Huwelijks inzegening WA en Maxima

de Paus

Bericht door de Paus »

Schitterend hoe de vergelijking tussen Ruth en Maxima werd gemaakt. Mooie dienst, daar is iedereen het over eens, behalve de godsdienstfanaten.
Mirror

Bericht door Mirror »

De vergelijking tussen Ruth en Maxima was schitterend, de dominee legde ook een mooi verband tussen Ruth en Maria. (soort relativering van roomse Mariaverering)

Een mooie dienst, maar zonder diepgang. Er bleef m.i. teveel over voor eigen interpretatie, gezien de achtergrond van het massale publiek misschien goed. Deze dienst was voor ieder wat wils.

[Edited on 2/2/02 by Mirror]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Een prachtige dienst, maar helaas een dwaalleraar aan het woord en dus geen diepgang en Christusverkondiging. En om dat te constateren hoef je geen godsdienstfanaat te zijn, maar gewoon christen en ds. Ter Linden's opvattingen een beetje kennen!
Trein

Bericht door Trein »

Hele mooie dienst. Ook heel mooi zoals de Dominee het had over het samenbinden van gereformeerd en katholiek. Dat de rijkdom van beide samengebonden nog meer rijkdom mogen geven.

Maar helaas zie ik dat hier weer mensen rondlopen die alleen maar horen wat ze horen willen, en elke andere gedachte dan die van zichzelf verderfelijk vinden. Tries, zeer triest.
Trein

Bericht door Trein »

En van welke secte ben jij lid Depa, want aan jouw prietpraat te horen ben je niet bij een bestaande kerk aangesloten. Geen enkel normaal en weldenkend, en vooral Christelijk kerkgenootschap zal achter jouw, sorry dat ik het zeg, maar bezopen standpunten staan.
Over dwaalleer gesproken...........

[Edited on 2/2/02 by Trein]
refo

Bericht door refo »

Dat denk ik toch wel, Trein.
Prietpraat is het niet.

Als je niet gelooft dat Christus is opgestaan, waarom laat je dan zingen "U zij de glorie!" ?

In de Bijbel staat zelfs dat als er een engel uit de hemel komt die iets anders preekt niet geloofd moet worden.

En de ban rust nog steeds op de protestanten.

Dus als je het over prietpraat hebt, ben je ontspoord, Trein.
de Paus

Bericht door de Paus »

deze ter linde is een regelrechte Ketter
Kzou zeggen: schrijf een boek tegen de ketters, zoals de voorvaderen het ook deden.

Kzal eerst dat artikel lezen op de site van het RD. Maar ik zeg nu al: de toon van je bericht staat me niet aan, depa.

de paus
wpv

Bericht door wpv »

De vergelijking tussen Maxima en Ruth vond ik mooi gevonden. Verder zat er zeer weinig diepgang in het praatje. De "preek" van de pastoor had meer diepgang dan van "ds." Ter Linden. Diep triest dat iemand met dergelijke opvattingen zich "dominee" durft noemen. :mad:
criticus

Bericht door criticus »

Voor degenen die nog niet op de hoogte zijn van de geestelijke diepgang van ds. ter Linden onderstaand het bericht uit het rd van afgelopen vrijdag.
Diep triest daar er voor iemand met deze opvattingen nog waardering is op dit forum!!
jammer, jammer , jammer

Zelfs de Roomsen logenen de opstanding van Christus niet en geloven in een leven na dit leven.

Stelling: WA en Maxima hadden zowat nog beter STRENG RK getrouwd kunnen worden, want dit sloeg echt nergens op.

Ruth maakte wel een andere keus. Uw Volk is mijn VOlk zei Ruth niet doelend op een aards volk ( zoals de ds. vergeleek met Maxima's keus voor Nederland) maar Gods van eeuwigheid verkoren Volk.

laten we bidden dat WA en maxima hier nog eens deelgenoot van mogen worden en die keus van Ruth mogen maken!
Criticus

LEIDSCHENDAM - Hij is hervormd. Zij is rooms-katholiek. Toch kiezen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta voor een protestantse huwelijksdienst. De voorganger, ds. C. A. ter Linden, is hervormd. Maar wie is hij? En hoe denkt hij? Ds. Ter Linden is oecumenisch ingesteld. Protestant. Maar beslist niet gereformeerd. Eerder vrijzinnig.
.
Een interview om nader kennis met hem te maken, weigert ds. Ter Linden vriendelijk maar beslist. „Ik ben zo’n beetje de pastor van die twee. Ik wil mezelf niet zo in het centrum zetten, maar een beetje op de achtergrond blijven.â€
spankie

Bericht door spankie »

Inderdaad erg jammer dat deze man waardering krijgt op dit forum.
Die preek, of liever gezegd dat praatje, sloeg natuurlijk nergens op. Ieder klein kind dat vaker als twee keer op de zondagschool is geweest kan zo'n verhaaltje aan elkaar verzinnen.
Sowieso de opvattingen die de man erop na houdt. oa dat er geen leven na de dood zal zijn. Nou Trein, misschien dat jij het zal waarderen om samen met deze man en de RK-kerk je opvattingen te delen, maar de verwachting van een Christen over het hiernamaals is toch wel heel iets vaster dat het 'hooguit ergens op kunnen hopen' van Ter Linde. Wat z'n broertje Nico betrefd trouwens hetzelfde verhaal, maar dat is wat anders.
Kortom: schandalig dat zo iemand zich dominee mag noemen en dat'ie een preekstoel op mag.
sochrio

Bericht door sochrio »

Volgens mij was het ook alleen maar voor de show. Het geeft namelijk wel sfeer, in de kerk trouwen. Dat heeft toch iets stijlvols.
Ik heb de hele preek nog niet gelezen, alleen dat stuk wat in die extra bijlage stond.
Ik hoorde echter dat die ds. gezegd moet hebben: De God van Abraham, Mozes en Jezus. Kan iemand mij vertellen of dit waar is? Heeft hij dit letterlijk gezegd. Als dt zo is, dan is denk ik voor iedereen wel duidelijk dat die man werkelijk een dwaalleraar is. Iemand die zegt dat Jezus geen God is, is geen dominee, geen dienstknecht van God.
Plaats reactie