Het gebruik van Zijn Naam!

MS

Het gebruik van Zijn Naam!

Bericht door MS »

Er wordt in dit forum veel gediscusseerd. In deze discussies wordt vaak de Naam van God gebruikt.

Gebeurt dit met terughoudendheid, om het ijdel gebruik van Zijn Naam te voorkomen.

En gaat het om Zijn eer en verheerlijking, of gebruiken we die ook om onszelf gelijk te laten krijgen.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar het gemak of misschien ongemak van het gebruiken van Zijn heilige Naam.
memento

Bericht door memento »

Ik denk dat het goed is als we vaak Gods naam gebruiken, niet als stopwoord, maar gewoon omdat we het over Hem hebben...
Unionist

Bericht door Unionist »

Om die reden heb ik ook geen Bijbeltekst in mijn handtekening staan. En schakel mijn handtekening uit bij erg lollige topics.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Om die reden heb ik ook geen Bijbeltekst in mijn handtekening staan. En schakel mijn handtekening uit bij erg lollige topics.
Je hebt wel Zijn Naam in je handtekening staan...

Zo hoort het ook: Christenen praten over Christus, of niet?

Ro 10:8 (...) Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart (...)

[Aangepast op 23/2/05 door Miscanthus]
Miscanthus

even een kromme gedachte die me te binnen schiet; Is dat niet hetzelfde als het visje van je auto halen als je naar de kermis gaat?
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
even een kromme gedachte die me te binnen schiet; Is dat niet hetzelfde als het visje van je auto halen als je naar de kermis gaat?
Nee
Be yourself, there are plenty of others.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Nee
ow.
want?
Sabra

Bericht door Sabra »

[/quote]

Dit is slechts een door mensen verzonnen teken om andere christenen te herkennen. Dat staat totaal niet in verhouding met de heilige naam van God.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Sabra

Dit is slechts een door mensen verzonnen teken om andere christenen te herkennen. Dat staat totaal niet in verhouding met de heilige naam van God.
tuurlijk wel! Je draagt een herkenningsteken omdat je wilt dat andere mensen weten dat je bij een groep hoort. Zo draag je een visje, of een [hugonoten]kruisje omdat je wilt laten weten in [o.m. de heilige Naam van] Christus/God te geloven.

[Aangepast op 24/2/05 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Je lollige topic moeten dermate lollig zijn dat Zijn Naam er bij kan staan.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Sabra

Bericht door Sabra »

tuurlijk wel! Je draagt een herkenningsteken omdat je wilt dat andere mensen weten dat je bij een groep hoort. Zo draag je een visje, of een [hugonoten]kruisje omdat je wilt laten weten in [o.m. de heilige Naam van] Christus/God te geloven.
Ik zie dat toch anders, een herkenningsteken is mijns inziens totaal niet te vergelijken met de heilige naam van God.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb zelf het gevoel dat als je handtekening onder een posting een Bijbeltekst bevat, en helemaal als het een Bijbeltekst is met Gods naam erin, dat het als een soort stopwoord gebruikt wordt. Die tekst staat dan te pas en te onpas onder je mening of verhaal.
Ik zou dat zelf niet graag doen, als ik een tekst gebruik moet die tekst wel goed passen in die situatie.
Be yourself, there are plenty of others.
Miscanthus

Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart.
Als het alleen maar een handtekening is en niet in je hart, klopt er iets niet.
De uitgesneden trouwtekst aan de muur moet toch ook heel wat aanhoren?
Die haal je toch ook niet weg als er verjaardagsvisite komt of als je een mop gaat vertellen?
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Is dat niet hetzelfde als het visje van je auto halen als je naar de kermis gaat?
mensen met een visje op de auto worden geacht niet naar de kermis toe te gaan
Daarom vind ik dat je ook gewoon grappig mag zijn met een handtekening waar Zijn Naam in voorkomt.
Plaats reactie