Paddo's verboden!

Plaats reactie
007

Paddo's verboden!

Bericht door 007 »

Gedroogde paddo`s zijn harddrugs.

Gedroogde hallucinerende paddestoelen (paddo`s) zijn harddrugs en dus verboden. Verse paddo`s daarentegen mogen wél, aldus de Hoge Raad. De smartshop-branche reageert verbijsterd op deze uitspraak.


Heel goed, weg met die troep! No compromis zou nog beter zijn, maar daarmee zou je de gewone champignon ook misschien gaan verbieden?!

Tabaksreclame is ook uitgeroeid, heel goed!


[Veranderd op 6/11/02 door 007]
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Goede beslissing!

Maar we zijn niks beter dan deze mensen want ga maar eens na welke verslaving/drugs in onze kring rond gaat!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

De vraag is of het praktisch gezien werkt om drugs te verbieden. Mensen die verslaafd zijn komen er toch wel aan, en met het verbod druk je het de onderwereld in, terwijl je met een controlebeleid (en dus geen verbod) juist een beter zicht op de drugswereld hebt. Op die manier kun je de mensen beter helpen die verslaafd zijn.
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
De vraag is of het praktisch gezien werkt om drugs te verbieden. Mensen die verslaafd zijn komen er toch wel aan, en met het verbod druk je het de onderwereld in, terwijl je met een controlebeleid (en dus geen verbod) juist een beter zicht op de drugswereld hebt. Op die manier kun je de mensen beter helpen die verslaafd zijn.
Ja dat is typisch Paars-Nederlands beleid, daar walg ik van. Gedogen is toelaten en een compromiterende wet. Keihard moet de Nederlandse wet worden op dit soort dingen.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Keihard worden heeft geen zin. Mensen die het spul willen hebben komen er toch wel aan en door het 'keihard' te verbieden creeer je een Amerikaanse of erger, Russische onderwereld. Is dat wat je wilt? Het beleid moet zo afgesteld zijn dat mensen die verslaafd zijn gemonitoord kunnen worden en dat verslaafd raken ontmoedigt wordt.

En dan nog iets: je wilt (hard) drugs verbieden, keihard, maar een veel groter gevaar voor de samenleving is alcohol. Alcohol kost elk jaar meer (onschuldige) slachtoffers dan alle harddrugs bij elkaar. Ga daar 's wat aan doen!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tja,

Ik ben het niet met Madtice eens maar toch ook wel voor een gedeelte!

Ga maar ook eens na hoeveel leven er onder christen kapot gaan aan alcohol om maar niet te spreken over roken!

Gedogen heb geen nut! Hierdoor gaat men steeds een stapje verder! Mensen die alleen het gedoogbeleid hebben meegemaakt vinden dat het helemaal moet worden vrijgegeven, enz., enz.! Als overheid heb je ook de taak om de burgers in de samenleving te beschermen en met gedogen vind je het goed dat mensen aan die rotzooi dood gaan! Medeverantwoordelijkheid!

Hard aanpakken die rotzooi en natuurlijk ook de onderwereld! Want die is ook groot in Nederland!

Het gezegde 'Van kwaad tot erger'! is niet zomaar uit de lucht gegrepen en ook van toepassing op drugs!
Jelle

Bericht door Jelle »

Een slappe houding van de overheid, waaronder ook het gedoog beleid valt, is als de pest onder een bevolking.
Het gezegde: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, is hier ook op van toepassing.
We moeten niet iets goed vinden omdat er anders misschien. Nee dan moet ook dat ´anders misschien´, opgeruimd worden.
Het kan niet zo zijn dat we het kwaad toestaan omdat we anders elders negatieve gevolgen hebben. Nogmaals dan zal er ook wat gedaan moeten worden aan die andere negatieve gevolgen. Maar gedogen? dat nooit!!!!!:sne
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

OKee, ik zie al waar het fout gelopen is. Probeer alsjeblieft mijn idee los te zien van het gedoogbeleid van Paars, want dat geeft meteen al een negatieve connotatie die ik niet bedoeld heb. Wat Paars deed kan ik ook niet achter staan, en een gedoogbeleid zie ik ook niet zitten.

Wat is dan mijn idee? Mijn idee is, zoals hieronder al kort aangekaart, om de verslaafde te monitoren en de potentieele gebruiker af te schrikken. En dat niet alleen voor allerhande soorten drugs, maar vooral ook voor alcohol. Eventueel hierbij nog roken en ik heb zelfs zo'n vermoeden dat over een jaar of 50 ontdekt wordt dat koffie net zo schadelijk voor je is als een sigaret, maar ja, die twee wil ik hier nog even overslaan. Vooralsnog gaat mijn idee dus over drugs, inclusief alcohol.

Allereerst het eerste deel, het monitoren van de verslaafden. Hoe zie ik dat praktisch? Het is min of meer zoiets als het gratis verstrekken van drugs via een soort van drugs-apotheek aan mensen die nu verslaafd zijn. Deze mensen zullen geregistreerd moeten worden. Hoe registreer je een verslaafde, zou je zeggen? Simpel, verstrek gratis drugs :) Als vliegen op honing, om het zo maar 's te formuleren. Via deze 'apotheken' zijn de verslaafden beter op te sporen en na te trekken (aan de registratie kunnen bepaalde voorwaarden zitten, zoals het vinden van een baan en huis binnen een jaar, uiteraard met hulp van de drugs-apotheek-instantie). Op deze manier kunnen de drugsverstrekkingen gedoseerd worden en de verslaafden beter geholpen. Nogmaals, dit geldt dus ook voor alcoholverslaafden!

Het afschrikken zal moeten op een manier die de anti-vuurwerk en anti-rookreclame's voorbij gaat. Van kinds af aan moeten mensen niet alleen geconfronteerd worden met de gevolgen van drugs en alcohol, maar ook ingelicht. Dealers moeten boemannen worden. Het punt is, dat potentieele verslaafden niet op school zitten en lachen om TV reclames. Er is dus wat anders voor nodig om deze potentieele verslaafde niet aan te pakken, maar te begeleiden naar het punt waarop ze niet meer potentieel verslaafd zijn. Omdat het hier vooral gaat om drop-outs van school, is het noodzakelijk dat mensen die van school afgaan, zeker voor hun zestiende, onmiddelijk worden begeleid en op een trajekt worden gezet terug richting school. Voor de potentiele verslaafden die op school zitten moet gewoon betere voorlichting gehouden worden, en niet eenmalig, maar wekelijks. Iemand van wie men weet dat hij drugs gebruikt heeft(kliklijn, etc.) wordt meteen in zo'n programma gezet.

Maar, zal de slimme lezer opmerken, de onderwereld blijft bestaan en zal er voor zorgen dat veel verslaafden alsnog buiten dit programma vallen en overlast bezorgen. Ten eerste denk ik dat dat mee zal vallen. Gratis drugs en eventueel gratis nachtopvang zijn moeilijk te weerstaan voor elke verslaafde, en ten tweede moet die 'onderwereld' keihard aangepakt worden. Één van de voorwaarden voor registratie zou dus kunnen zijn het aangeven van wie je voorheen je drugs kreeg.

Tenslotte, dit is nog maar een idee. Geen idee is waterdicht. Dit idee kost een hoop inspanning van de gemeenschap, en klinkt erg bezwaarlijk, maar het helpt veel beter, zowel de verslaafde als de gemeenschap, dan het verbieden van drugs. Wat wou je dan doen met overtreders? Twee jaar in de gevangenis? Gedwongen afkicken? Dat soort dingen helpen veel minder en kosten veel meer dan dit idee.

Het probleem van drugs en alcohol is dat het inspeelt op de zinneprikkels van de mens. Het is de aantrekkingskracht van de verboden vrucht, de ultieme korte termijn bevredingen. Kortom, het is een mentaal-psychisch probleem EN verslaving, geen fysieke. Verbieden helpt net zo min als gedogen.

[Veranderd op 8/11/02 door Madtice]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Hmmm... het blijft opvallend stil hier. Heb ik mensen overtuigt of wordt er nog nagedacht over een reactie?
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
Hmmm... het blijft opvallend stil hier. Heb ik mensen overtuigt of wordt er nog nagedacht over een reactie?
Ja, heel snel over nagedacht.
De oplossing is heel simpel. Iedere verslaafde die er echt vanaf wil, helpen dmv gebedsgenezing! (Hij is dezelfde Nu!)De verslaving is in 1 klap opgelost, zonder randefecten etc.
En de andere die niet willen blijven moeilijk, wat kan Jezus voor hen doen als ze niet willen geholpen worden, of geholpen willen worden op hun manier?
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Gebedsgenezing werkt alleen als de zieke er achter staat. Ik weet niet of je elke verslaafde via gebed kan genezen, want ze zijn niet voor niets verslaafd: ze willen er niet vanaf.
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
Gebedsgenezing werkt alleen als de zieke er achter staat. Ik weet niet of je elke verslaafde via gebed kan genezen, want ze zijn niet voor niets verslaafd: ze willen er niet vanaf.

idd
quote: 007:
Ja, heel snel over nagedacht.
De oplossing is heel simpel. Iedere verslaafde die er echt vanaf wil, helpen dmv gebedsgenezing! (Hij is dezelfde Nu!)De verslaving is in 1 klap opgelost, zonder randefecten etc.
En de andere die niet willen blijven moeilijk, wat kan Jezus voor hen doen als ze niet willen geholpen worden, of geholpen willen worden op hun manier?



[Veranderd op 19/11/02 door 007]
Plaats reactie