prins bernard & albert-heyn personeel

Plaats reactie
Em.

prins bernard & albert-heyn personeel

Bericht door Em. »

2 albert-heyn medewerkers zijn aangeklaagd wegens mishandeling. Ze hadden een winkeldief overmeesterd, die de cassiere had bedreigd en geld had gestolen. Nadat het personeel hem had overmeesterd, zodat hij hun nix meer kon doen hebben ze hem nog 'mishandeld'.
Hiervoor zijn ze aangeklaagd. Prins Bernard vindt dit onzin en wil de eventuele boetes wel betalen zei hij.
De prins is officieel niet te ver gegaan in het geven van zijn mening, maar men had liever dat hij zijn mond had gehouden tot na de rechtsspraak?

Wat vinden jullie?? zijn jullie het met hem eens of niet? en is onze prins te ver gegaan????
micro

Bericht door micro »

In dit land heeft iedereen toch recht op een eigen mening? Ook prins Bernhard dus...

Ik ben bijvoorbeeld weer van mening dat zijn mening flauwekul is.
Em.

Bericht door Em. »

en waarom ben jij dat van mening???? :wink:
micro

Bericht door micro »

Heel simpel; een mens mag zichzelf en anderen verdedigen. Maar daarbij mag GEEN buitensporig geweld gebruikt worden.

Als iemand een rol snoep van me afpikt, mag ik hem ook niet doodslaan. Dat mag wel als hij probeert een mes in mijn lichaam te steken.

Proportioneel geweld is toegestaan. En dat is hier misschien wel niet gebeurt. Dat moet de rechter uitmaken.

Ik denk niet dat de officier van justitie zomaar besloten heeft tot vervolging. E.e.a. wordt een beetje vertekend weergegeven door de media, als je het mij vraagt... (o.a. door te benadrukken de helden maximaal 6 jaar cel boven het hoofd hangt-alsof de OvJ dat gaat eisen...)
Em.

Bericht door Em. »

da's wel waar ja. ik vind bernards reactie zelf eerlijk gezegd ook wel wat overdreven. het zou verstandiger zijn om ff de uitspraak af te wachten
micro

Bericht door micro »

Hij zet zichzelf in wezen een beetje te kijken, omdat hij zich waarschijnlijk op dezelde nieuwsbronnen baseert als ik. En die geven de feiten niet al te nauwkeurig weer als je het mij vraagt.

De reactie vloeit natuurlijk voort uit wat er onlangs in Venlo is gebeurt. De media positioneert dat nu als een schril contrast; "Kijk eens hoe onrechtvaardig het er aan toe gaat hier in Nederland!".

Voldoende stof tot discussie op de komende verjaardagen, ben ik bang...
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

Toen prins Claus net overleden was, zei hij ook doodleuk dat hij nog niet zeker wist of hij wel naar de begravenis zou gaan omdat hij gruwt van begravenissen. En dat ging over zijn eigen schoonzoon!!En die opmerking ligt me nog net de vers in het geheugen om dit nou ineens goed te vinden van prins Bernhard.

Als prins heb je een stukje status waarin je niet alles maar publiekelijk kan verkondigen waar je het wel of niet mee eens bent...Ik snap trouwens ook niet dat de kranten dat allemaal publiceren. Als ik zeg dat ik het ergens niet mee eens ben, zetten ze het er toch ook niet in??

Groetjes,
Britt
Em.

Bericht door Em. »

Voldoende stof tot discussie op de komende verjaardagen, ben ik bang...
heb je weer een gespreksonderwerp :wink:


Als ik zeg dat ik het ergens niet mee eens ben, zetten ze het er toch ook niet in??
prins bernard is in nederland iets meer bekend, duzzz wat dat betreft is het wel een beetje logisch enne kranten moeten toch wat te schrijven hebben

:wink:
Plaats reactie