werkende moeders

Lorijne

werkende moeders

Bericht door Lorijne »

werkende moeders

Hee! Nou, na een aantal discussies op de chat was ik wel benieuwd naar jullie mening over werkende moeders.
Wat vind jij? Straks studeren, trouwen en kinderen. Mag je doorwerken ja of nee?
Ik vind persoonlijk van wel (zullen jullie ws niet met me eens zijn) maar wel in beperkte mate. Ik ben zelf een chrechekindje en heb er nooit negatieve ervaringen mee gehad. Nu wil ik zelf dus gaan studeren en later ook werken. Ik vraag me nu af: wat doe ik als ik werk en er komen idd kinderen? En wat doen jullie?
Bart_123

Bericht door Bart_123 »

Ik denk dat je als ouder de verantwoording hebt om je kinderen op te voeden. Als je je eigen kinderen niet meer dan 1 uur per dag ziet hoe kan dat dan?

Ik ken ouders die hun kinderen 's morgens wegbrengen, 's avond ophalen en dan in bed stoppen.

Ik denk dat iig 1 van de ouders bij het kind moet blijven, of dat nu de man of vrouw is maakt mij niet uit. Of bij parttime , maar dat schijnt niet echt mogelijk te zijn.

Het hoeft trouwens niet te betekenen, dat crechekinderen slecht opgevoed zijn hoor :) .
Lorijne

Bericht door Lorijne »

idd. Maar er zijn ook mensen die vinden dat een moeder het niet mag werken aangezien zij de taak heeft om voor de kinderen te zorgen. Er zijn ook mensen die denken dat een moeder maar 1 dag in de week mag werken. Ik vind dat een moeder ook nog een eigen leven heeft. Natuurlijk ligt haar verantwoording bij de kinderen maar zij kan zich ook verdienstelijk maken in een tweede baan. Je hebt toch ook niet voor niets talenten gekregen?
Bart_123

Bericht door Bart_123 »

Klopt zeker. Ik vind niet dat vrouwen maar thuis moeten zitten. Dan zouden ze ook geen opleiding hoeven te volgen enz...

Maar ik vind eht wel heel belangrijk dat het niet ten koste gaat van de kinderen. En wie van de twee er dan thuis zit denk ik niet dat dat uitmaakt.

Ik denk wel dat je moet opletten, huisvrouw is een taak die veel inhoud, ongeveer de enige 24 uurs baan. Ik denk niet dat je dat als "máár een huisvrouw" kan bekijken.
Lorijne

Bericht door Lorijne »

Inderdaad. Maar het is toch een moeilijke keuze om te blijven werken met kinderen.
Hoeveel mag je werken?......Snel wordt het als egoisme gezien. Huisvrouw is zeker niet iets wat veracht moet worden. Het is een drukke baan! Daarom juist zou ik het fijn vinden om even uit de kinderen te zijn op het moment dat ik zou werken.
Zijn er nog meer meningen?
bazz

Bericht door bazz »

Ik vind in ieder geval dat de kinderen voorop moeten staan, en hoe dat ingevuld wordt, is volledig de keuze van de ouders, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de kinderen. Wel vind ik dat er iets structureel fout zit als je kinderen ziet als 'lastig i.v.m. mijn werk'. neem dan een kat, die laat zichzelf uit. Het hoeft ook niet de oude verdeling te zijn van de moeder die thuis is, en 'de man die zondags het vlees snijdt'. Wel denk ik dat het voor sommige kinderen (ik zeg niet alle, veel kinderen hebben er geen last van) niet geweldig is om altijd in die creche te zitten, omdat zij op die leeftijd nog wat problemen met sociale participatie kunnen hebben. verder zou ik het zelf niet geweldig vinden om mijn kinderen relatief weinig te zien, zoals alleen s'avonds een uurtje, na het werk en voordat ze naar bed gaan.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Kinderen horen inderdaad op de eerste plaatst te staan. En als je daarbij nog wat parttime werk kunt doen, dan is dat mooi meegenomen, denk ik zo.
niels

Bericht door niels »

mannen en vrouwen moeten gelijke kansen krijgen dus ook met studie en arbeid. Werken en kinderen krijgen kun je wel oplossen . Je kunt ten eerste goede afspraken maken met je partner over de invulling van tijd. Mocht je alle twee weinig tijd hebben probeer het dan op te lossen door bijv. thuiswerken.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ben er fel op tegen kinderen naar een creche te brengen. Niet dat datniet goed is voor het kind, maar omdat kinderen thuis opgevoed moeten worden. Wat betrefd het werken van de vrouw. Heb ik in principe geen probleem mee, maar het moet niet zo zijn dat beide ouders hele dagen werken. Ik heb een dochtertje van 15 maanden. Mijn vrouw werkte inde zorg. Na de geboorte kon ze terugkomen, maar ze wou geen vast contract voor een bepaald aantal uren. Ze heeft nu een flexcontract. Dat wil zeggen dat ze zelf kan bepalen wanneer ze werkt. Ze werkt nu een morgen in de week, dan is Emma bij hhaar oma. Verder loopt ze nog een aantal avonddiensten, dan ligt Emma in bed en ben ik thuis. Ideaal toch. Zo werkt mijn vrouw, terwijl Emma er geen hinder van ondervind.

groetjes tukkertje
bazz

Bericht door bazz »

Dat is inderdaad ideaal, ik vind ook niet dat het per se de vrouw moet zijn die thuis is, maar dat er wel voldoende aandacht is voor de kinderen, en dat ze niet volle weken in een creche draaien of bij oma/opa gedumpt worden
niels

Bericht door niels »

nou hastike mooi dat er verschillende oplossingen zijn dacht ik.
bazz

Bericht door bazz »

Wauw, we zijn het nog een keer eens!!! Hier drinken we op!!!!:D:D:D
wpv

Bericht door wpv »

Het probleem van de kinderen in de creche vind ik dat de opvoeding uitbesteedt wordt aan een (aantal) beroepskracht(en). Dit is in de eerste plaats een taak van de ouders. En zoals al eerder hier opgemerkt is, maakt het dan niet uit hoe de verdeling is tussen man en vrouw v.w.b. werk, maar de kinderen komen op de eerste plaats.
bazz

Bericht door bazz »

Even een klein voorbehoud: Alle vrouwen mogen werken, als ze dat zo nodig willen, maar niet die van mij!!!:bigok::D:YES!:
niels

Bericht door niels »

wat een verschrikkelijk conservatieve gedachte en de enigste recht van de vrouw is het aanrecht en vrouwen zijn alleen geschikt voor klein motoriek werk, en vrouwen zijn niet geschikt voor een baan buitenshuis. Wat een klinklare onzin kun jij vertellen zeg en wat leef jij in een wereld van een halve eeuw geleden.
Plaats reactie