Tja

Plaats reactie
Adje

Tja

Bericht door Adje »

LUSAKA - De Zambiaanse regering weigert een lading van 50 miljoen Euro aan genetisch gemanipuleerd graan te verspreiden onder z’n hongerende bevolking. Het graan, een donatie van Amerikaanse hulporganisaties, is volgens Zambia giftig. "We sterven nog liever van honger, dan gif te eten", aldus een woedende president Mwanawasa van Zambia. Ook andere landen in zuidelijk Afrika denken er zo over.

Dapper of dom???
Jelle

Bericht door Jelle »

Waarom eten die Amerikanen het zelf niet op en geven ze deze mensen zelf het niet genetisch gemanipuleerd graan. Het lijkt me dat het gewone graan toch ook niet op zal zijn.
WSO

Bericht door WSO »

Tja.
We eten allang genetisch gemanipuleerd voedsel. Alleen noemen we het 'fokken' en 'veredelen'.

Als er een nieuw aardappelras op de markt komt, dat alle positieve eigenschappen in zich verenigd van de andere soorten, eten we dat toch ook? Er is een tijd geweest dat het Bintje niet bestond.

Wat we genetische manipulatie noemen is in feite het overslaan van een aantal stappen. Dat het kan heeft de Schepper in zijn schepping ingebouwd. Anders zou het niet kunnen.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Fokken of veredelen is geen genetische manipulatie. Bij genetische manipulatie wordt het erfelijk materiaal IN een cel gemanipuleerd. Bij fokken of veredelen wordt de "soort" veranderd door kruisingen.
Fenomeen

Bericht door Fenomeen »

Ik ben zeker niet tegen de nieuwe technieken maar laten we eerlijk wezen; de gentechnologie staat nog in de kinderschoenen.
Om al in zo'n vroeg stadium voedsel te modificeren vind ik net te voorbarig.

Er zijn genoeg andere toepassingsgebieden voor gentechnologie dacht ik zo, laten ze daar maar eerst nog even oefenen.
Plaats reactie