Zelfmoord bekeerd?

Aapje

Zelfmoord bekeerd?

Bericht door Aapje »

Kan iemand die zelfmoord gepleegd heeft bekeerd zijn?
Aapje

Bericht door Aapje »

Kan iemand die zelfmoord gepleegd heeft bekeerd zijn?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ja, David was ook bekeerd, hoewel hij overspel pleegde alsmede moord.
Billy

Bericht door Billy »

david heeft toch geen zelfmoord gepleegd rj??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Van Judas is bekend dat hij zelfmoord heeft gepleegd en dat hij voor eeuwig verloren is.
Ik zou niet graag oordelen of iemand behouden of verloren is, dat oordeel laat ik maar aan de Heere over.
Maar voor mezelf denk ik dat een kind van God de hand niet aan zichzelf zal slaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die de hand aan zichzelf slaat, dat dat welgevallig is in de ogen des Heeren. Niet wij maar Hij bepaald ons leven en Hij maakt tot tot hoever.
Billy

Bericht door Billy »

ik heb weles gehoord dat de HEERE GOD Zijn kinderen hiervoor zal bewaren.

maar wie ben ik om te oordelen???

laten we dat maar aan Gods zijde liggen aapje!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
thomas

Bericht door thomas »

Altijd was ik van mening dat zo iemand voor eeuwig verloren zou gaan, totdat ik een boekje van prof. Selderhuis las, 'Dooie vliegen, frisse lucht'. Daarin staat een column waar hij een brief citeert van iemand die zelfmoord pleegde .
De uitleg die Selderhuis daarbij geeft, heeft mij op andere gedachten gebracht. Uit de brief blijkt zonneklaar dat de persoon op de Heere vertrouwde en niettemin tot zijn daad kwam.
De Heere weet op het allervolmaakst wat er in het hart van die persoon speelde. Ik zou er daarom niet te snel over oordelen.

Thomas.
sochrio

Bericht door sochrio »

't Gaat er immers niet om wie er allemaal wel en wie er niet bekeerd kunnen worden. Het gaat erom dat jij en ik persoonlijk bekeerd zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat je deze vraag met een bepaalde reden stelt. Ik denk dat de dood van iemand niet de eeuwige bestemming bepaald. Het gaat erom hoe het leven van die persoon was. iemand kan door zware depressiviteit of andere psychische problemen zo in de put zitten dat ie het niet meer ziet zitten. Ik zou niet zeggen dat mensen die dan zelfmoord plegen niet bekeerd zijn. het lijkt me wel ontzettend moeilijk als iemand die je goed kent zelfmoord pleegt. Er gaat vaak een onvoorstelbaar lijden aan vooraf voor de persoon zelf en voor de achterblijvers is het ook ontzettend moeilijk.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik hoop niet dat deze vraag gesteld is om een beetje te speculeren over wie wel en niet gered kunnen worden. Laat dat maar aan God over. Toch kan ik me deze vraag voorstellen als er mensen in de omgeving echt zelfmoord hebben gepleegd.

Zelfmoord is geen zwaardere zonde dan moord, overspel en wat dan ook. Als er vergeving voor het een mogelijk is (en dat is het), dan ook voor het andere, denk ik. De vraag is of iemand God kent, Niet zijn manier van sterven. Al mogen we zaken best zonde blijven noemen. Maar de zonden van een Christen zijn vergeven. (Nee dit maakt alles niet goedkoop).

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Aapje

Bericht door Aapje »

Het is iets waar ik al een tijdje over nadacht en niet uit kwam, dan is een forum gewoon echt super handig.
Om met mensen van deze gedachten te wisselen.
Adje

Bericht door Adje »

De discussie is niet relevant. Laten we niet gaan speculeren over dergelijke zaken!
lejo

Bericht door lejo »

Aapje,

Ongeloof is ook zelfmoord, alleen in een ander perspectief, denk daar eens over na.
BOELY

Bericht door BOELY »

Gods volk wordt voor de tijd en de eeuwigheid gekocht. Dus ik geloof niet dat God zijn dierbare volk aan zulke dingen overgeeft
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Beste Aapje, ( bericht moderator: volgens mij had je hier de verkeerde naam ingevuld paape ik heb 'm maar ff gewijzigd)

“Vanwaar deze dringende vraag?â€
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Gods volk wordt voor de tijd en de eeuwigheid gekocht. Dus ik geloof niet dat God zijn dierbare volk aan zulke dingen overgeeft
Beste Boely, God heeft Zijn wet op de Sinai gegeven. Dit waren 10 geboden. Als iemand zelfmoord pleegt, overtreed hij het zesde gebod. Als iemand een moord begaat, dan doet hij dat evengoed.

Waarom werd dan David niet bewaard? Ik ga hier niet allemaal voorbeelden noemen, ze zijn er genoeg.
Plaats reactie