Woede van Jezus in de Tempel, wel of géén zond

RvP

Bericht door RvP »

Nee dat was de toorn van God over de zonde! Het was ook toorn uit liefde!

De discipelen werden indachtig wat er staat geschreven de ijver van uw huis heeft mij verslonden.

Groet,

RvP
de Paus

Bericht door de Paus »

Kijk maar eens naar het joodse begrip van zonde... soms mag je van joden een wet overtreden als je een zwaarder gebod moet houden. Dan kan een kleiner gebod er soms bij in schieten en overtreden worden, zonder dat dat zonde is.
Lecram

Bericht door Lecram »

Goed je bijbel lezen:

Efeze 4:26 Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;
27 En geeft den duivel geen plaats.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Naar de letter kun je het als zonde zien, maar naar de geest van de Wet beslist niet.
refo

Bericht door refo »

Het was in ieder geval niet de toorn van God.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Onze woede is meestal zelfzuchtige en egoistische woede, omdat men op onze teentjes trapt. Dat is zeker zonde. Maar in het geval waar het hier over gaat is het een heilige verontwaardiging, omdat God's eer op het spel staat. Mocht dat bij ons ook maar wat vaker gevonden worden.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door DathenumMocht dat bij ons ook maar wat vaker gevonden worden.
Dat/zo'n zinnetje komt me bekend voor ...')
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door DathenumMocht dat bij ons ook maar wat vaker gevonden worden.
Ik snap wat je bedoelt, zo was het niet bedoel hoor :)
Lecram

Bericht door Lecram »

The Orc is back
Gian

Bericht door Gian »

Dat is het Orckieanisme.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marjan

Bericht door Marjan »

Volgens mij maak je de misvatting dat woede gelijk staat aan zonde. Waarom zou het? Gezond boos worden is geen zonde! Mag ik niet boos worden als zoon voor de zoveelste keer een ruit sloopt? Mag ik niet boos worden als iemand niet eerlijk is tegen mij? Woede is helemaal geen zonde, kom nou.
Be yourself, there are plenty of others.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Dat is het Orckieanisme.
[offtopic]
Die zoon van jou vreet die Saambinder helemaal op :D
[/offtopic]
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Gian
Dat is het Orckieanisme.
[offtopic]
Die zoon van jou vreet die Saambinder helemaal op :D
[/offtopic]
[ook offtopic] Als die zoon van jou dit maar niet met Om Sions Wil doet... dan vinden wij 't allemaal best :D [/ook offtopic]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie