Is een Christen beter....

Lambertus

Is een Christen beter....

Bericht door Lambertus »

Vraag
Is een Christen beter geplaatst om het goede te doen ?

(PS....ik doel niet op goede werken)
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
(PS....ik doel niet op goede werken)
Waar dan op?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Gian

Gezien mijn denominatie wil ik geen discussie beginnen over de goede werken maar bedoel ik meer het algemene ervan

Mij wordt wel eens verteld ...tuurlijk jij dot goe of julie doen goed want je bent Christen ....terwijl lik ook niet goede dingen doe snappie

Gaat dus gewoon om de stelling die niet Christenen zouden hebben in de ogen van.....

groetjes
Gian

Bericht door Gian »

Ahh, in zo'n geval zeg ik altijd, ik ben juist slechter, want ik weet hoe het moet en doe het nog niet goed.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

nee je bent niet slechter want wij Christene weten onze zonden ook te belijden voor Hem

maar goed tzal een rare vraag zijn die deze jongen gesteld heb
Lecram

Bericht door Lecram »

Pas was ik ziek, maar nu ben ik beter. Maar dat geldt net zo goed voor niet-christenen. Die worden ook weleens ziek en sommigen weer beter.
Daphne

Bericht door Daphne »

Rare vraag niet... Als christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben in jouw situatie, maar helaas mislukt dit in vele gevallen.

Kerken bijvoorbeeld... zijn menselijke instituten waar ook fouten gemaakt kunnen worden (en ook zeker gemaakt worden), welke richting dan ook!

Ik was ooit in gesprek met iemand die mij vertelde enorm teleurgesteld te zijn in de kerk... 'de kerk zou beter moeten weten' en 'De kerk heeft mij met al haar wetten gewoon weggestuurd'... De kerk is niet foutloos, helaas.... :# maar gelukkig staat God aan het hoofd van de Kerk en wil ons leiding geven (en ons zélfs tot kinderen aannemen)!

Christenen hebben de wet (gij zult niet van A t/m Z) en dat weet 'de wereld', juist daarom wordt er ook zo naar gedrag ven de christenen gekeken... soort van 'Zie je wel... ze hebben de mond er van vol maar moet je zien wat ze uitvoeren...laat ze bij zichzelf beginnen...'

De opmerking van Gian vind ik trouwens ook sterk... goeie man... die Paulus :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Pas was ik ziek, maar nu ben ik beter. Maar dat geldt net zo goed voor niet-christenen. Die worden ook weleens ziek en sommigen weer beter.
en het grote wonder is dat al s je ziek of niet ziek ben, altijd bij de Dokter mag komen met al je noden.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Andre
en het grote wonder is dat al s je ziek of niet ziek ben, altijd bij de Dokter mag komen met al je noden.
Dat is waar, maar ik had het over mijn verkoudheid ;)
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Dat is waar, maar ik had het over mijn verkoudheid ;)
'k zal nooit een cathegisatieles vergeten over de zondeval.

een jongen vroeg of verkoudheid ook door de zondeval gekomen is.

we hebben daar uitgebreid over gesproken toen.

leuk dat je zulke dingen herinnerd middels het forum.
refo

Bericht door refo »

We zijn niet beter, maar we weten wel beter.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Refo ...goede uitspraak !
Maar doen wij er alles aan om toch iets beter te zijn ?

Ik eerleijk gezegd niet ...niet bewust en niet onbewust

´s ochtends sta ik op en doe mijn morgen gebed en toch vrijwel iedere avond kan ik me zelf betrappen op dingen die nie Godswaardig zijn geweest. Ook wel eens een dag dat ik denk van nou ....als top ....maar ja doordenkenk zal ik ook dan wel een onbewuste zonde zijn begaan !

Tja ....dan denk ik wel eens ....ik wil weer een keer richting het klooster en weet je waarom ? het is hier in de maatschappij heel moeilijk om je echt tot God te richten en in zo een klooster ben je gewoon van alles uitgesloten ...ik geef toe ik had de 1e dag in het klooster iets benauwds over me ...maar na de completen en de 1e dag WOW

(en er waren opvallend veel protestanten moet ik zeggen ..waar ik heel gezellig mee gesptroken heb en gewandeld in de duinen (behalve toen die ene middag dat het begon te hosen !!! en niets en nimand een paraplu bij zich had. Achteraf een geweldige meditatieve tijd gehad en vandaaruit kwam deze topic ook daar we die toen in het klooster al eens aan elkaar voorgelegd hadden

groetjes
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
en in zo een klooster ben je gewoon van alles uitgesloten
O ja? Volgens mij neem je je begeerten en je zondige aard ook mee.
Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat er minder verleidingen zijn.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

en dat bedoel ik Lecram!!!!

je beseft daar meer dan ooit dat je klein bent en alle wereldse dingen worden daar zoveel mogelijk (zoniet helemaal ) beperkt

Ik kan het iedereen aan raden en tuurlijk je zondige ik blift bij je maar je beseft het des te meer en dat voor een tijdje mee maken is heel leerzaam !

groet
Plaats reactie