Rechter slaat lasergun uit handen
Rechter slaat lasergun uit handen
De lasergun, waarmee de politie hardrijders opspoort, mag niet meer gebruikt worden voor het beboeten van hardrijders. Bovendien mogen autobestuurders gewoon een lasershield in hun auto hebben om een ’schot’ van de lasergun af te weren.
.
De rechtbank in Leeuwarden heeft het openbaar ministerie (OM) dinsdag niet-ontvankelijk verklaard in een principezaak over het gebruik van laserapparatuur in auto’s. Volgens de rechtbank kan het OM door gebrek aan duidelijke regelgeving geen strafvervolging instellen voor het gebruik van dit soort apparatuur.
.
De rechtbank in Leeuwarden heeft het openbaar ministerie (OM) dinsdag niet-ontvankelijk verklaard in een principezaak over het gebruik van laserapparatuur in auto’s. Volgens de rechtbank kan het OM door gebrek aan duidelijke regelgeving geen strafvervolging instellen voor het gebruik van dit soort apparatuur.
wat doe je tegen hardnekkige hardrijders die de boetes voor lief nemen of precies weten waar de flitspalen hangen en daar dan voor remmen (zoals ik)??
ik denk dat als je boetes wilt geven om ongelukken te voorkomen, je beter een stappen rijbewijs kunt invoeren(hoop ik niet want dan ga ik eraan *snik*). elke keer als je ouder wordt (mee rij-ervaring) mag je harder, het zijn toch vooral de jongeren die ongelukken maken. (ik neem aan dat boetes bedoeld zijn om het aantal ongelukken naar beneden te dwingen) en keiharde maatregelen nemen, als mensen vaker dan vijf keer per jaar een boete oplopen (hoewel dit ook niet helemaal eerlijk is want niet iedereen rijd evenveel kilometers per jaar) dan rijbewijs kwijt voor heen poosje. verplicht theorie opnieuw halen. of verplicht weer praktijk examen doen. je kan heel wat leuks verzinnen.
ik denk dat als je boetes wilt geven om ongelukken te voorkomen, je beter een stappen rijbewijs kunt invoeren(hoop ik niet want dan ga ik eraan *snik*). elke keer als je ouder wordt (mee rij-ervaring) mag je harder, het zijn toch vooral de jongeren die ongelukken maken. (ik neem aan dat boetes bedoeld zijn om het aantal ongelukken naar beneden te dwingen) en keiharde maatregelen nemen, als mensen vaker dan vijf keer per jaar een boete oplopen (hoewel dit ook niet helemaal eerlijk is want niet iedereen rijd evenveel kilometers per jaar) dan rijbewijs kwijt voor heen poosje. verplicht theorie opnieuw halen. of verplicht weer praktijk examen doen. je kan heel wat leuks verzinnen.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... als ik tachtig mag worden mag ik door de geluidsbarriere heen. weet zeker dat de BX 1.9gt dat haalt.
het schijnt in Amerika al zo te zijn dat er een stappen rijbewijs is. je haalt je rijbewijs en je maximum snelheid is 80km/h (bijvoorbeeld) heb je een bepaald aantal kilometers afgelegd, dan mag je honderd en dan hondertwintig. snappie.
ik denk dat het ook misschien wel verstandig is, dat mensen die pas hun rijbewijs hebben herkenbaar zijn. bijvoorbeeld met een grote L..
ik weet niet hoe je het registeren van de kilometers moet realiseren. misschien een sensor in het stuur die aan de hand van hartslagregistratie kan identificeren wie de gebruiken is. of een persoongebonden sleutel met chip, deze chip heeft contact met de chip die in de mens gebouwd zit en zo bij kan houden of het wel eerlijk gaat (m.a.w. dat er niet iemand anders kilometers voor de beginneling gaat rijden)
fantastische ideeen... gnuif snuif....
het schijnt in Amerika al zo te zijn dat er een stappen rijbewijs is. je haalt je rijbewijs en je maximum snelheid is 80km/h (bijvoorbeeld) heb je een bepaald aantal kilometers afgelegd, dan mag je honderd en dan hondertwintig. snappie.
ik denk dat het ook misschien wel verstandig is, dat mensen die pas hun rijbewijs hebben herkenbaar zijn. bijvoorbeeld met een grote L..
ik weet niet hoe je het registeren van de kilometers moet realiseren. misschien een sensor in het stuur die aan de hand van hartslagregistratie kan identificeren wie de gebruiken is. of een persoongebonden sleutel met chip, deze chip heeft contact met de chip die in de mens gebouwd zit en zo bij kan houden of het wel eerlijk gaat (m.a.w. dat er niet iemand anders kilometers voor de beginneling gaat rijden)
fantastische ideeen... gnuif snuif....
oja, zeker, maar het heeft zo weinig nut. stel dat ik door een bromsnor aan de kant wordt gezet, en die geeft mij een vermaning, en een boete, daar leer ik veel meer van, dan dat ik een paar maanden later een briefje krijg van iets wat ik allang niet meer weet. bovendien ben je dan gelijk af van die 2km-te-hard-boetes. die hebben geen enkele functie, want het is niet noemenswaardig gevaarlijker om 82 te rijden i.p.v. 80, en je zit dan niet de helft van de tijd op je km/teller te loeren. je wordt dan gestraft voor wat je niet als overtreding ervaart, en eigenlijk ook geen overtreding is, omdat het eigenlijk een ongelukje is, en je niet de intentie hebt om te hard te rijden.Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Gewoon eigen schuld toch?
warrig verhaal hè?
Re: Rechter slaat lasergun uit handen
Dat waren nog eens tijden, volgens mij reden de rechters toen nog zelf. :roll:tukkertje schreef:De lasergun, waarmee de politie hardrijders opspoort, mag niet meer gebruikt worden voor het beboeten van hardrijders. Bovendien mogen autobestuurders gewoon een lasershield in hun auto hebben om een ’schot’ van de lasergun af te weren.
.
De rechtbank in Leeuwarden heeft het openbaar ministerie (OM) dinsdag niet-ontvankelijk verklaard in een principezaak over het gebruik van laserapparatuur in auto’s. Volgens de rechtbank kan het OM door gebrek aan duidelijke regelgeving geen strafvervolging instellen voor het gebruik van dit soort apparatuur.