Dialect

hape

Bericht door hape »

goeindag, hier zeet npoar weurdjes oet riessen. plat kuiern (=praten) doo viej in riessen bês gêene. ook op min woark dook geane riessens. ik zin dan ook nen echen vuurstaander van het platte kuiern.
ik roope dan non ook aandere riessenders op hier nen diskussie op gaank te zetn

de grootn,

hape
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

ik zin dan ook nen echen vuurstaander van het platte kuiern.
ik roope dan non ook aandere riessenders op hier nen diskussie op gaank te zetn

de grootn,

hape

Doen hape! lijkt me gezellig.
WELKOM op het forum!!


( wat is trouwens ""hape""??) :- :,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

keier????

volgens mij geen kinderen want dat noemen ze keiNder.

ik weet wel dat ze in de bommelerwaard ( en noord-brabant) het allemaal - als een soort turbotaal -- hebben over:

kei-leuk, kei-gaaf, kei-tof, kei-gezellig
en ga zo noch maar ff door.

Weet je, stelletje bommelse brabanders,

daar wordt ik KEI- gek van!!! :? :?


gr.

Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
hape

Bericht door hape »

Veuit dân meêr,
Low's kiekn, hoe veulle riessenders kiekt met, hoe zuwwet ower hêm, aaltied oawer 't wear is ôôk zo ofgezaagnt.
't vaalt neet met, skrieuwn in 't riessens, ik kân better riessens kuijern.

hape :bu
Aapje

Bericht door Aapje »

keinder zijn kinderen
keier zijn de stenen op het erf wij zeggen kaier eigenlijk.

En Billy als ik jou was zou ik maar dimmen anders laat ik je shaken begrepen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

En Billy als ik jou was zou ik maar dimmen anders laat ik je shaken begrepen.
kei-leuk lijkt me dat :sne :cool: :, :D

maarrre aapje.. heb ik gelijk of niet?? je hapt anders wel zeg!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
sochrio

Bericht door sochrio »

Dat krijg je he! Met die Herbalife mag je amper iets eten. Geen wonder dat je dan wat 'happerig' wordt.
Mirror

Bericht door Mirror »

Dat krijg je he! Met die Herbalife mag je amper iets eten. Geen wonder dat je dan wat 'happerig' wordt.
Aapje had al een ijzersterke reputatie, maar die wordt weer helemaal waar gemaakt. :P
En Billy als ik jou was zou ik maar dimmen anders laat ik je shaken begrepen.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Aapje

Bericht door Aapje »

quote]Aapje had al een ijzersterke reputatie, maar die wordt weer helemaal waar gemaakt. :P[quote]

HOEZO!

Billy, gij he gelijk hur ik vein oe een kei goeie vent.
Adde da mar wit.

En een honger dak heb jongens ik gaj gouw is ff friet eten vanavond. :P

MAg he met Herbalife
BOELY

Bericht door BOELY »

:, :, :, As wu allemo plat goan prot'n dan doe ik ok mee! We vink ut altied muuluk om in dialect te schrie'm. Ik weete niet woar as jullie allemoale van dònde kóóm maar uhm road maar ies in wulke oek ik wòne!!!
de Paus

Bericht door de Paus »

nou, boely, das nie so muuluk om te road'n. Ie woont in graffes. das an ginne kant van Kamp'n. Tis altied geklooj om doar te koom'n met d'auto. Ie mutt'n eerst over die rotbrugge daor over d'Iessel, dan muj nog doar Iesselmuun, en aj denk'n daj d'r bin, dan muj nog over zo'n rotonde. Da bin hielemoale van die rotding'n. Woar aj endes in graffes woont, da week nie. Om eerluk te ween: tintreseert mien ook geen mallebiet, want kspreeku toch allienig moar via internet.

Nou, kheb so sachies an weh weer genog ezegd. breie d'r un end an. kzol zegg'n: doe kallum an, en aj de been'n breek'n doet dan veurzichtig.

ajowhe!
de Paus

Bericht door de Paus »

Oja, da wak nog vergeet'n te zeng'n: ie muttn oppass'n daj nie graffus veurbei ried'n met d'auto. tis zo maggis klein dorpien. iene keer zugt'n en ie binter veurbei! En waart oe dan maor: want dan komie in Gallemuun! En ie will'n nie weetn hoe aster daor an toe giet. Dat hei nog weh kunn'n zien op de tevee, aj die uberhaupt weh hebm. Die gallemunigers die kun der wa van. Tis een vollekien apart. En endes tuss'n graffus en gallemuun, daor woon ik endes. Tis wellun gat woar as ik wone, maar tis ter wel mooi woon'n. Ut mooiste plekkien van dele weerld. Ak dan weerus in de grootn stad kome, dan denk ik bie miezelluf: tjoh, wat un ellende om hierzoot te mutt'n woonn! Geef mien dan toch maor 't platteland! Mooi tussen de koein en skaopies en de stront!

Doej rustig an?
bloob

Bericht door bloob »

want dan komie in Gallemuun! En ie will'n nie weetn hoe aster daor an toe giet.
wat is dr mis met GEALLEMûûNIGERS???! :sne

Ek koome dr ies in de moand en ekbin nog steeds leemd dr uut ekoomn...

Maar oke, 't is een apart slag volk. Maar dat geldt ook desalniettemin, niettegenstaande etc etc voor andere volkeren in ons midden: rijssenaren, zeeuwen, barrevelders... Dr valt mee om te gaan hoor. Je kan het leren. Gewoon op een studentenflat gaan zitten met alle bevolkingsgroepen vertegenwoordigd.
Adje

Bericht door Adje »

Alstjeblieft!!!! :stu :stu :stu

En dan nog tegen buitenlanders zeggen dat ze moeten assimileren! Laten we de hand maar in eigen boezem steken, en eerst de mensen hier opvoeden tot normale AB-Oud-Alblas-Nederlanders!!!! :,
Plaats reactie