Greenpeace Actie in tweede kamer

Plaats reactie
Billy

Greenpeace Actie in tweede kamer

Bericht door Billy »

wat vinden jullie van de4 actie van de greenpeace activist gisdtermiddag tijdens de algemene beschouwingen in de tweede kamer?

Activist verstoort orde Tweede KamerRedactie politiek Geplaatst: 19-9-2002 | 06:20 Laatst gewijzigd: 19-9-2002 | 12:11DEN HAAG - Een activist van de milieuorganisatie Greenpeace verstoorde woensdagmiddag de orde in de Tweede Kamer. Tijdens de algemene beschouwingen nam hij plaats op het spreekgestoelte, met de kennelijke bedoeling zich daaraan vast te ketenen. Kamerbodes kregen de man te pakken en voerden hem af.
.
De milieuactivist, een 28-jarige Amsterdammer, wilde vanaf de katheder protesteren tegen bezuinigingen op milieusubsidies. De demonstrant was dezelfde die bij de installatie van het kabinet per abuis tot het terrein van Huis ten Bosch werd toegelaten. De man deed zich toen voor als de minister van Milieu. Goed gekleed en rijdend in een Mercedes passeerde hij de marechaussees van Huis ten Bosch, die keurig voor hem salueerden.
.
Ordeverstoringen komen in de Kamer wel vaker voor. Na de moord op Pim Fortuyn worden ze in politiek Den Haag echter zwaarder opgenomen. Kamervoorzitter Weisglas vond het woensdagavond zelfs nodig er een aparte persconferentie voor in te lassen. Hij schetste het dilemma dat het kamergebouw enerzijds het „huis van de democratieâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik vind het een sterke actie. Zo zie je maar dat je met een net pak wel wordt vertrouwd en met je spijkerbroek niet.

Ze nemen nu overigens extra maatregelen, maar ik vraag me af hoelang ze dit volhouden.
Madtice

Bericht door Madtice »

Zolang het ludiek blijft en er geen mensen schade berokkent wordt vind ik het ook goede acties. Het wordt eens tijd wat meer van zulke acties te plegen, een beetje laten zien waar ze daar in Den Haag nou helemaal mee bezig zijn!
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat ik een goed pak aantrek en met mijn auto-tje ook eens langs rijdt om te demonstreren.
Ik vind het een goede aktie het geeft maar weer aan dat de beveiligingin de tweede kamer dus helemaal niet deugd.
Een waarschuwing om te zorgen dat dergelijke zaken niet meer kunnen, nu is het nog ludiek en goed bedoelt maar het kan ook een keer helemaal verkeert gaan.:o:pu
Olli

Bericht door Olli »

ja Jelle en als je dan in de tweede kamer gearriveerd bent, moet je wel even zwaaien naar de camera!!

Leuk voor thuis!!:,:,:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat zal ik doen Olli, zwaaien en ik vraag dan gelijk of de dat filmpje ook op het forum van OSW willen plaatsen:eur:o:D:,
Plaats reactie