HOEREN en tollenaren.......
HOEREN en tollenaren.......
Mat 21,31
Wie van de twee heeft nu de wil van zijn vader gedaan?’ Ze zeiden: ‘De eerste.’ Daarop zei Jezus: ‘Ik verzeker u: de tollenaars en de hoeren zijn u voor bij het binnengaan van het koninkrijk van God.
Mat 21,32
Want Johannes koos de weg van de gerechtigheid toen hij naar u toe kwam. U geloofde hem niet, de tollenaars en de hoeren wel. En ook al zag u dat, u hebt u niet willen bedenken en hem alsnog willen geloven.
Aan deze teksten moest ik denken toen ik DEZE
uitzending zag.
Hoe gaan wij als christenen met deze mensen om.
Maken wij grappen over hen, en zeggen wij : eigen schuld, moet je je maar laten helpen ?
Hebben wij nog oog voor de ellende van deze mensen ?
Zij zullen ons voorgaan in Gods koninkrijk als wij het Evangelie niet zullen geloven !!
Jezus ging juist met prostituees om.
Met mensen waar anderen hun neus voor optrokken.
Hij zag ze staan en was met hen bewogen.
Aan het eind van de uitzending zegt Jeannette dat ze zo leeg is.
Er is er maar Eén die die leegte kan opvullen.
Ik bid, en ik hoop jullie met mij, dat zij met het Evangelie in kontakt mag komen.
Dat ze oprechte christenen zal ontmoeten die haar de Weg kunnen wijzen.
Wie van de twee heeft nu de wil van zijn vader gedaan?’ Ze zeiden: ‘De eerste.’ Daarop zei Jezus: ‘Ik verzeker u: de tollenaars en de hoeren zijn u voor bij het binnengaan van het koninkrijk van God.
Mat 21,32
Want Johannes koos de weg van de gerechtigheid toen hij naar u toe kwam. U geloofde hem niet, de tollenaars en de hoeren wel. En ook al zag u dat, u hebt u niet willen bedenken en hem alsnog willen geloven.
Aan deze teksten moest ik denken toen ik DEZE
uitzending zag.
Hoe gaan wij als christenen met deze mensen om.
Maken wij grappen over hen, en zeggen wij : eigen schuld, moet je je maar laten helpen ?
Hebben wij nog oog voor de ellende van deze mensen ?
Zij zullen ons voorgaan in Gods koninkrijk als wij het Evangelie niet zullen geloven !!
Jezus ging juist met prostituees om.
Met mensen waar anderen hun neus voor optrokken.
Hij zag ze staan en was met hen bewogen.
Aan het eind van de uitzending zegt Jeannette dat ze zo leeg is.
Er is er maar Eén die die leegte kan opvullen.
Ik bid, en ik hoop jullie met mij, dat zij met het Evangelie in kontakt mag komen.
Dat ze oprechte christenen zal ontmoeten die haar de Weg kunnen wijzen.
In triest. Je hoort aan haar stem dat haar neusvleugels kapot zijn vanwege het coke snuiven. Schreefgegroeide neus na breuk, gespleten oorlellen vanwege het uittrekken van oorbellen. Tanden uit geslagen ect., dat is het leven op straat.
Ik weet dat mensen van de Ontmoeting dikwijls op de Keileweg komen, en er diverse contacten hebben. Ook de zon-dagse bijeenkomsten wordt door junks en straatprostituees bezocht. Er is in ieder geval aandacht voor deze mensen. Van het Evangelie is mijn inziens meer te verwachtten dan een eenzaam afkickproces.
Misschien help je door deze stichting financieël te steunen.
http://
http://www.ontmoeting.org/
Ik weet dat mensen van de Ontmoeting dikwijls op de Keileweg komen, en er diverse contacten hebben. Ook de zon-dagse bijeenkomsten wordt door junks en straatprostituees bezocht. Er is in ieder geval aandacht voor deze mensen. Van het Evangelie is mijn inziens meer te verwachtten dan een eenzaam afkickproces.
Misschien help je door deze stichting financieël te steunen.
http://
http://www.ontmoeting.org/
Ik heb een vriend die momenteel voor behandeling al een aantal maanden in de Hoop zit. Verslag van de eerste hand dus.Oorspronkelijk gepost door KawIs dat zo?Oorspronkelijk gepost door Gian
De Hoop gebeuren mooie dingen. Jammer dat de Hoop helemaal op de charismatische tour is.
Ken wat mensen die daar werken!? Zijn nu niet precies evangelisch charismatische personen?
Hoe kom je daar bij?
De Hoop is een prachtige stichting, doet goed werk één van de weinigen zo niet de enigste op dit nivo die voor 'osmmertjes' acceptabel is, maar wat Gian zegt is m.i. waar [let op persoonlijk geen ervaring maar wel van dichtbij] Bij de hoop ligt er een bepaalde druk op de mensen om ook evangelisch/charismatisch te denken [zeg ik het zo goed?]. Wil je dat niet? even goede vrienden, maar in een bepaalde fase in je leven ben je wel eens instabiel waardoor je dus niet stevig in je schoenen staat. Lees ook maar eens het clubblad waarin de verhalen staan van bezoekers, het zijn bijna zonder uitzondering e/c getinte artikelen.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Wat een ontzettend triest verhaal... :i
niet goed dan...?!Oorspronkelijk gepost door Gian
De Hoop gebeuren mooie dingen. Jammer dat de Hoop helemaal op de charismatische tour is.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
De Hop doet idd ontzettend goed werk, alleen wat ik wel vind van dat clubblad....het zijn allemaal successtories. Hoe vaak die mensen nog terug vallen lees je vrijwel niet terwijl dat wel de realiteit is.Oorspronkelijk gepost door EgbertDe Hoop is een prachtige stichting, doet goed werk één van de weinigen zo niet de enigste op dit nivo die voor 'osmmertjes' acceptabel is, maar wat Gian zegt is m.i. waar [let op persoonlijk geen ervaring maar wel van dichtbij] Bij de hoop ligt er een bepaalde druk op de mensen om ook evangelisch/charismatisch te denken [zeg ik het zo goed?]. Wil je dat niet? even goede vrienden, maar in een bepaalde fase in je leven ben je wel eens instabiel waardoor je dus niet stevig in je schoenen staat. Lees ook maar eens het clubblad waarin de verhalen staan van bezoekers, het zijn bijna zonder uitzondering e/c getinte artikelen.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Wat een ontzettend triest verhaal... :i
niet goed dan...?!Oorspronkelijk gepost door Gian
Maar verder, nogmaals, goed werk.
Wat te denken van 'het scharlaken koord'? zie hier. Een onderdeel van de vereniging 'tot heils des volks'. Dit is ook een evangelische groepering maar dan met een 'gereformeerd' accent, lees het blad 'de oogst' maar eens. Vooral het meinummer kan ik aanraden. klik hier voor gratis abonnementOorspronkelijk gepost door Kaw
En de hoop?
Ja, dat zijn de echte vriendinnen van Jezus.
Met vriendelijke groet, Egbert.
-
Afgelopen vrijdag keken we de film: a cross and the switchblade. Als je deze nog niet hebt gezien is het de moeite waard. Er is een boek verschenen van deze ds en van Nicky Cruz die door hem 'gered' is. Deze Nicky heeft zelf ook een paar boeken geschreven. Beiden zijn nog in leven.
Het ging om een autobiografie met de titel The Cross and the Switchblade (Het kruis en de stiletto), waarin de auteur, David Wilkerson, beschrijft hoe hij als protestants dominee gedreven werd door een sterke innerlijke drang van een vaag, onduidelijk idealisme, om zijn leven als beroepen dominee van een gemeente op te geven en op eigen initiatief te beginnen met een apostolische zending onder criminelen en drugsverslaafden.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.