Doen wij aan sport?

Plaats reactie
kridje
Contacteer:

Doen wij aan sport?

Bericht door kridje »

"Nederlanders bewegen nog te weinig. Dat zegt prof. dr. H. Kuipers, hoogleraar bewegingswetenschappen".

Hoe is dit bij jouw? Doe je veel aan sport of helemaal niks? Waarom wel/niet? Wat doe je voor sport/hobby om 'bewegelijk' te blijven?
anne

Bericht door anne »

Om sport geef ik niets, af en toe een stuk fietsen of een paar kilometer lopen vind ik heerlijk, maar het moet geen "must" worden.
Ook niet alle sport vind ik verantwoord. Denk aan alle sportverdwazing en nu aan "koning voetbal".

Laat mij dan nog maar ouderwets een "stukkie fietse". Daar voel ik me net zo wel bij...
wpv

Bericht door wpv »

Eerlijk gezegd ben ik te lui om aan sport te doen. In m'n vrijgezelle tijd ging ik iedere avond een eind fietsen, maar dat is nu over. En regen en/of wind nodigt nu niet bepaald uit om te gaan fietsen. Fietsen is ook de enige ontspanning die ik leuk vind. Voor andere sporten(zoals balsporten) ben ik (door een handicap) nu niet bepaald in de wieg gelegd.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik doe wel wat aan sport als ik er de tijd voor heb, maar dat schiet er meestal bij in.
Maar anders gaan we in de winter schaatsen op de ijsbaan De Uithof in den Haag, of skien in de winter, of fietsen in de zomer.
Maar helaas voor veel van dat soort zaken hebben we niet zoveel vrijetijd en blijft het vaak maar bij enkele keren.
Verder hou ik ook wel van zwemmen maar dat komt er ook op neer dat dat vaak alleen maar in de vakantie gebeurd.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Ik doe nu bijna 12 jaar aan bodybuilding, 6x per week (met uitzondering 4 a 5 x p/w) en het houdt me letterlijk gezonder dan ik ben.

Ik ben begonnen omdat mijn exvriend een bodybuilder is en ik kreeg last van mijn aanhechtingen van mijn knieeën. Mijn toenmalige fisio heeft mij met mijn exvriend de sportschool ingestuurd.

Nu achteraf blijkt volgens mij neuroloog dat als ik dat niet gedaan zou hebben, dat ik er slechter aan toe was geweest (ik heb de remitting/relapsing vrom van MS, spierreuma en hartklachten).

Prijs Yeshua dat Hij me in de bodybuilding-sport geplaatst heeft! :bou:

Shalom!
Kena [/font]
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Toen ik nog jong en onbedorven was :, , deed ik veel aan zwemmen. Ook heb ik een blauwe maandag aan "jeu de ping pong" gedaan, verder wil ik, mocht het weer een beetje okay zijn, graag een blokje omlopen (hijg, puf).

En verder: passief een schaakje mat zetten of een dammetje slaan vind ik altijd wel leuk.

Peet
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

De forumleden steken best wel positief af tegenover het landelijke gemiddelde! Tenminste als we alle woorden ook in daden worden omgezet! :sleep:
Billy

Bericht door Billy »

op wat heen en weer gevlieger en in dez omer wekelijks een frisse duik na, sport billy niet zoveel.

toch zou ik graag 10 kilootjes eraf hebben. maar het komt er vaak gewoon niet van.

mountainbiken heb ik in het verleden een aantal jaren gedaan. maar ja mtb opgeruimd en dus nu alleen af en toe op de fiets voor een boodschapje.

oh ja, afgelopen 2 weken wel regelmatig sportief op de fiets gezeten , nog een lekke band gehad ook !!

sporten? zou wel meer willen ja, maar het komt er vaak niet van
!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik moet ook nog tien kilo-tjes kwijt, maar weet nog niet hoe, Sporten? helpt dat dan?
Billy met een lekke band! en waar heb je die laten plakken?;)
Billy

Bericht door Billy »

m'n buitenband was ook kapot, ( al 10 jaar oud dus..), en het was ( gelukkig m'n achterwiel) zo had ik een mooie smoes om hem toch maar bij de fietsenmaker te brengen hahhahahha, want ik had geen goed gereedschap om m'n hele achterwiel te ontzetten!

al met al wel 25 Euro lichter gemaakt, en die 10 kilo is er in de vakantie ook niet afgegaan. ze hadden namelijk een lekkere cafetaria op de camping!!:,:,:,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik doe weinig aan sport. Ik hardloop weleens een uurtje en als ik een voetbal voor mijn voeten krijg dan trap ik die nog wel weg.
Alleen in de winter als de kanalen en de meren bevroren zijn dan ben ik wel aan het schaatsen.
Een jaartje of wat geleden hing er bij ons nog een basketbal ring maar die is nou ook weg.

Thuis hebben we wel een tafeltennis tafel maar dat doen we zo heel af en toe nog wel eens. Vorig jaar ging ik elke week een paar uurtjes bowlen in de week en in de zomer tennisen.

[Veranderd op 23/11/2002 door Matthijs]
secret boy

Bericht door secret boy »

Wat doe ik aan sport??
Mwah, ik ga eigenlijk niet bewust sporten om in beweging te blijven en/of om mijn conditie te verbeteren. Maar met die beweging zit het geloof ik wel goed.. (alleen af en toe wat minder achter de PC denk ik.:D) M'n conditie heb ik nog nooit 'getest' eigenlijk maar dat zal ook wel snor zitten.
Ok, ik zal ff opsommen wat ik zoal doe:

1) elke dag minstens 1 uur fietsen. (schooldagen 1,5-2 uur.)

2) voetballen (paar x p/w, niet in clubverband)

3) vliegeren (zodra het kan!)

4) zwemmen (zomers&mooi weer elke week wel, 's winters elke maand ofzo een x?)

5) rest ?
Plaats reactie