[align=center]Wij willen worden als Hij.
Elkanders lasten dragen wij.
Wie is er ned'rig en klein?
Die zal bij ons de grootste zijn.
Zie onze God, die Koningknecht
Hij heeft Zijn leven afgelegd.
Zijn voorbeeld roept
om te dienen iedere dag,
gedragen door zijn liefd'en kracht.[/align]
In Jacobus 4:6b staat:
In vers 10 staatDaarom staat er: God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.
In Mattheus 5 (de bergrede) staat het volgendeVerneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen
Zijn wij wel zo nederig?! Zijn wij wel zo bereidwillig om de medemens te helpen, te leiden tot Christus? In deze maatschappij tel je alleen mee als je cariere maakt, dwz een goede baan hebt...Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
NBV:3 'Gelukkig wie nederig van hart zijn,
want voor hen is het koninkrijk van de hemel.'
In deze geseculariseerde samenleving speelt de eigen 'ik' de hoofdtoon. Hoe zit dit met ons christenen?! Zijn wij nederig van hart?!
Ik denk dat het lastig is om te zeggen (omdat positieve dingen altijd lastig zijn om te zeggen want je wilt weer niet hoogmoedig overkomen... dus das dan weer het tegenovergestelde) en ik weet ook niet of hier wel een discussie uit voort komt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet! Ik hoop dat 'we' er over na gaan denken... hoe we het beste kunnen dienen in het Koninkrijk van God om deze op te bouwen!