.
Volgens mij is het belangrijk dat we de ander (in dit geval de allochtoon) proberen te begrijpen en te weten te komen waarom ze iets doen.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze zich niet aan de regels moeten houden, we zijn hier nu eenmaal in Nederland, maar het je krijgt wel meer begrip voor de leefwijze van anderen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Maar hoever gaat dat begrip. Laten hun maar eens eersdt begrip tonen voor ons. Ze zijn hier als gast. Laten ze zich dan ook als gast gedragen.
rianne

Bericht door rianne »

Mattheüs 22:39; En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. (SV) Denk je nu echt dat Jezus daar zoiets mee bedoelde, tukkertje (en anderen)? Zelf ben ik heel lang best racistisch geweest, maar toch zijn het je naasten en ook zij hebben een onsterfelijke ziel. Misschien zou je met dat in je achterhoofd eens naar de mensen uit de AZC kijken, en zet dan al je andere vooroordelen eens aan de kant. je moet ze niet afschrijven als een pot nat....
Em.

Bericht door Em. »

Bekijk het eens van de andere kant:

Stel dat ik, een geboren en getogen Marokkaan, in Marokko belast zou zijn met de bevordering van de integratie van Nederlandse migranten aldaar.
Ik zou mij, uitgaande van mijn eigen waarden en normen, ongerust maken over het feit dat mijn Nederlandse migranten en hun kinderen nog steeds geen groepsidentiteit hebben ontwikkeld, en dat ze het nog steeds prefereren op hun eentje in een flat te gaan wonen in plaats van met z'n allen gezellig rondom een binnenplaats. Ik zou verontrust zijn over het feit dat die Nederlanders zich blijkbaar geen zorgen maken over de, in mijn ogen, overdreven vrijheid van hun vrouwen en dochters in de omgang met mannen en jongens. Ik zou verontrust zijn over het feit dat die zogenaamde medelanders, ondanks alle inspanning die Marokko zich intussen had getroost, toch nog steeds zo'n koele emotieloze, rationele en afstandelijke levenswijze hebben. Ze zijn gevoelsarm. Ze praten zacht en zonder gebaren, ze gebruiken hun handen en voeten niet. Niks geen emotie. Zelfs wanneer ze een belediging moeten slikken, worden ze niet agressief. De Nederlandse mannen huilen zelfs niet bij de begrafenis van hun moeder.

Als mijn integratiebeleid alsdaar gedicteerd zou worden door dergelijke zorgen, is het maar de vraag of ik daarmee mijn Nederlandse migranten werkelijk een dienst zou bewijen. Zou het niet beter zijn hun anders-zijn te accepteren? (uit D.Pinto, het virus cultuurverschillen)

Ik wil hier niet mee zeggen dat allochtonen alles maar moeten kunnen doen. We zijn hier in Nederland en we hebben regels. Wel is het belangrijk dat we proberen te begrijpen wat de ander ertoe beweegt iets doen of niet te doen. Dat zou een hoop geruzie voorkomen. Volgens mij is dit trouwens ook een christelijk principe.
Ik geef toe, als ik buitenlanders tegenkom op straat dan heb ik vaak ook zoiets van daar heb je er weer een, maar dat wil ik niet goedpraten. Het zijn nl. mensen voor de eeuwigheid geschapen en het is belangrijk om daar bewogen mee te zijn. Iets om aan te werken duzz

Groetjes...
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Grappig dat er in een deel van christelijk Nederland juist met meer argwaan naar allochtonen wordt gekeken, omdat zij zich niet voldoende integreren, terwijl juist een van de peilers van het christelijk geloof is dat christenen zich nooit compleet thuis zullen voelen hier op aarde, dat zij hier vreemdelingen zullen zijn omdat zij een Ander Vaderland hebben, een Hemels Vaderland. En dat vervolgens degenen die wel een poging doen om zich enigszins te integreren op deze aarde als vuil behandeld wordt en in plaats van het vroegere Melaats! Melaats! nu Werelds! Wereld! toegeschreeuwd krijgt.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

hij is heel raak Quazzy..
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Wietse

Bericht door Wietse »

Hoi Quazzy,

Hoe zou het komen dat er binnen christelijk nederland met meer argwaan naar asielzoekers gekeken wordt ?

Mijn stelling:

Als christen moet je jezelf verantwoorden tegenover God, de gemeenschap en tegenover je medemens, de normen en waarden van de gekozen religie bepalen wat er van je verwacht wordt.

Een meerderheid van de christenen die zich op deze manier inzet, zal dan ook van een asielzoeker of enig ander verwachten dat deze zich aanpast aan onze normen en waarden.
Plaats reactie