strakke actie om die terrorist op te pakken maar wanneer komt er een wel doorheen?
HUIVERINGWEKKEND
Aanslag met radiologische bom verijdeld in VS Geplaatst: 10-6-2002 | 16:45 Laatst gewijzigd: 10-6-2002 | 16:45WASHINGTON (AP) - De Amerikaanse minister van justitie John Ashcroft heeft maandag de aanhouding gemeld van een vermoedelijk lid van de terreurorganisatie al-Qaida die een aanslag wilde plegen met een zogenaamde ’vuile’ radiologische bom.
.
Ashcroft identificeerde de verdachte als Abdullah Al Mujahir, ook wel bekend als Jose Padilla. Al Mujahir werd 8 mei aangehouden toen hij met een vliegtuig uit Pakistan aankwam op de luchthaven O’Hare bij Chicago. Ashcroft zei dat de man een Amerikaans paspoort heeft en het Amerikaanse staatsburgerschap bezit, maar door de strijdkrachten als een vijandige combattant wordt vastgehouden en mogelijk door een militair tribunaal zal worden berecht.
.
Ashcroft, die momenteel in Moskou verblijft, maakte de aanhouding via een televisieverbinding bekend.
.
„Wij hebben een terroristisch plan verijdeld om de Verenigde Staten aan te vallen door een radioactieve vuile bom te laten ontploffenâ€
Amerika zit niet stil! Irak begint te jeuken
Amerika zit niet stil! Irak begint te jeuken
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Moet Amerika Irak en Saddam Hussein aanvallen om te vereidelen dat Saddam Massavernietigingswapens produceerd en evt. gebruikt?
ik zal er ff gelijk een poll aanvast hangen.
wat vinden jullie??
ik zal er ff gelijk een poll aanvast hangen.
wat vinden jullie??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Bush verklaart Saddam binnen enkele weken de oorlog
Uitgegeven: 4-8-2002 15:37
WASHINGTON/LONDEN - De Amerikaanse president Bush verklaart de Iraakse leider Saddam Hussein binnen enkele weken de oorlog. De door de Amerikanen geleide militaire interventie in de Golfregio om Saddam te verdrijven, begint dan al deze winter, aldus de Britse zondagskrant The Observer. Bush bepaalt deze maand de strategie. De VS en Groot-Brittannië zijn het blijkens Britse media zondag in toenemende oneens over de legitimiteit van een actie tegen Irak.
Het Iraakse regime heeft de deur op een kier gezet voor nieuwe wapeninspecties, maar Washington ziet in dat 'aanbod' geen reden de voorgenomen gedwongen val van Saddam Hussein uit te stellen. Binnen de Britse regering is er meer terughoudendheid, omdat alleen het verdrijven van Saddam Hussein onvoldoende reden kan zijn voor een grootscheepse militaire aanval met alle gevolgen van dien.
The Sunday Telegraph meldde dat de Britse premier Tony Blair ook wil dat er eerst vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen op gang worden gebracht, voordat een aanval op Irak kan plaatshebben. Washington zou geen koppeling tussen beide kwesties willen leggen.
De leider van de ontwapeningsinspecteurs van de Verenigde Naties, Hans Blix, zal overigens alleen naar Bagdad reizen als Irak duidelijk maakt dat het definitief akkoord gaat met hervatting van de inspecties. Deze werden eind 1998 gestaakt.
Irak nodigde Blix donderdag uit om in Bagdad te komen praten over hervatting van de inspecties. Tegen de Arabische krant al-Hayat zegt Blix dat het "psychologisch" beter zou zijn dat een hoge politieke functionaris eerst naar Irak reist gaat voordat "zij (de Irakezen) met de inspecties akkoord gaan". Hij denkt dat een reis van hem naar Bagdad "ongegronde hoop zal wekken".
Uitgegeven: 4-8-2002 15:37
WASHINGTON/LONDEN - De Amerikaanse president Bush verklaart de Iraakse leider Saddam Hussein binnen enkele weken de oorlog. De door de Amerikanen geleide militaire interventie in de Golfregio om Saddam te verdrijven, begint dan al deze winter, aldus de Britse zondagskrant The Observer. Bush bepaalt deze maand de strategie. De VS en Groot-Brittannië zijn het blijkens Britse media zondag in toenemende oneens over de legitimiteit van een actie tegen Irak.
Het Iraakse regime heeft de deur op een kier gezet voor nieuwe wapeninspecties, maar Washington ziet in dat 'aanbod' geen reden de voorgenomen gedwongen val van Saddam Hussein uit te stellen. Binnen de Britse regering is er meer terughoudendheid, omdat alleen het verdrijven van Saddam Hussein onvoldoende reden kan zijn voor een grootscheepse militaire aanval met alle gevolgen van dien.
The Sunday Telegraph meldde dat de Britse premier Tony Blair ook wil dat er eerst vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen op gang worden gebracht, voordat een aanval op Irak kan plaatshebben. Washington zou geen koppeling tussen beide kwesties willen leggen.
De leider van de ontwapeningsinspecteurs van de Verenigde Naties, Hans Blix, zal overigens alleen naar Bagdad reizen als Irak duidelijk maakt dat het definitief akkoord gaat met hervatting van de inspecties. Deze werden eind 1998 gestaakt.
Irak nodigde Blix donderdag uit om in Bagdad te komen praten over hervatting van de inspecties. Tegen de Arabische krant al-Hayat zegt Blix dat het "psychologisch" beter zou zijn dat een hoge politieke functionaris eerst naar Irak reist gaat voordat "zij (de Irakezen) met de inspecties akkoord gaan". Hij denkt dat een reis van hem naar Bagdad "ongegronde hoop zal wekken".
Origineel geplaatst door de PausBush geeft ons de cursus: hoe verniel ik de wereld in 2 stappen.
volgens mij kunnen Saddam en Bin Laden deze cursus beter geven!
paus, ff vraagje: moeten we dan wachten tot saddam klappen in het M-O ( m.n. Israel) en Amerika gaat uitdelen ???