Waarom de holocaust?

Plaats reactie
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik heb niet alles gelezen maar ik begrijp het hele geheel, en eerlijk gezegd vind ik dat de grootste onzin die er bestaat.

Mijn verklaring voor de holocaust: Hitler wilde macht hebben zoveel mogelijk, door zijn manier van manipuleren en door zijn uitstraling is dat gelukt. Vele mensen hebben hem gevolgd, veelal omdat ze eigenlijk geen keus hadden. Het ging een lange tijd niet goed in Duitsland en de meeste mensen wilden daarvoor een verklaring, Hitler had hier het makkelijkste antwoord: een minderheid, de Joden. Hij zei wat er moest gebeuren en dat gebeurde.

Ik ben geen christen maar heb ooit wel in God gelooft en ik geloof werkelijk niet dat de holocaust nodig was om de Joden iets duidelijk te maken...... Dit was een één mans actie.
ptl

Bericht door ptl »

Mja, een fantatisch artikel wat heel erg duidelijk de mening laat zien van een ultra-orthodoxe jood.

Wat betreft zijn weerleggingen van het NT: de meeste daarvan vervallen al, als je ipv de vervalste WH (of Nestle/Aland) text, de Textus Receptus (of een andere MT) pakt.

Daarbij haalt de schrijver van het artikel alleen maar namen aan uit de vroeg-christelijke kerk, die zeiden dat Jezus niet God was, terwijl bijna iedereen in de vroeg-christelijke kerk wel het God-zijn van Jezus geloofde (Origenus is dan wel een bekende naam, maar zijn meningen waren omstreden).

Daarbij is voor alle overgebleven 'tegenstrijdigheden' een acceptabele, en in overeenstemming met het OT zijnde, verklaring te geven.

Maar de jood die dat artikel geschreven heeft, raad ik aan op de zelfde manier als waarop hij tegenstrijdigheden in het NT heeft opgezocht, die ook eens te zoeken in het OT, hij zal er daar nog veel meer vinden...

Daarbij haalt die jood ook nog heel veel andere geschriften aan, om z'n gelijk te bewijzen, terwijl van die geschriften bekend is dat die elkaar tegenspreken (geschreven door verschillende rabbi's, met verschillende visies).

Daarbij is de Messias, die de schrijver van dit artikel schildert (nl, een machtige verlosser van aardse onderdrukking), niet de Messias die het OT tekend (Jesaja 53 spreekt over een Messias die moet lijden en sterven)

Wat betreft de Godheid van Jezus: Jesaja 9:5: Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst

Maar vergeet niet: een ieder die Jezus verwerpt als Messias, zal eeuwig verloren gaan. Je kan niet dit artikel als waarheid zien, en tegelijkertijd Jezus als zaligmaker van je zonden hebben. Kortom: wil je zalig worden uit je eigen werken (het houden van die 7 regels), of door het geloof in Jezus Christus, de Messias?

Ptl.
The Critical Brother_123

Bericht door The Critical Brother_123 »

Origineel gepost door ptl
Mja, een fantatisch artikel wat heel erg duidelijk de mening laat zien van een ultra-orthodoxe jood.

Wat betreft zijn weerleggingen van het NT: de meeste daarvan vervallen al, als je ipv de vervalste WH (of Nestle/Aland) text, de Textus Receptus (of een andere MT) pakt.

Daarbij haalt de schrijver van het artikel alleen maar namen aan uit de vroeg-christelijke kerk, die zeiden dat Jezus niet God was, terwijl bijna iedereen in de vroeg-christelijke kerk wel het God-zijn van Jezus geloofde (Origenus is dan wel een bekende naam, maar zijn meningen waren omstreden).

Daarbij is voor alle overgebleven 'tegenstrijdigheden' een acceptabele, en in overeenstemming met het OT zijnde, verklaring te geven.

Maar de jood die dat artikel geschreven heeft, raad ik aan op de zelfde manier als waarop hij tegenstrijdigheden in het NT heeft opgezocht, die ook eens te zoeken in het OT, hij zal er daar nog veel meer vinden...

Daarbij haalt die jood ook nog heel veel andere geschriften aan, om z'n gelijk te bewijzen, terwijl van die geschriften bekend is dat die elkaar tegenspreken (geschreven door verschillende rabbi's, met verschillende visies).

Daarbij is de Messias, die de schrijver van dit artikel schildert (nl, een machtige verlosser van aardse onderdrukking), niet de Messias die het OT tekend (Jesaja 53 spreekt over een Messias die moet lijden en sterven)

Wat betreft de Godheid van Jezus: Jesaja 9:5: Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst

Maar vergeet niet: een ieder die Jezus verwerpt als Messias, zal eeuwig verloren gaan. Je kan niet dit artikel als waarheid zien, en tegelijkertijd Jezus als zaligmaker van je zonden hebben. Kortom: wil je zalig worden uit je eigen werken (het houden van die 7 regels), of door het geloof in Jezus Christus, de Messias?

Ptl.
Ptl,
'k Weet niet waar je dit schrijven vandaan hebt gehaald, maar het gaat inhoudelijk in de verste verten niet in op de vraag in de topic 'waarom de holocaust?'
By the way, 'die jood' waar jij het over hebt is Eliyahu zelf, dus degene die het topic gestart heeft......
Even goed lezen hè!


The Critical Brother (niet van 'on topic' reageren hoor!)
Mij

Bericht door Mij »

geachte meneer Eliyahu,

In de tekst van de holocaust staat een link over het nieuwe testament.

U bent van mening dat het houden van de geboden u brengt tot eeuwig leven. Dat zal elke christen met u eens zijn. Maar nu vraag ik u uit de grond van m´n hart. Hoe denkt u dat te volbrengen?

Als je gelooft dat God volmaakt is dan haat hij elke zondige gedachte. Van de wet zal geen jotta noch tittel vallen! Één verkeerde gedachte zal u en mij veroordelen! Uw boodschap luid vrij vertaald; mensen het is hopeloos! we gaan er allemaal aan... Het houden van de wet is een prijzenswaardig streven maar de volmaakte mogelijkheid daartoe is de mens ontgaan! Als u dit ontkent zou ik graag van u weten hoe u het hebt klaargespeeld om het hele leven lang geen kwade gedachten, geen kwaad woord, geen kwade daad voor Gods aangezicht gebracht te hebben. Sterker nog, hoe het klaar heeft gespeeld om in dit leven als een volmaakte te leven. Wat is het verschil tussen u en God?

U beroept zich op vergeving? waar is de straf dan gebleven? door wie is die toorn weggedragen? Is die toorn in niets opgelost? Het arme in uw redenering vind ik dat het eeuwige leven is weggelegd voor degene die het rijkst bedeeld is, degene die capabel genoeg is om te voldoen... GOD IS ER VOOR HET ZWAKKE, HET VERACHTE, VOOR DE GROOTSTE ZONDAAR. (dat is pas rijkdom)

De reden waarom u Jezus niet ziet als God is omdat u hem spiegelt aan de mens! in menselijke waarneming is iemand pas machtig als hij een groot rijk of veel kracht heeft. Maar jezus wás machtig, wás krachtig alleen niet op de manier waarop u het graag zou zien.

Ik bid voor ons, vriendelijke groet; mij
ptl

Bericht door ptl »

'k Weet niet waar je dit schrijven vandaan hebt gehaald, maar het gaat inhoudelijk in de verste verten niet in op de vraag in de topic 'waarom de holocaust?'
Staat een link in het artikel naar het artikel over waarom de Joden Jezus niet accepteren als Messias. En als je dat artikel erbij leest, snap je meteen de achtergrond van dat artikel over de holocaust, en de bedoeling van de schrijver
Plaats reactie